• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Ejvoan
    Momalicious skrev 2010-07-01 21:52:44 följande:
    Ja, fast jag tycker (tror) ändå att unga mödrar är väldigt förskönande om själva födseln. Liksom inga pratar om att de har ont eller liknande efter barnet kommit ut, då är det bara bra allting. Men jag har själv följt serien sen den började sändas för x antal år sen. Och tyvärr har man ju en tendens att leta fakta om det som skrämmer en, vilket leder till att man blir mer rädd för man hittar så mycket hemskt

Jag hoppas på 2011. Om det varit lite tidigare i december så hade jag hoppas på 2010 men tycker det vore så synd om barnet att fylla år på nyår. Dels att det aldrig kan vara kalas på ens födelsedag men dels för att vara sist om allt när man blir äldre; moppe, körkort, systemet osv.
    Fast dom födslar jag har sett tycker jag inte varit förskönande,,,usch usch! Men alla säger ju så att  efter barnet kommer ut så glömmer man smärtan. Men det är upp till bevis i december, om folk ljuger eller är ärliga..haha! Ljuger och ljuger dom förskönar väl för att man ska vara mindre orolig..haha! Jo så är det nog att man letar efter det som skrämmer en,tyvärr.!.!

Jo jag hade nog också hoppats på 2011 om jag var i din sits,,, Precis att vara  sist på allt är nog inte roligt! Då är det bättre att vara först och vänta på sina kompisar, istället för att dom får vänta på en..:)
  • 3 barns mamma84
    Ejvoan skrev 2010-07-04 19:19:30 följande:
    Okej då förstår jag. Om dom väger så mycket redan då så känns det väl okej. 3000 det var mycket för att vara för tidigt född. Men det är väl också så att det har mycket med vikten att göra hur barnet mår. Då vägde ju din son ganska mycket, då kanske det inte är så mycket komplikationer så? Nej i slutändan så vet nog dom bäst och man ska nog göra rätt i att lita på dom. Man ska alltid se till sin egen hälsa också..:)
    han vägde ju bara 5810g o 62cm huvud 40cm och en stabil och frisk liten kille som hade redan huvuet upp när vi höl i honom han var redan färdigt att komma ut liksom.
    Ej deabetes häller men han mådde bra självklart en frisk kille som ville ha mat direk 120ml med ersättning av BB personalen o han ville ha mer
    Men själva ja höl på att dö på natten det var mkt allvarligt och jag e hämskt tacksam att jag fick leva.
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Momalicious
    Emelle skrev 2010-07-04 18:55:17 följande:
    Hemma hos mamma igen efter en tur till Öland i kanon väder.
    Är lite orolig dock då jag sen igår haft jätteont i magen till och från...Som magknip och värk.
    Bör jag kontakta min BM i morgon? Värken sitter även ner till i livmodern, men även i magen och i mellagärdet. Man oroar ju ihjäl sig och jag som va så glad över att att kännt sprattel igår, men inget efter det...Fast det är väl normalt att man inte känner regelbundet så här tidigt.
    Det är inte sammandragningar alltså, utan mer konstant värk...
    Är inte förstoppad, dålig i magen el liknande...

Hjälp...!
    Jag skulle gissa att det är "round ligament pain" som du har. Vet inte vad det kallas på svenska.
    http://www.babyhold.com/The_pregnancy_book/Health_Symptoms/Round_Ligament_Pain/

• Sandragumman
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-04 19:36:06 följande:
    han vägde ju bara 5810g o 62cm huvud 40cm och en stabil och frisk liten kille som hade redan huvuet upp när vi höl i honom han var redan färdigt att komma ut liksom.
    Ej deabetes häller men han mådde bra självklart en frisk kille som ville ha mat direk 120ml med ersättning av BB personalen o han ville ha mer
    Men själva ja höl på att dö på natten det var mkt allvarligt och jag e hämskt tacksam att jag fick leva.
    Huvva de är trist de du fått vara med om, jag beundrar dig att du vågar igen....så de är ju bra att de finns alternativ och hjälp.
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-07-04 18:55:17 följande:
    Hemma hos mamma igen efter en tur till Öland i kanon väder.
    Är lite orolig dock då jag sen igår haft jätteont i magen till och från...Som magknip och värk.
    Bör jag kontakta min BM i morgon? Värken sitter även ner till i livmodern, men även i magen och i mellagärdet. Man oroar ju ihjäl sig och jag som va så glad över att att kännt sprattel igår, men inget efter det...Fast det är väl normalt att man inte känner regelbundet så här tidigt.
    Det är inte sammandragningar alltså, utan mer konstant värk...
    Är inte förstoppad, dålig i magen el liknande...

Hjälp...!
    Borde ju inte vara något o oroa sig för,säkert helt normalt! Men för att stilla ens oro så hade jag i varje fall ringt till BM om man känner att man inte kan släppa de och de fortsätter. bättre o höra en gång för mycket än en gång för lite! Härligt med semester Själv har jag jobbar denna helgen,hästpass...o flytit bort i värmen
  • Karttikeya

Veckan from hell är nu avklarad! Hallelujah! ^^

Nu är jag så trött att jag skulle kunna sova sittandes. Huvudvärk har jag också som heter duga och inget vettigt kan jag ta för att dämpa det. Får helt enkelt förlita mig på sömnen. I morgon ska jag ta nytt tsh-prov, vi får hoppas det är bra ännu.

Godnatt och kram på er!

• Trollungarnasmamma

God kväll alla!!!

har ni överlevt värmen ihelgen?
    Det har jag Fast knappt min sambo, hans knäskål hoppade ur led igår så vi fick tillbringa vår lördagskväll där inne :s, inget vidare...så jag får göra mycket nu, men han försöker faktiskt så gott han kan, har nästan blivit arg på honom för att han inte ligger still!!!

Idag har jag inte kännt av bebis är det normalt ibörjan? e skit nojjig att de ska säga på tisdag att vår bebis inte lever Vet inte vad jag ska ta mej till om så är fallet....usch....

Har någon haft problem med hemorrojder? Jag har aldrig haft det innan, men nu misstänker jag & sambon att jag fått de :s känns inte så¨kul....ikväll tycker jag även mina fötter känns lite svullna...

Idag har vi iaf köpt en fin ny vit spjälsäng på IKEA. ¨På Rean.

v17+6 idag & dax att ta kort....

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • MajMamman08
    NhjärtaD skrev 2010-07-04 22:35:46 följande:
    God kväll alla!!!

har ni överlevt värmen ihelgen?
    Det har jag Fast knappt min sambo, hans knäskål hoppade ur led igår så vi fick tillbringa vår lördagskväll där inne :s, inget vidare...så jag får göra mycket nu, men han försöker faktiskt så gott han kan, har nästan blivit arg på honom för att han inte ligger still!!!

Idag har jag inte kännt av bebis är det normalt ibörjan? e skit nojjig att de ska säga på tisdag att vår bebis inte lever Vet inte vad jag ska ta mej till om så är fallet....usch....

Har någon haft problem med hemorrojder? Jag har aldrig haft det innan, men nu misstänker jag & sambon att jag fått de :s känns inte så¨kul....ikväll tycker jag även mina fötter känns lite svullna...

Idag har vi iaf köpt en fin ny vit spjälsäng på IKEA. ¨På Rean.

v17+6 idag & dax att ta kort....
    ja trots jobb så överlevde jag=) nu 2 dagar ledigt...blir på stranden,så hoppas vädret håller i sig=)
    Ne men i början är det inte alltid man känner bebis varje dag så här tidigt,det är väl mer efter en viss vecka och när man börjat känna rejäla sparkar som man ska känna varje dag...nån gång under 1 dygn sägs de ju. bebisen ligger ju för de mesta o sover

e hård i magen jag... så misstänker att jag snart får de om de ska hålla på så där,fick de me min första son,så får de säkert igen.
    Ah så mys=)
    ja att ta kort glömmer ja nästa varje vecka,veckorna går sååå himla fort!brukar me ta +6 för de mesta=)
  • MajMamman08

ne menar +4...vimsade till de lite där som vanligt

• Trollungarnasmamma
    MajMamman08 skrev 2010-07-04 23:33:45 följande:
    ja trots jobb så överlevde jag=) nu 2 dagar ledigt...blir på stranden,så hoppas vädret håller i sig=)
    Ne men i början är det inte alltid man känner bebis varje dag så här tidigt,det är väl mer efter en viss vecka och när man börjat känna rejäla sparkar som man ska känna varje dag...nån gång under 1 dygn sägs de ju. bebisen ligger ju för de mesta o sover

e hård i magen jag... så misstänker att jag snart får de om de ska hålla på så där,fick de me min första son,så får de säkert igen.
    Ah så mys=)
    ja att ta kort glömmer ja nästa varje vecka,veckorna går sååå himla fort!brukar me ta +6 för de mesta=)
    Vädret skulle hålla i sej Blir med stranden imorgon, för sen jobbar jag resten av veckan tyvärr.

Ja du har säkert rätt....blir bara sån innan UL.....
    Fick du nått för det, hade du mycket besvär? Jag kikade runt lite & det kan även vara bölder & fistlar pga min tarmsjukdom :s inte nått najs....

jag försöker ta kort varannan vecka iaf & nu ligger de uppe hänt endel!!!
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
Svar på tråden December Bebis 2010 :)