Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

Stefanie skrev 2010-12-05 02:36:31 följande:
    Förresten på tal om alla färdknäppar så råkade jag (idioten) berätta för sambon att jag är rätt säker på att jag känner huvudet om jag sticker in ett finger. Då fick jag veta att jag minsann kan glömma färdknäppar. Han vill inte nocka Liten i huvudet "med en hård kuk" och speciellt inte efter att jag här o dagen berättade om någon som skrivit att bebisen haft blåmärken i ansiktet efter förlossningen...
    Dumma jag som inte bara kunde varit tyst.

Försökte sedan hävda att det nog bara var en hinna (som någon annan skrivit i tråden) men han säger att det redan är kört. Inga färdknäppar här inte..! 
    Hahaha

Men huvudet kan man bara känna om livmodertappen är utplånad och man har börjat öppna sig, så det är nog ingen fara alls

Vecka 37+0 idag, skönt att vara fullgången, nu är lilla prinsessan välkommen till världen! {#emotions_dlg.flower}

Kan tipsa om bolagets alkoholfria äppelglögg, den var supergod och inte så söt som saftglöggen de säljer på Ica
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-05 13:02:06 följande:
    Säg till personalen att ni verkligen inte vill ha med henne in på förlossnignen! Förhoppningsvis hjälper de dig o mota bort henne! annars får ni ringa polisen,hihi
    MEN får hoppas hon tar sitt sunda för nuft till fånga o fattar att hon INTE får följa med!
    Ja, du kan till och med skriftligt ge personalen ett brev om vilka som får lov att vara med.

Tråkigt för er alla att hon inte förstår
  • Mysmamma70
    ondar skrev 2010-12-05 16:14:47 följande:
    Nä det har du definitivt rätt i! Båda sakerna:).
    Sen kom det fram häromdagen att hans mamma hade både lustgas, ryggmärgsbedövning och två sprutor i underlivet- det PLUS det faktum att det är trettio år sen hon födde barn tycker jag borde säga rätt tydligt att hon kanske inte minns precis hur det kändes. Och jag försöker få honom att förstå hur indivduellt det är osv men han lyssnar hellre på henne. O upprepar hela tiden att hon minsann var ute o rökte en o en halv timma efter sin förlossning och det tog minsann bara tre timmar så det kan ju inte va så farligt osv osv. 

Nämnde att en kompis låg med värkar i nästan två dygn och han undrade då hur hon gjorde med sömnen, försökte förklara att man nog inte direkt sover när man har kraftiga värkar. Då frågade han vart pappan får gå å lägga sig. Så han ska tydligen lämna mig om han blir trött...
    Känns ju jättebra- inte Obestämd . Förhoppningsvis kanske män överlag fattar liiite mer bara de är med och ser att det faktiskt gör ont.

Nu låter han helt plötsligt som värsta svinet, och det är han verkligen inte:). Bara lite självupptagen kanske:).
    Alla förlossningar är unika och smärtupplevelser kan inte jämföras.

I Lund finns nerfällbara sängar i förlossningsrummet där pappan kan sova en stund om det blir långdraget. Ibland kan det ju faktiskt ta flera dygn och då brukar mamman få morfin för att kunna sova.
  • Mysmamma70
    ondar skrev 2010-12-05 16:29:31 följande:
    Precis!!

Tack för upplysningen:), då kan ja hälsa honom det ifall det skulle komma på tal igen {#emotions_dlg.flower}
    Gör det 
  • Mysmamma70

Ludi - det hör till, imorgon är en ny dag - en dag närmare bebisen

• Mysmamma70

Skosbollen - vi fick bebis i nov förra året också och hade då fleeceoverall i 56 och vinteroverall i 62. Skynda att handla om du ska ha något mer för det börjar redan bli rejält utplockat :p

• Mysmamma70

Här händer det grejor, spännande!

Jag var på FL igår, hade högt BT hela helgen och illamående så de ville ha in mig på kontroll, men CTG var fint och proverna bra

Sen frågade jag efter mitt TUL som läkaren vi träffade förra veckan ordinerat då hon tyckte bebisen verkade liten, och det visade sig att hon glömt (?) diktera så det fanns ingen remiss eller anteckningar eller någonting Demon

Men läkaren igår lovade att fixa detta idag. Och i eftermiddag ska vi träffa BM

Jag undrar vad Delifi har för sig, föder hon barn kanske? Tungan ute

• Mysmamma70
    MFJG skrev 2010-12-06 10:19:45 följande:
    Det ingår ju inte i rutinen när man besöker BM att dem kollar om man öppnat sig osv. Men kan man be om det? 
    Fråga kan du ju alltid
  • Mysmamma70
    MFJG - tror det var du som frågade om hur man öppnas. Ibland blandar man ihop att man är öppen i den yttre och inre modermunnen, den här texten som jag googlat fram förklarar rätt bra:

Livmodertappen har en Yttre och en inre ”öppning” som kallas modermun. Den yttre modermunnen kan vara öppen 1-3 cm och släppa igenom ett finger även om den inre modermunnen är sluten. När man mäter öppningsgraden nämner man båda modermunnarna om livmoderhalskanalen finns kvar. Det är först när den är utplånad som man talar om öppningen: 0-10 cm.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)