• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • blade
    Karttikeya skrev 2010-07-05 09:56:36 följande:
    Trevligt med en med samma datum, har också BF den 24e, i alla fall innan RUL ^^ Då kanske det ändras.
    Usch det låter riktigt jobbigt med lunginflammation.. Är nog ingen fara att du går ner i vikt, bebisen brukar ju ta det den behöver ändå! Kan ju vara både vätska och muskler du förlorar nu eftersom jag antar att du ligger still mycket och faktiskt är sjuk.

Ha det gott själv. Här är det mulet just nu Tungan ute
    Jo, precis. Är inte orolig. Så tidigt ändå och de där 10kg de vill att man går upp i bebbe o vätska etc har ju ett par månader på sig att lägga sig. Har inte kunnat träna på 9 veckor pga hosta så jag hoppas att jag kan komma igång innan jag är för trött o tung.

Skönt att det går OK med blodproverna ändå. Du hade nog varit botad ifrån eventuell spruträdsla efter denna graviditet annars Flört. Men lite synd att det inte går att råda bättre bot på allt stickeri. 

Är rätt glad över det mulna idag. Slipper vattna grönsakerna och kan sitta ute utan att få hjärtklappning av värmen. Förstår dock om alla strandbesökare och pepparkakor-to-be sörjer lite.

Nu ska här bli frukost
  • LinnV

Bara två dagar kvar till RUL nu!! Som jag längtar. Ska på läkarbesök idag på ev foglossning. Får se vad hon säger..

Våran "arbetsnamn" är skrutten, det var min dotter som kom på det och nu kallar vi den lille för det

Såg att ni skrev om bristningar, jag var väldigt underviktig när jag blev gravid med Lina så har bristningar överallt! Mage, lår, vader,bröst, rygg.  Men jag bryr mig inte längre, de är ju resultatet av det bästa i mitt liv. De syns massor fortfarande, lika breda men bleka iofs. Man lär sig att leva med de.

• MajMamman08
    NhjärtaD skrev 2010-07-04 23:39:29 följande:
    Vädret skulle hålla i sej Blir med stranden imorgon, för sen jobbar jag resten av veckan tyvärr.

Ja du har säkert rätt....blir bara sån innan UL.....
    Fick du nått för det, hade du mycket besvär? Jag kikade runt lite & det kan även vara bölder & fistlar pga min tarmsjukdom :s inte nått najs....

jag försöker ta kort varannan vecka iaf & nu ligger de uppe hänt endel!!!
    Fick smörja me en salva,hahahur nice de nu låter! Men de hjälpte
  • Smurfen83

Nervositeten växer... Trodde inte ja skulle känna så här men de gör ja.. min mamma ska me på RUL idag då min pojkvän har gett bort platsen till henne... men de e en sak som ja inte har tänkt på innan.... ja e ju tatuerad strax ovanför musan... å om min mamma skulle se de så e jag SLAKTAD!!! Hur ska ja göra?? killen såg den nästan förra gången...
    Gissa om de kommer att bli livat.... suck
    de e ju inte så att jag ångrar min tatuering men att försöka få mamma att förstå... de e en annan femma....

Nu blir de frulle här sen iväg me lillkillen till farmor så att vi kan åka på RUL =)

• Karttikeya
    blade skrev 2010-07-05 10:07:24 följande:
    Jo, precis. Är inte orolig. Så tidigt ändå och de där 10kg de vill att man går upp i bebbe o vätska etc har ju ett par månader på sig att lägga sig. Har inte kunnat träna på 9 veckor pga hosta så jag hoppas att jag kan komma igång innan jag är för trött o tung.

Skönt att det går OK med blodproverna ändå. Du hade nog varit botad ifrån eventuell spruträdsla efter denna graviditet annars Flört. Men lite synd att det inte går att råda bättre bot på allt stickeri. 

Är rätt glad över det mulna idag. Slipper vattna grönsakerna och kan sitta ute utan att få hjärtklappning av värmen. Förstår dock om alla strandbesökare och pepparkakor-to-be sörjer lite.

Nu ska här bli frukost
    Jao.. Jag ska inte gå upp alls och har så inte gjort så jag är nöjd ^^ Ja, bara tänk på att ta det försiktigt så ska du nog se att du kommer igång. Vad tränar du förresten?

Ja haha, har alltid varit svårstucken så man är änna van..

Jag har bara ont av värmen jag.. Samlar vätska i ben och fötter och känner mig allmänt "flodhästig". Klart att sol är trevligt, men när det går upp mot 30 grader och man dessutom måste köra bil i jobbet så blir det bara jobbigt.. Då känner jag mig som gamlingarna på jobbet ^^
  • blade
    Karttikeya skrev 2010-07-05 10:39:00 följande:
    Jao.. Jag ska inte gå upp alls och har så inte gjort så jag är nöjd ^^ Ja, bara tänk på att ta det försiktigt så ska du nog se att du kommer igång. Vad tränar du förresten?

Ja haha, har alltid varit svårstucken så man är änna van..

Jag har bara ont av värmen jag.. Samlar vätska i ben och fötter och känner mig allmänt "flodhästig". Klart att sol är trevligt, men när det går upp mot 30 grader och man dessutom måste köra bil i jobbet så blir det bara jobbigt.. Då känner jag mig som gamlingarna på jobbet ^^
    Jag skulle helst slippa gå upp i vikt alls, inte så mycket av skönhetsskäl som pga belastningen. Vet inte vad min rygg klarar. Haft problem i massa år, trots träning. Det återstår att se...=) Men är du överviktig förstår jag om du inte borde/vill. Vad säger BM om det? Banta är en sak, men att inte gå upp är en annan. Vet jag fler som inte gjort...
      Jag kör styrketräning och klättrar med min sambo. Har lagt ner allt annat. Hinner och orkar inte längre. Förr var det bowling och volleyboll o badminton också...Känns surt att jag spenderar de finaste uteklätterdagarna med att sitta inne och gosa katt i svalkan...

Fyfan vad jobbigt att ansamla så mkt vätska. Känner bara av mina fossingar, så det är öppna skor som gäller. Hoppas du har AC i bilen på jobbet iaf. även om det är en klen tröst när solen grillar genom rutorna. Du får helt enkelt passa på att...vad heter det på korrekt svenska? "relate":a med gamlingarna än mer nu =P

Isch. Måste nog rädda tvätten, ser ut att bli regn.
  • Karttikeya
    blade skrev 2010-07-05 10:47:00 följande:
    Jag skulle helst slippa gå upp i vikt alls, inte så mycket av skönhetsskäl som pga belastningen. Vet inte vad min rygg klarar. Haft problem i massa år, trots träning. Det återstår att se...=) Men är du överviktig förstår jag om du inte borde/vill. Vad säger BM om det? Banta är en sak, men att inte gå upp är en annan. Vet jag fler som inte gjort...
      Jag kör styrketräning och klättrar med min sambo. Har lagt ner allt annat. Hinner och orkar inte längre. Förr var det bowling och volleyboll o badminton också...Känns surt att jag spenderar de finaste uteklätterdagarna med att sitta inne och gosa katt i svalkan...

Fyfan vad jobbigt att ansamla så mkt vätska. Känner bara av mina fossingar, så det är öppna skor som gäller. Hoppas du har AC i bilen på jobbet iaf. även om det är en klen tröst när solen grillar genom rutorna. Du får helt enkelt passa på att...vad heter det på korrekt svenska? "relate":a med gamlingarna än mer nu =P

Isch. Måste nog rädda tvätten, ser ut att bli regn.
    Ja nej, min barnmorska säger att jag inte ska tänka så mycket på det. Det är mest jag själv som har som mål att gå upp så lite som möjligt, det har väl alla i och för sig, men jag har en historia med mycket viktpendlande bakom mig. Så hon säger att om jag går ner eller går upp eller stannar kvar på samma gör ingenting, bara jag känner att jag har kontroll. Är mest psykiskt det sitter hos mig. Jag lider inte av min övervikt rent fysiskt, även fast jag har 25 kg och mer att gå ner.

Oh, det låter kul. Jag håller mig till simning och cykling. Det är vad min foglossning klarar av och det är ju ganska bra allroundträning så.

Ja det är väldigt jobbigt, man känner sig ganska sprickfärdig Skrattande Ja, vi har ac i bilarna. Men en dag hade vi kort om bilar och många som arbetade, då fick jag köra min egen, utan ac.. Det var en pärs vill jag lova! Förvånad

Gör så. Jag ska äta en tidig lunch ^^
  • linn78

Välkommen Blade!!

Smurfen83 skrev 2010-07-05 10:37:48 följande:
    Nervositeten växer... Trodde inte ja skulle känna så här men de gör ja.. min mamma ska me på RUL idag då min pojkvän har gett bort platsen till henne... men de e en sak som ja inte har tänkt på innan.... ja e ju tatuerad strax ovanför musan... å om min mamma skulle se de så e jag SLAKTAD!!! Hur ska ja göra?? killen såg den nästan förra gången...
    Gissa om de kommer att bli livat.... suck
    de e ju inte så att jag ångrar min tatuering men att försöka få mamma att förstå... de e en annan femma....

Nu blir de frulle här sen iväg me lillkillen till farmor så att vi kan åka på RUL =)
    Haha, ja vilka I-lands problem man harGlad Du får justera mammas stol bakåt så att hon inte sitter helt vid sidan om, då syns det kanske inte lika lätt... Är hon helt emot tatueringar?
    Jag ska också på RUL idag kl 15, spännande!! Hoppas nu att det går att se kön, jag ska till ullared imorgon så då hade det varit skönt att veta "bebis-temat".
  • MajMamman08

Åh Lycka till nu alla som ska på RUL! Så mysigt=)

Linn78: Kommer du berätta i tråden om ni får reda på kön?

• linn78
    MajMamman08 skrev 2010-07-05 11:11:46 följande:
    Åh Lycka till nu alla som ska på RUL! Så mysigt=)

Linn78: Kommer du berätta i tråden om ni får reda på kön?
    Ja, jag skulle aldrig kunna hålla tystFlört 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)