Haligh skrev 2010-11-30 23:13:19 följande:
Cissi: hoppas att TUL går bra, vad är det som gör att man misstänker att bebis inte växer ordentligt? Skönt om det är så att det är så sent i grav så att det nog kommer gå bra om de sätter igång dig tidigare! Jag kan verkligen inte hitta barnmorska-mappen efter flytten, har packat upp varenda jäkla låda och kollat, ett mysterium! Mailade till bm ikväll och hörde om hon kan skicka en i fall att, har helt glömt bort det när jag varit där och tänkt att den nog dyker upp...
BM upptäckte i måndags att SF-måttet inte ökat på några veckor och samtidigt skickade hon mig till förlossningen på kontroll för mitt blodtryck var högt (det har varit så sen v 25), men jag har inga andra symptom på HF.
På kontrollen sjönk trycket och CTG var fint, men en stressad förlossningsläkare gjorde ett UL och sa att bebisen var liten med tanke på att mina bebisar vägt mer än 4 kg och att hon vid TUL i v32 fick en beräknad födelsevikt på närmare 4 kg.
Hon sa att det inte fanns någon anledning till oro och att vi skulle bli kallade till nytt TUL, men de har inte ringt än
Och det är klart man blir fundersam. Min systers båda söner var tillväxthämmade och vägde 800 g (akut KS i v32) och 2,5 kg (igångsatt i v 36).