Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

ÄlskarNova - aha, visste inte att du blev smittad med ettan också

• Mysmamma70
    MrsHelgesson skrev 2010-11-29 11:30:20 följande:
    På lördag har jag bf men jag har en känsla av att bebisen kommer på onsdag eller fredag. Jag har mycket onda sammandragningar på kvällarna men känner tryck neråt nästan hela dagarna. Det ska bli väldigt intressant att se hur denna förlossningen kommer att starta. Men första barnet gick vattnet 16 dagar över tiden. Jag är inne varje dag och petar och retar livmodertappen, men kan inte känna om det är något kvar på den. Jag var inne på förlossningen i fredags och då var tappen oförändrad, 1 cm och bakåtriktad. Men jag själv kan känna att det är öppet och kan också känna vad jag tror är huvudet. Jag petar så långt upp jag bara kan och då tar det emot, det är liksom något hårt. Varje gång jag petar följer det med stora slemklumpar vilket jag antar är slemproppen.
    Den yttre modermunnen kan ju öppna sig 3 cm innan den inre börjar öppna sig, så det är kanske det du känner.

Är du inte rädd för infektioner när du är där och petar? Tungan ute

Hoppas din väntan inte blir för dryg nu!
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70

Linn - var det du oxå som skulle föda i Lund? Vi har varit där oxå ikväll då BM skickade mig vidare med mitt höga BT.

Hoppas du hinner byta bm innan det ärdags!

Ctg var fint och trycket sjönk, men mitt sfmått har stått stilla och en stressad läkare gjorde ett ul och tyckte lillan var liten med tanke på att jag brukar få fyrakgs. Dessutom låg hon 8 % + på Tul i v 32. Så vi ska göra ett nytt Tul.

• Mysmamma70

Linn - vilken häftig förlossning, kan tänka mig att du är omtumlad :p stort grattis!

Och vilken tur att du fick annan BM

De skulle ringa om TUL-tid, så nu vaktar jag telefonen

• Mysmamma70

Lycka till 2barnsmamma - tänk om du blir lika överraskad som jag - trodde jag hade en stor bebis, men det visar sig att hon istället är liten... :p

• Mysmamma70

Linn - ser fram emot foto på bebisen

Men i restaurangen på pathotellet kan man väl träffa sina anhöriga - den är väl öppen för alla, eller är det ändrat sen förra året?

• Mysmamma70

Nu är förlossningsväskan äntligen packad

• Mysmamma70
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-30 12:48:14 följande:
    Den kommer ja inte kunna packa förrän då de verkligen e dax,haha! Kommer se ut som om ja ska vara bortrest i 1 mån,haha!

Men har tänkt o packa bebisens väska idag i varje fall
    Ska du ha så mycket med dig till förlossningen? Cool

Väskan till patienthotellet blir inte packad förrän det är dags
  • Mysmamma70

Grattis till NhjärtaD som fick sin bebis i lördags {#emotions_dlg.flower}

• Mysmamma70

2barnsmamma - grattis, inte många dagar kvar nu då

Svar på tråden December Bebis 2010 :)