Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

delifi2 skrev 2010-12-02 22:13:01 följande:
    Japp, jag har gbs, har inte lästpå om det så mycket förutom att jag vet att jag ska få medicin när förlossningen startar och att lillfis kan få nån infektion om jag inte får det.

Emynem----> låter som din slempropp
    Cissi7006 skrev 2010-12-02 21:24:23 följande:
    Googla inte för mycket om du har lätt för att oroa dig! Tungan ute

När jag fick min dotter -96 höll hon på att dö pga blodförgiftning orsakad av min GBS som hon smittades av under förlossningen. På den tiden testade man inte för GBS. Allt gick bra iallafall och hon har varit frisk sedan dess. När jag väntade tvåan testade de mig, men fann ingen GBS.

För ett år sen, när Charlie föddes, hade jag symptomfri GBS och fick penicillin under förlossningen, men under natten missade de en injektion då BM var upptagen och jag var så smärtpåverkad så jag hade inte koll. Det gick bra ändå.

Men be din man hålla koll på att du får dina sprutor var sjätte timme!
    nu måste jag fråga vad du menar med var 6 timme?
    jag vet bara att jag skulel få pencellin under förlossningen men sen så har jag inte fått veta så mycket mer
    Enligt Socialstyrelsens rekommendationer ska man ha penicillin var sjätte timme under förlossningen tills barnet är fött.  Behandlingen påbörjas vid förlossningens början och ska ha hunnit ges minst två timmar innan barnet föds för önskad effekt.

Så man ska inte vänta hemma för länge om man har GBS
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70

Delifi - tror inte mängden GBS har någon betydelse för behandlingsrekommendationerna.

Skulle du inte hinna få penicilinet senast två timmar innan barnet föds så ska det noga övervakas efter förlossningen (tror det är 48 timmar).

Men ring och kolla med din BM imorgon!

• Mysmamma70
    MrsHelgesson skrev 2010-12-03 07:47:52 följande:
    Kl. 11.00 idag blir det besök hos barnmorskan. Varken hon eller jag trodde att jag skulle gå såhär länge men så har det blivit. Jag har haft molande värk i magen sen igår kväll och på morgonen trodde jag att vattnet började sippra, men det var bara en jäkla massa slem som hade runnit ur mig. Det var nog slemproppen.. IGEN! Jag ska be om en hinnsvepning idag för nu ska bebisen ut. Har sovit dåligt två nätter i rad nu och det gör ont att vara öppen utan att något mer händer.
    Ja, det är ju skumt att slemproppen lossnat igen när du var öppen 4 cm Foten i munnen

Lycka till idag!
  • Mysmamma70
    MrsHelgesson skrev 2010-12-03 08:24:21 följande:
    Slemproppen återbildas ju hela tiden så därför har den gått flera gånger. Jag vill ju att det ska komma igång nu när jag har gått öppen så länge, över två veckor är det nu. Så trött på dessa falska alarm, det får allt hända på riktigt nu. Jag längtar verkligen efter att ligga där i förlossningsrummet med hemska värkar, att föda barn är helt underbart. Klart att det gör förbannat ont men när bebisen är ute har man glömt hur ont det gjorde, smärtan är värd allting.
    Ja, du har verkligen haft det tufft, stackare...

Jag har hört att det är sällan att slemproppen återbildas efter v 37, men det finns ju alltid undantag!
  • Mysmamma70

Många glada män som får färdknäppa ikväll

Idag har jag inhandlat champagnen som vi ska skåla i när lillan är hos oss

• Mysmamma70

Delifi - nä, min man vill knappt längre för han saknar romantiken och känslan, det blir mest mekaniskt, haha, fast jag tycker det är skönt ändå även om det inte går så hett till - det sätter fogarna stopp för :p

• Mysmamma70

Stefanie - jag blöter också ner kudden

• Mysmamma70

Skålar med er i alkholfritt vin Skål

• Mysmamma70

Grattis till alla nya fantastiska små mirakel

• Mysmamma70

Ludi - åk in ändå om du känner dig orolig. Annars - ta det bara lugnt och vila.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)