• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • MajMamman08

2barnsmamman: så söt liten bebi

Emelle: Så härligt o känna bebis=) jag tror jag kände min me,hihi

Stoce: e ju jätte skoj o läsa om allt om graviditet=) de enda jag typ läser nu

• Momalicious

Åh, vad härligt att ni fått känna era bebisar redan. Det har inte jag, men jag väntar på ett tecken från där inne. Ska bli kul att se om det blir en liten vilding som jag var eller en lugn typ. 

Idag var det SJUKT varmt här! Vi var tvungna att åka och storhandla och det var 36 (!) grader utomhus. I skuggan. Höll på att dö. Men inne på Maxi var det underbart trevligt och svalt. Och tur att det finns AC i bilen alltså.
    Vi köpte musslor så imorgon ska vi göra en goood middag. Lite lyx sådär!

Får se om jag tittar in sen igen, ska plocka iordning lite tvätt och sen se en film.
    Kram på er sötnosar! 

• 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2010-07-03 21:12:33 följande:
    Åh, vad härligt att ni fått känna era bebisar redan. Det har inte jag, men jag väntar på ett tecken från där inne. Ska bli kul att se om det blir en liten vilding som jag var eller en lugn typ. 

Idag var det SJUKT varmt här! Vi var tvungna att åka och storhandla och det var 36 (!) grader utomhus. I skuggan. Höll på att dö. Men inne på Maxi var det underbart trevligt och svalt. Och tur att det finns AC i bilen alltså.
    Vi köpte musslor så imorgon ska vi göra en goood middag. Lite lyx sådär!

Får se om jag tittar in sen igen, ska plocka iordning lite tvätt och sen se en film.
    Kram på er sötnosar! 
    Ät inte för många annars blir din bebis en liten mussla haha nä skoja haha då blir min bebis en cola flaska hahaha

Vi hade 32 som vi hörde på väderraporten men kunde vara mer då man svettades som fan alltså.. imorgon minst 40g jag lever ej imon hahaha jag kommer elva i vatten resten av dagen

Vi ska oxå se på film ska natta ungarna o gå ut nu när det är härligt ute nu när solen sover haha o sen mysa

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Trollungarnasmamma
    Emelle skrev 2010-07-02 19:17:01 följande:
    Ååå vilken härlig dag. Är ledig i 3 dagar nu och har bara 8 dagar kvar till semester!!
    Har varit på stranden hela dagen och i morgon ska vi åka till min mamma och sova där oh tidigt på Söndag åker vi tillsammans med henne och min syster + sambo över till Öland!! Ska bli såå härligt!!Jag har köpt tre bodys. Bara för att det bara fanns dom kvar och vi så gärna ville ha dom...Annars vågar inte jag heller av samma anledning som du. Men efter RUL ska vi shoppa loss bestämde vi igår. Bestämde oss för vagn med...ska bara provdra EN ggn till inann vi beställer
    Hej alla jag är kvar i tråden men är så trött å mår skit dåligt så jag läser bara vad ni skriver...

Jag va hos läkarn igår å kollade mitt blodtryck.. Oj oj oj vad de har sjunkit.. Låg på 110/60 å nu ligger jag på 91/59. Konstigt att man mår dåligt å klarar knappt att va uppe å röra på sig för man inte ska svimma titt som tätt..

Jag har fått en kraftig foglossning kan knappt gå längre så de tar mig 20 min att gå ner till sonens dagis när de bara tar ca 3 min dit.

Nån som vet vart man kan köpa bäckenbälte nånstans?? Har inte lust att lägga ut 400 kr för ett bälte.
    www.gulare.com/shopÅå jag känner igen mig. Jag har också börjat nojja igen. Fan!! Känner att livmodern växt men känner mig inte gravid annars och känner inget från bebis. 18 dagar kvar till RUL. Lååångt dit ju!
    Det syns juh fan inte att du fött 3 barn innan, hur håller du dej i fom, blev grymt avis så såg jag ut typ innan Nova & precis innan Elliot låg i magen....men nu verkar det rätt kört!
    Jag har nog haft tur. Tränar ingenting förutom promenader...
    Men sen har jag varit ung när jag fått barnen och alltid varit smal osv. men har som sagt haft tur genom att slippa bristningar och snabbt gåt ner till min normal vikt efter förlossningen. Den här ggn är jag inte lika säker på att turen håller i sig...men vi får väl se! Men tack så jättemycket för komplimangen. Själv känner jag mig tjock och grymt osexig för till fället... Grattis till bebis och välkommen hit!
    Ne jag tränar ingenting heller förutom vardagsmotion & jag var rätt ung med osv & smal som bara den, har ej fått bristningar heller Men inte riktigt lika tur med figuren som dej
    Ja jag känner mej med osexig & svullen, hur kommer jag se ut om ett tag ????
     Men men, så e de
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • SaraKlippan
    Karttikeya skrev 2010-07-03 15:32:18 följande:
    Vi får väl se helt enkelt. Vi kanske kan ha en tävling lite senare; "Vem har snyggast bristningar?" ^^

Jag har också gamla bristningar, som inte kommit bara från senaste två åren. Antar att jag har "dåligt skinn" eftersom jag får det så lätt.. När jag var i tonåren till exempel och växte jättefort. Så höfter, lår, mage, knäveck, armar.. Ja alla tänkbara ställen där huden brukar tänjas ut ^^
    Jag är som dig... redan i tonåren blev jag polkagris på hela kroppen... ändå var jag inte överviktig eller så... växte väl bara fort. Tyckte det var jätte jobbigt... men de har ju bleknat och syns inte så mycket mer... räknar med att min mage kommer att bli polkagris under graviditeten... tror att ja också har rätt dålig hud eller något :( 

Men jag är så van vid bristningar så det kommer nog inte göra mig så mycket... tror ni andra som inte är vana kommer att vänja er ganska fort när ni har er lilla i famnen... då försvinner allt annat :D 
  • Momalicious
    SaraKlippan skrev 2010-07-04 10:38:50 följande:
    Jag är som dig... redan i tonåren blev jag polkagris på hela kroppen... ändå var jag inte överviktig eller så... växte väl bara fort. Tyckte det var jätte jobbigt... men de har ju bleknat och syns inte så mycket mer... räknar med att min mage kommer att bli polkagris under graviditeten... tror att ja också har rätt dålig hud eller något :( 

Men jag är så van vid bristningar så det kommer nog inte göra mig så mycket... tror ni andra som inte är vana kommer att vänja er ganska fort när ni har er lilla i famnen... då försvinner allt annat :D 
    Ja det tror jag säkert. Dom på tuttarna syns ju inte för den som inte vet att de är där (förutom de nya då) men som du säger så vänjer man sig väl. 
    Ska dock ta en bild på magen framifrån innan jag får bristningar som syns starkt där så jag kan minnas i framtiden hur jag såg ut haha. 
  • Karttikeya

Nu har jag börjat få en liten aning molvärk igen som kommer och går. Antar att det växer på bra därinne. Har känt vad jag tror är bebisen tre gånger nu, så man börjar bli lite lugnare och känner sig mer gravid igen Tungan ute

• SaraTheres

Det är kanonvarmt här med! Fast igår vågade jag inte bada magen eftersom jag har haft sammandragningar när jag badat innan och det varit kallt i vattnet. Så igår stod jag med de andra "badkrukorna" med vatten upp på låren. Ha ha och jag som är som en fisk annars hela sommaren.

• 3 barns mamma84

hihi igår dansade bebisen i min mage på kvällen så JÄVLA mysigt o bara få känna

• 3 barns mamma84

Nu behöver jag er råd tjejer..
    min katt tog precis en en liten fågel fågeln lever mån när jag tittat så har den gjort illa sitt ben ja den e nog inte på plats eller jag vet inte.
    fågeln är nu i min trygga hand o tittar omkring och är lugn.
    inte rädd längre.
    Vingarna e inte ur plats det ska ja se senare men tänkte få ska jag ge den något vatten eller så ?
    sambon e inte hemma just nu utan kommer senare från affären.
    nu tittar den sig omkring bara.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)