Inlägg från: thegoddess |Visa alla inlägg
  • thegoddess

December Bebis 2010 :)

ÄlskarNova skrev 2011-03-25 08:47:16 följande:
    Är det några av er som tappar mkt hår??

Jag hittar hårstrån ÖVERALLT! Kan ta tag i håret och dra ut en hel lite klump. Varje morgon när jag borstar blir borsten alldeles full så jag måste rensa den. Varje gång jag duschar måste jag rensa duschbrunnen då det täcker en stor del av hålen. Känner att det har tunnats ut REJÄLT och är rädd för att få kala fläckar snart.
    Tur jag hade lite att ta av, men nu är det mer tunt än som det brukar vara, tjockt.

Tips? Bör jag ringa någon läkare eller går det ordna själv? Går det över? 
    jag tappade hår redan innan jag blev gravid..
    hr ett annat problem.. jag tappar hud!! satan vad torr och det kliar överallt.. blir galen jag smörjer som en tok men hjälper noll! gaaahhh

nu är även ronja sjuk. fast tror ni har det värre. snuvig till max så hon har svårt att andas. men så klart så envisas hon med att vilja ha nappen. hon fattar ju inte riktigt att hon måste ha munnen till att andas haha
    nu ska vi gå ner till apoteket och köpa näsdroppar och bindor till mig för nu hr mensen kommit!! va rätt skönt att inte ha nån annars hehe
  • thegoddess

Libero och pampers suger har jag insett nu med. har inte vart med om bajs läckage men att det vart kiss.
    dom blöjerna fick jag byta hela tiden för dom e så tunna. visst dom är följsamma men det får itne plats mycket i dom. och dessutom luktar pampers plastigt usch

senaste är icas nr 3.. kanonbra. lite tjockare och behöver aldrig byta på natten om hon inte råkat bajsa på natten då. ska helt klart fortstta med dom.  tror det var 5-9 kg eller nåt sånt och ronja väger 5700. svårt att tro att en 9 kg kan ha dom.

• thegoddess
    Momalicious skrev 2011-03-27 03:12:08 följande:
    Insåg precis att klockan är tre. Vadfan?! Elliot är i nåt sånt där utvecklingsskede nu så han sover "dåligt" (inte hela nätter alltså). Jobbigt när man är van vid det. Det är inte det att han vill äta heller men han vaknar och vill inte somna osv.

Igår var jag och shoppade. Köpte kläder till mig och Elliot och present till sambon som fyller år den 14:e. Köpte även lite grejer på panduro för hand- och fotavgjutning och sådär.
    Skönt med nya kläder. Hittade dessutom ett par skitsnygga jeans på HM's rea. :) perfekt! Nu måste jag veeeerkligen sova.
    har sama problem hon vaknar här vid 1 och vill inte somna om efter hon ätit. å vi går runt å kör vagnen å allt möjligt. innan har hon somnat bara när man lagt ner henne efter 5 min.
    sen vaknar hon till å från hela natten. rent ut sagt så är vi helt slut.

vi fick ett set för han/fotavtryck som vi skulle göra igår.. ronja sov och vi tänkte att nu passar vi på med foten så vi blandade alltihop och när det var läge tryckte vi dit foten och då vaknar hon och börjar röra benet. hon dom är starka dom små så det var bara slänga allt :(
  • thegoddess
    delifi2 skrev 2011-03-29 20:12:56 följande:
    haha..... vi hade tänkt lite löst att flytta tbx till sthlm å så kolla vi huspriser där, så sjukt dyra.
    FÖr samma pris  min bror köpte sin 4:a för, (visserligen mitt inne i stan) kan ma köpa ett hus här nere med både inomhuspool och utom huspool.

Vad tidiga era barn är med att vända sig Oliva kollar knappt åt sidan, hon bara kollar på mig med en frågande blick som säger typ:menar du verkligen att jag ska vända mig om och kolla på det där  
    ronja har i stort sätt bara tryckt ifrån lite lätt med foten bara men verkar inte haja grejen med varför man ska vända sig. hon gillar ju itne att ligga på mage ändå.
    men däremot så sitter hon ju i stol är stark i nacken hon vill bara vara framåt när man bär henne. se och vara med hela tiden. hon håller i saker vilket bvc tyckte vara tidigt.
    helt enkelt utvecklas dom olika fort på olika saker.

Ronja har vart snorig och slemmig en vecka nu. så himla jbbigt och tär på tålamodet till max när hon sover så illa. hon sov ju liksom illa på dagarna redan innan igår fick jag henne att sova 1,5 timma sammanlagt under hela dagen. får itne det vem som helst att bli tokig när hon är svin trött och grinar ihjäl sig. hon har inte haft nån feber alls men har lyckats plocka ut rejäla blaffor i näsan.
  • thegoddess

vi fick en el på 4500 den sista.. visste ju den skulle vara hög men inte såå hög. vi har golvvärme, diskmaskin tvättmaskin och torktumlare och spis som ska vara minst elförbrukare enligt tester. och nya sen oktober. har en led tv som ska dra minst av alla. datorn står väl på hela dagarna. vi duschar inte varje dag och har inget badkar.
     sambon ringde och fick ett anat avtal.. vi fick automatiskt ett rörligt elavtal när vi flyttade in. så nu ringde han och fick ett nytt avtal med rörligt pris för troligtvis kommer elpriset gå ner till sommarn. sen ska vi binda elpriset.
    sen så har vi fortum vilket tydligen är nåt av det dyraste.

har en fd jobbarkompis dotter som går media på gymn. hon tar typ 300 kr för att fota typ 200 bilder som man får på cd. så ska göra det när ronja kan sitta själv på golvet. skit bra ju ! samma som att man kan ringa fordonsprogrammet om man har fel på nyare bil å få den lagad mycket billigare.. tandläkarutbildningen, frisörlinjen, masage utb. you name it. kalasbra ju.

• thegoddess

tror att jag blir knäpp snart på detta... ronja e ju så svår att få att sova på dagen. fram till 12 går det bra sen  det kört. hon e väl redan då övertrött för att hon bara sovit korta stunder på morgonen. har vart på 2 långpromenader och hon har bara sovit halva promenaderna. försöker med allt. vagnen, över tröskel, promenad, olika fart fram å tillbaka skaka vagn. men somnar hon vaknar hon så himl snabbt. jag har nu gått å kört vagn i flera timmar fram å tillbaka så jag e helt genomsvettig.
    kan inte bära omkring på henne för har så in i bomben ont i ryggen. ibland hugger det till som satan när jag ska lyfta upp henne å sen får man liksom lida sig igenom vandringar fram å tillbaka.  kan ju sjukskriva mig men jag e envis så jag vil liksom klara det.

skönt att hon sover på nätterna rätt bra. somnar 19 vaknar mellan 1-3 och får mat sen är vi klarvakna vid 5-6 och så får man stora smajlet när man kommer fram å tar upp henne. sen somnar hon om nån timma och är på ett helt underbart humör. så får ju underbara stunder med :)

nu vakna hon igen sov iaf 10 min :(

• thegoddess

Skönt att höra att man inte är ensam önskar ju inte att ni har det så dock.
    Min sambo kommer hem 18 så det är sega 6 timmar jag går och väntar. Men han kan ju bära runt henne och hon somnar och allt sånt. Men han kommer ju hem med färskt tålamod och glatt humör medan man går här med gråten i halsen och extrem huvudvärk efter hennes gråt.
    Kan inte ge henne NAN 2 hon blir så himla hård o magen. Lägger i em skopa 2an med resten 1an. När det är slut ska jag testa semp1.
    Nu kom sambon hem och hon jollrar redan. Man känner sig askass ju. Men dom tur är har han med sig lite energi till mig med. Och blir hon glad äg jag glad vise versa

• thegoddess
    delifi2 skrev 2011-03-30 16:36:48 följande:
    thegoddess---> vart bor ni någonstans? tänkte mer på korten om ni bor nära

Gu vilka elrpiser ni har, här blir jag förskräckt om jag får en elräkning på 500 :-. Nu är ju det väldigt sparsmat med el, men min man har mycket högre elräkningar de kan ligga på 700:-
    Var på tjejmiddag och de sa att de oxå har haft dyra elräkningar. Sen så är det ju inte bättre av att el-prisern ahar gått upp 
    vi bor i Sätila bortanför landvetter kan man säga. menar du korten hon som fotograferar? nja hon finns i min gamla hemstad Alingsås men inte så farligt långt är

stängde in mig i svrummet och sov en timma efter sambon kom hem.. trodde kanske att det skullevara bra men e bara ännu tröttare nu och går runt och fryser som bara den. kroppen trodde nog den skulle få sova mera.
    nu sover lillan för natten och kan ju lägga mig men så komjag på att jag har visst glömt av att äta idag igen.
  • thegoddess

Sjalen funkar jätte bra ibland med lite grin i början medan ibland är hon helt klarvaken. Jag ska ändra på rutinerna lite och skippa morgon promenaden och ta den på en i stället eftersom hon ändå somnar lättare på fm.
    Sen ska pappa försöka börja jobba tidigare ett tag så han iaf kommer hem 17.

• thegoddess
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-31 07:44:29 följande:
    Jag är GRAVID fattar inte vad det är som hänt inget var planerad jag gjorde 1 test nu inne i toan för att se om jag hade hormoner kvar i kroppen och VIPIS vad händer JO DETTA !!!
    oj se där ja.. inte satt in skydd än? sent tänka på nu kanske.
    själv kan ja inte ens ha sex det gör ont. dom har sytt igen mig totalt tror jag haha
    jahopp..hur käns detta nu då? ett december barn till :)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)