Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

Ninnie81 skrev 2010-09-20 19:51:15 följande:
    ha ha..jo faktiskt så e ja de..var de mitt sätt att skriva som ja blev avslöjad?? 
    japp, är själv uppvuxen däruppe
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70
    SaraKlippan skrev 2010-09-20 21:45:59 följande:
    Imorgon bitti ska jag till barnmorskan o göra glykosbelastning Trist att sitta där o få träsmak halva förmiddagen  

Ni som gjort det förr, är de så hemskt o smakar det så illa som man hört?
    Jag har skit svårt för att svälja sånt som smakar illa... ett helsike om ja ska ta flytande medicin eller liknande!

Är jätte nervös!  
    Jag tycker inte att det var så farligt, du ska ta en citron med dig så smakar det bättre.

Lycka till!
  • Mysmamma70
    Stefanie skrev 2010-09-26 11:34:06 följande:
    Jag har en kompis som säger att hennes kille inte ska få dricka en droppe när hon är gravid. Hon håller på det stenhårt och han är med på planen. Hur är det med era respektive? 
    Jag skulle aldrig förbjuda min man någonting, han väljer själv hur han vill leva sitt liv

Och det är skönt att han valt att sätta familjen framför allt, under min förra graviditet var han vit i sex månader och nu dricker han knappt något, en öl till maten ibland eller när vi träffar vänner.

Men jag har levt ihop med män som haft stor kärlek till alkohol, och jag har själv druckit lite för mycket i perioder av mitt liv. Nu är jag äldre och klokare och vet vad jag tycker är viktigast, och självklart vill jag leva med en man som har samma värderingar
  • Mysmamma70
    Annnika skrev 2010-09-27 20:52:46 följande:
    jasså okej :) jag köpte nämligen en sådan liten kudde på ikea.. tycker inte den är så värst tjock men nu blir man ju lite orolig.. vet inte vart jag ska hitta andra tunna små kuddar.. hmm.. kanske ska köra på att ha den under lakanet då :)
    Vi använde bara ett litet påslakan de första två månaderna till Charlie (enkelt att byta om bebisen kräks lite, så slipper man bädda om hela sängen).

Alla barn får inte platta huvuden utan kudde, så du kan prova utan till att börja med
  • Mysmamma70
    Willes Mamma 08 skrev 2010-09-27 21:54:03 följande:
    ne vad?? Ska man räkna bebisens rörelser??? Min e olika från dag till dag o vilken tidpunkt det är på dygnet och om jag tex anstränger mig mer el mindre!!
    Hur ska man räkna dåe?? o vad anses onormalt så man måste ringa???
    Du ska känna minst tio rörelser om dagen
  • Mysmamma70
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-03 20:43:15 följande:
    Hur mycket ska bebisen egentligen sparka???
    Har aldrig tänkt så mycket över de innan då bebis varit väldigt aktiv hela tiden.
    Men i em tänkte ja på att ja inte käns nästan något alls från bebis....känt lite,lite nu ikväll men de e så himla lite mot vad de brukar göra.....

Kan de bli så visa dagar?? El är det något man ska kolla upp??
    Man ska känna minst 10 rörelser per dygn, det gör du säkert om du räknar Annars får du ringa förlossningen och åka in för en koll.
  • Mysmamma70
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-03 20:52:47 följande:
    Ja de har jag nog gjort,men att känna att sparkarna inte e lika hårda el rörliga som innan,de behöver man inte oroa sig för då?? Får hoppas den kommer i gång sen när ja ska sova som den brukar
    Nej, det behöver du inte oroa dig för, för bebisen har inte lika mycket plats att röra sig i magen längre. Det är bara om den är helt stilla du behöver kolla upp det
  • Mysmamma70
    Annnika skrev 2010-10-03 21:00:30 följande:
    nu kommer en bra söndagsfilm på 3an :) på smällen heter den! tänkte tipsa er för den är väldigt rolig och bra! kram på er!
    Tack för tipset, satt just och undrade vad jag skulle fördriva kvällen med när sonen nu somnat och mannen jobbar natt - ja, förutom att äta bullar då
  • Mysmamma70
    Annnika skrev 2010-10-03 21:19:09 följande:
    åå bullar! det va längesen!! själv kokar jag ägg.. inte lika gott men får väl glädja mig åt att det är nyttigt! haha
    Imorgon är det kanelbullens dag, det är då man ska äta bullar, hihi

Vi var på en bröllopsmässa idag och de sålde nybakade kanelbullar så jag kunde inte låta bli att köpa med mig ett par extra. Baka blir det inte mycket av just nu Tungan ute
  • Mysmamma70
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-04 18:35:30 följande:
    För varje gång man blir gravid destu större blir moderkakan alltså då blir SF måttet större.
    Det beror på en sak sen kan det givet viss betyda att bebisen är större.
    När har du tid till Tul ?
    Kram
    Fast mitt SF-mått har varit detsamma på alla mina tre barn, 37 cm i vecka 40 (när de är födda).

Trots att bebisar och moderkaka blivit större och större
Svar på tråden December Bebis 2010 :)