• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Trollungarnasmamma
    MajMamman08 skrev 2010-07-04 23:36:30 följande:
    ne menar +4...vimsade till de lite där som vanligt
    hahahah blir så med jobb & denna värme
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Smurfen83

Nu e ja me i matchen igen! Jag har hjälpt killen att flytta i denna värme och de rekomenderas INTE...
     I Örebro har de legat på 30grader hela helgen!!!! Skönt men de hade varit trevligare å ligga vid någe bad å bara sola å bada =)

Jaha då har man RUL imorron kl 13.00 å mamman min ska me å efter de ska vi gå å tjuvkika på lite barnvagnar.. De ska bli super kul å kolla barnvagn... men vi ska inte beställa än men iallafall så att de finns tills vi kommer hem från BB =)
    Nu blir de natten!
    Natti natt

• Momalicious

Gudars vad jag är trött. Ska genast gå och lägga mig. Känner mig osocial här men vad ska man göra. Jag är trött hela tiden.
    Idag har vi varit hos min moster på  4th of july barbecue. Det var grymt trevligt och alla blev rätt fulla vilket gjorde att jag skrattade halvt ihjäl mig åt alla.
    Det var massor av god mat och så, så det var en succé. Min graviditet var såklart ett av de stora samtalsämnena och jag tyckte det var rätt jobbigt att få samma frågor ställda till mig tusen gånger och hundra olika människor som skulle klappa på magen och vara jobbiga. Men, det är ju första barnet i min generation. Senaste barnet innan det var ju jag haha. Så det är väl klart att alla tycker det är kul men nån måtta får det vara.

När vi kom hem kokade vi musslor. HERREGUUUUUD vad gott! Trodde jag skulle svimma. Blev riktigt förvånad över hur billigt det är med musslor för övrigt. Bara 59 kronot nätet och det är räcker ju gott och väl för oss i alla fall.

Nej, nu blir det hopp i sängen. God natt! 

• Karttikeya

TSH-prov idag. Hur många stick tror ni dem behöver göra idag? Flört Dom säger ju att det kan bättra sig av en graviditet, men än har jag inget märkt av.

• 3 barns mamma84
    Karttikeya skrev 2010-07-05 08:45:29 följande:
    Uppdatering: Fem stick fick usk göra innan hon fick blod
    Säger bara VAMPYRER !! e så j*vla rädd själv hehe men än så länge har jag sluppit att ta prover .
    Hoppas allt gick bra.
    vad var det dom skulle göra ?
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Karttikeya
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-05 08:51:38 följande:
    Säger bara VAMPYRER !! e så j*vla rädd själv hehe men än så länge har jag sluppit att ta prover .
    Hoppas allt gick bra.
    vad var det dom skulle göra ?
    Kolla så att TSH ligger bra som reglerar sköldkörtelhormonet. Äter ju Levaxin (konstgjort sköldkörtelhormon) eftersom min kropp inte klarar av att producera tillräckligt mycket eget sköldkörtelhormon.

Är van vid att dom får sticka många gånger och har inte ont av det alls. Nu är det ju var 4e vecka som gäller också så det är bara att gilla läget ^^
  • blade

Hej tjejer!

Ansluter mig lite till denna tråd. Glad BF 28:e säger FL, 24:e säger jag. 21-28 säger BM. Får se vad RUL:et säger....

Majorima, har de sagt varför de måste sticka så ofta innan de lyckas?
    Är själv en sådan som brukar se ut som näraöverdosknarkare efter blodprover. Brukar förvarna dem om att mina kärl hoppar undan och krampar ihop när man sticker i dem, så även om de träffar så kommer det inte alltid mycket. Sist fick jag en finurlig sköterska som varit med förr, det märktes. "Jättefina kärl, rena motorvägar", jo jag har hört det förr...Brukar bli en tio stick ändå, tänkte jag. Förvarnade henne iaf. "Jaha, men du, spänn armen riktigt ordentlig medan jag sticker så hoppar de inte iväg så." Sagt och gjort, jag knöt handen. Det som ena dagen (var två dagar i rad o tog prover) blev 10 stick i båda armar och en del utrop över hur mkt kärlen flyttar sig (ca 1cm) blev denna dag en fröjd. Ett stick, två prover. Tada!
       Eftersom du behöver kolla TSH fler gånger kan det vara skönt att inte se ut som en nåldyna jämt....Även om du inte har ont av det.

Själv är jag precis sjukskriven med lunginflammation 14 dagar till och går på antibiotika. Trodde jag skulle hosta sönder luftrör, bebis och rygg så jag är glad att det hjälper och att det hände såpass tidigt under graviditeten att jag fortfarande kunde äta antibiotika. Magen växer, men jag går ner i vikt, vilket jag inte gillar helt. Gick iofs upp alarmerande 5kg första veckorna, men de är borta igen och sedan inskrivningen har jag nog gått ner ytterligare 2kg...Får se var BM säger. Är väl sjukan som spökar. Kilona kommer nog ikapp tids nog.

Ha det gott i solen tjejor =)

//Blade_

• Karttikeya
    blade skrev 2010-07-05 09:34:45 följande:
    Majorima, har de sagt varför de måste sticka så ofta innan de lyckas?
    Är själv en sådan som brukar se ut som näraöverdosknarkare efter blodprover. Brukar förvarna dem om att mina kärl hoppar undan och krampar ihop när man sticker i dem, så även om de träffar så kommer det inte alltid mycket. Sist fick jag en finurlig sköterska som varit med förr, det märktes. "Jättefina kärl, rena motorvägar", jo jag har hört det förr...Brukar bli en tio stick ändå, tänkte jag. Förvarnade henne iaf. "Jaha, men du, spänn armen riktigt ordentlig medan jag sticker så hoppar de inte iväg så." Sagt och gjort, jag knöt handen. Det som ena dagen (var två dagar i rad o tog prover) blev 10 stick i båda armar och en del utrop över hur mkt kärlen flyttar sig (ca 1cm) blev denna dag en fröjd. Ett stick, två prover. Tada!
       Eftersom du behöver kolla TSH fler gånger kan det vara skönt att inte se ut som en nåldyna jämt....Även om du inte har ont av det.
    Ja, det är för att dom rullar, ligger djupt, krampar osv. Jag spänner alltid handen numera, men det hjälper dessvärre inte. Ibland har dom bara tur helt enkelt, eller så sticker dom mig i händerna, där lyckas det alltid. Jag har sagt att jag gärna blir stucken i handen, det gör mig inget, men ska man ta mycket blod är det ju att föredra i armarna där det finns större kärl. Träffar dom så kommer det alltid tillräckligt med blod, men det är just det att det är svårt att hitta rätt på mig. Antar att min övervikt hjälper till en del också.. Glad
  • Karttikeya
    blade skrev 2010-07-05 09:34:45 följande:
    Hej tjejer!

Ansluter mig lite till denna tråd. Glad BF 28:e säger FL, 24:e säger jag. 21-28 säger BM. Får se vad RUL:et säger....

Själv är jag precis sjukskriven med lunginflammation 14 dagar till och går på antibiotika. Trodde jag skulle hosta sönder luftrör, bebis och rygg så jag är glad att det hjälper och att det hände såpass tidigt under graviditeten att jag fortfarande kunde äta antibiotika. Magen växer, men jag går ner i vikt, vilket jag inte gillar helt. Gick iofs upp alarmerande 5kg första veckorna, men de är borta igen och sedan inskrivningen har jag nog gått ner ytterligare 2kg...Får se var BM säger. Är väl sjukan som spökar. Kilona kommer nog ikapp tids nog.

Ha det gott i solen tjejor =)

//Blade_
    Trevligt med en med samma datum, har också BF den 24e, i alla fall innan RUL ^^ Då kanske det ändras.
    Usch det låter riktigt jobbigt med lunginflammation.. Är nog ingen fara att du går ner i vikt, bebisen brukar ju ta det den behöver ändå! Kan ju vara både vätska och muskler du förlorar nu eftersom jag antar att du ligger still mycket och faktiskt är sjuk.

Ha det gott själv. Här är det mulet just nu Tungan ute
Svar på tråden December Bebis 2010 :)