Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

Emelle skrev 2010-09-16 19:21:59 följande:
    Har varit på BM besök jag med idag.
    Min BM ville sjukskriva mig för hon tyckte verkligen jag behövde vila och hon tyckte inte jag skulle jobba enda till HP börjar...
    Men jag vill inte bli sjukskriven ju...
    Vi kom överens om en läkartid  om två veckor då jag ska ha funderat mer över detta, då jag inte alls var beredd på att få en eventuell sjukskrivning...
    så får vi väl se då...
    Visst vore det skönt och visst behöver min kropp vila, men det är ju ingen fara för barnet nu...rent fysiskt med risk för för tidig födsel eller så...

Vikt +6,5 kg sen inskrivningen
    Blodsocker 3,6
    SF mått 25,5
    Hjärslag 146
    Varför vill hon sjukskriva? Har du ett ansträngande jobb?
  • Mysmamma70
    Annnika skrev 2010-09-16 19:15:50 följande:
    tack tack :) någon av er som börjat fundera på namn? själv gillar jag namn på J.. Julie och Joanna e fint.. Fundera på Julian om det blir en pojke.. men det kanske är lite feminint? va tycker ni? :)
    Hej, vi väntar en flicka, vi funderar lite på Felicia

Julian tycker jag är fint på en pojke.
  • Mysmamma70
    Sandragumman skrev 2010-09-17 16:35:34 följande:
    Jag läser om era SF-mått på andra tråden... att ni ligger på ungefär sf26 i  v 24+......
    När jag vet i v 24+2 så hade jag bara 23 i sf....... å nu har jag fått en massa massa komentarer om min LILLA mage..... hade en kompis som var gravid och hade liten mage och jag kommenterade väl de oxå å hon tog riktigt illa vid sig..... men nu är de jag som börjar förstå, för jag blir virrig, orolig och ledsen när jag får höra det...

å en tjej idag gissade på att jag var i v 20 när hon kikade på mig!
    När jag sen sa att jag går in i v 28 imorgon skrattade hon högt och skakade på huvudet och sa....- ojojoj nää de de där var jag i vecka 20 ungefär.....

Usch såå jobbigt!
    Men så taskigt! Demon Alla ser ju olika ut, huvudsaken du och bebisen mår bra!

kram
  • Mysmamma70
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-17 16:53:01 följande:
    Det jag blir irriterad av är när folk på jobbet kommer fram och frågar när jag ska få min bebis.
    Då säger jag 21 dec och alla får detta ansiktet då likom wow och du är så stor.

Sen har jag fått höra att jag svalt en badoll i sommar och att jag väntar på 2 stycken.
    Men då säger jag bara NEJ jag väntar ett barn mist på 6 kg och alla bara (HERREGUD) du som e så liten.
    Jag har också stor mage, men det är ingen som vågar kommentera den, mer än de närmaste vännerna

Inte så konstigt att man blir snabbt stor som i mitt fall, när det bara blir ett år mellan bebisarna. Även om jag hade hunnit tappa alla extrakilon så är ju magmusklerna uttänjda, och jag väntar nog också en stor bebis - har ett stort SF-mått.

Men jag är stolt och glad över min fina mage, jag tycker att ni alla också ska försöka njuta av de växande liven. De som kommenterar kanske bara är avunsdjuka?
  • Mysmamma70
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-17 17:02:41 följande:
    Har du stort barn innan då ?
    Hihi då kan vi hålla varandra sälskap tills då dom kommer ut.
    Så du får alltså snitt ..pågrund av detta med storleken eller något annat.

Ja svartsjuka hmm vissa men dom flesta är ca 30-40år

Hehe jag har en dotter på 5år och en son på 2år
    Ja, inte så stort som 6 kg, men mina gossar har vägt 4 kg och 4,2 kg.

Svartsjuka/avundsjuka finns oberoende av ålder
  • Mysmamma70
    delifi2 skrev 2010-09-17 17:16:28 följande:
    KOmmer oxå ha 1 år nästan när den här lilla kommer och jag har oxå stor mage, men som min bm sa att livmodern är ju som en ballong har man blåst upp den så kommer krymper den inte tbx till sin vanliga strl coh bara för att man har stor mage så betyder det inte stor bebis.
    Sf-mått har inget med hur stor bebisen är, bara hur stor magen är dvs livmodern, fostervatten och sen beror det på hur bebisen ligger.
    Ja, det vet jag Min gissning att det är en stor bebis grundar sig på att mina två senaste vägt mer än 4 kg
  • Mysmamma70
    NhjärtaD skrev 2010-09-17 22:39:05 följande:
    Nu hörrni....blev sjukskriven idag, känns lite lättad...behöver inte jobba mer nu på flera år hihihi ett iafTungan ute

Ska fortsätta plugga lite så jag blir färdig med kursen.

BT var 130/75

Vikt +22 sen inskrvning

SF mått 28-29

Hjärtljuden var på 139,140, rörlig kurva som var bra, var tydligen svårt att ta en kurva när de var så små.

Bebis låg på snedden, huvudet på vä sida, den ligger mest så, så jag hoppas den vänder sej snart

Fick TUL den 12/10. Men hon trodde inte det var en sån liten bebis.

Så idag är jag lite gladare, men har oooont så blir snart sängen....

trevlig helg på er!!!
    Härligt att se dig gladare igen!
  • Mysmamma70
    ludicrous skrev 2010-09-18 12:10:36 följande:
    Är det fler som börjar "boa"? Jag vill få ordning nu, jag vill få in byrån vi ska ha i sovrummet o jag vill köpa bebiskläder, få bort databordet så det iaf finns plats för spjälsäng o skötbord, även om den inte åker upp än på länge =)
    Vet inte om det är hormoner o så som gör det, eller om det är för att det var denna vecka min dotter tänkte titta ut när jag vänta henne. Då åkte jag in med sammandragningar varannan minut i v 25+, inte såå kul..
    Hur gick det då, föddes hon i v25?

Jag har letat fram lite små klänningar som jag sparat efter min äldsta dotter. Vill också handla rosa kläder nu
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70
    ludicrous skrev 2010-09-18 13:10:00 följande:
    Hehe nej, jag hade (har) GBS, så det var det som drog igång sammandragningarna, sen behandlades jag hela graviditeten med antibiotika och bricanyl (värkstopp) och ut kom hon två veckor för sent, den 11/1, var beräknad till 29/12. Så jag har nog några hyperfertila dagar där i april nån gång, hoppas bara att den lilla missar storasysters födelsedag ;D

Har också fått massa mardrömmar nu! fy vad jobbigt det är :(
    Uuuh, jag har också GBS och har haft sammandragningar i ett par veckor nu, fick penicillin för ett par dagar sen och hoppas få må bättre snart, är i vecka 25+6 idag.

Min livmodertapp är dock inte påverkad än
  • Mysmamma70
    Ninnie81 skrev 2010-09-19 00:22:46 följande:
    gu va ni skriver tjejer. tyvärr har ja inte orken att läsa allt. är såå himla trött nu. äter en kur för UVI nu. börja i ons och har varit grymt trött sen ja börja med den. egentligen hade ja inte UVI utan bakterier som nog var på väg att blir uvi men samråd med en läkare så bestämde min bm att ja skulle behandlas som om ja hade uvi och de beroende på att ja har haft så mycke sd och kramper.

har känt av de senaste dagarna att ja får massor av mensvärk och ryggont om ja håller igång en stund. igår när ja lagade middagen fick ja så ont i musen att ja inte riktigt kunde stå stilla. var som värsta mensvärken och ryggen gjorde så djävla ont. Men de försvann efter ett tag.

ska till bm på tis och då får ja se om bebis fortfarande ligger neråt för då har den gjrot de sen 1 mån tillbaka. kanske har börjat bestämma sig för att ligga så.

jo förresten så är vi i v.29 ida. tiden går frammåt.
    Det är samma här, Ninnie, äter en kur för min GBS och har också sammandragningar, men ingen UVI. Jag är bara i 26+0 så jag hoppas bebisen inte tänkt komma för tidigt

Fina foton på dina gossar
Svar på tråden December Bebis 2010 :)