December Bebis 2010 :)
Moma vi slutade ett dygn sen var det ett helvete på natten så det var bara att gå ner p köpa en ny flaska
Moma vi slutade ett dygn sen var det ett helvete på natten så det var bara att gå ner p köpa en ny flaska
dr browns nappflaska.. vad är skillnaden mot MAM ? vart kan man köpa dom?
ronjas händer är överallt.. putter ut nappen hela tiden och så vill hon ju gärna hålla i nappflaskan men putter den åt sidorna och ifrån sig. och stark börjar hon ju bli med.
jag satte in hormonspiral 18 mars blödde lätt ett par dagar sen försvann det några dagar sen började det blööööda. mensblödningar och har inte slutan än!! men idag har det knappt vart nåt hade annars tänkt kolla upp vad fan som händer där inne 20 dagars mens känns lite to much!
la ronja kl 20 igår somnade fint som vanligt men kl 01:30 så bajsar hon för 3e natten i rad förutom 1 dag när hon var förstoppad. å då blev hon ju typ klarvaken sen fick hon mat fick henne att somna kl 3. sen vaknade hon vid 6 när pappa åkte till jobbet då la jag henne bredvid mig och hon somnade om till 7. gav henne mat i sängen och hon somnade om till halv 9 :)
Okej.. Sixten är jätte gasig och bajsar typ hela tiden..
Fick sova totalt 5 timmar för Sixten i natt, han hade jätte ont i magen och hade sån hosta
Han var också skakis, antar att det är från ventolinen så vågar inte ge det mer..
Har ni blivit erbjudna första hjälpen-barn kurs av BVC?
Inte hört många som blivit det. Bor nog i en bra kommun kanske. Det är tydligen distriktssköterskan som fixat med detta så inget som är obligatoriskt.
Tycker alla borde få sån utb. Hur ofta sätter inte barn i halsen tex.
Hon kanske behöver mattas tidigare.. Hör tar vattningen 20-30 min och vi ligger bredvid spjälis. Hon hållet våran hand, vi sjunger lite. Lägg henne medan hon är glad och kanske 30 min tidigare än ni brukar lägga. Min vill lägga sig 19!!
Det bästa är att få henne att somna där hon ska sova. I annat fall ska man inte förflytta förän dom är i djupsömn och det tar minst 10 min men ev längre.
Brukar lägga snuttisen bredvid ansiktet med armen runt den. Oftast göttar hon in huvudet i den typ att det blir svart. Och så lägger jag den så den håller emot nappen. Håller på bli galen på att stoppa tillbaka napp hela tiden.
Inland grejar hon med den nu. Hon gillar att hålla i nåt innan hon somnar. Ibland våra f
*Fingrar