Inlägg från: MajMamman08 |Visa alla inlägg
  • MajMamman08

December Bebis 2010 :)

ludicrous skrev 2010-07-17 20:34:49 följande:
    Wiiie!!!

Har tyckt mig känna sprattel under dagen men nu kom två små klara buffar! <3
    Härligt Det e så underbart med lite bebis mys i magen
  • MajMamman08
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-18 09:26:55 följande:
    Nu kommer jag med fråga igen
    Hur ligger era livmodrar nu ??
    Jag har tagit kort och min ligger några cm över naveln :-0 ska jag börja bli orolig för stort barn den bara växer hej vilt som med sonen..
    Har kort på detta då jag har min finger over livmodern dör den stoppar kommer lägga in den bland magbilderna i bildtråden nu.
    Min ligger fortf under navel om jag trycker!
    ÄlskarNova skrev 2010-07-18 06:55:06 följande:
    majmamman: jag bor i virserum så har ju en bra bit att åka när det väl är dags. Är hugget som stucket när det gäller avstånd till Kalmar vs.Västervik. Men Nova föddes i V-vik och jag tyckte det gick bra så tar nog det denna gång med. 

Ser att vissa pratar om sammandragningar..har också upplevt det redan och känner att hela magen blir stenhård -särskilt när jag stressar,har bärt tungt osv..känns som alldeles för tidigt! Känner ibland att man borde slå av lite på takten-skulle vara gutt att få igenom HP sen iom mitt jobb på psyk-boende så innebär detta en risk och tror ju att det går igenom, men man vet aldrig.

Nähä, nu måste jag dra iväg till jobbet! suck..surt att jobba helg.
    Hörs ikväll igen! 
    aha ok Ja födde med
     på v-vik o tyckte de va bra
    Momalicious skrev 2010-07-17 21:18:20 följande:
    Åh, kök är så kul att fixa. Inte gjort det med nåt eget ställe än men när mamma köpte hennes hus så fick jag vara med och titta. Dock har vi verkligen inte samma smak så jag tyckte ändå inte hon valde rätt haha ;D Men det var ju tio år sen.

Apropå BH:ar ja.. Jag har D-kupa normalt tror jag, är uppe i E nu. Hoppas hoppas mina går ner till en B-kupa som jag hade för ca två år sedan innan mina tuttar exploderade i storlek efter en viktuppgång. Gick ner i vikt, brösten var kvar :(
    Oj E,ja tuttarna växer som bara den,synd de krymper sen i varje fall på mig...efter ja slutat amma såg de ut som platta pannkakor som man kunde rulla  upp i bh:n
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-07-18 11:49:22 följande:
    Har ni fått moderskapsintyg från era bm än?
    Jag ska inte träffa min förrens sent i september och jag vill ju söka HP from 24 Oktober...
    Känns som om det blir kort om tiden...
    Med de andra barnen har jag fått intyget tidigare...
    AH ok=) vi bokade 3D,aldrig gjort innan!

Ne inte fått,men hon frågade förra gången jag va där,men jag behöver inte mitt än,då mitt vik går ut den 15 augusti:( o hinner nog inte få nåe nytt. De tycker la inte de e så lönt när man e typ höggravid sen...men måste jobba ända till ja föder typ,hehe!!
  • MajMamman08

Fy satan i gatan så ONT i korsryggen jag har!! Kan knappt gå,vaggar fram som en anka! HJÄLP vad har jag gjort??
    Testat mitt stödbälte som ja köpte förra grav...hjälper till lite o stöttar upp!

aj,aj så ont!!

Kan de va gravid krämpa el har jag lyft på tok fel??

• MajMamman08
    ensammamma skrev 2010-07-18 20:06:17 följande:
    Hej alla jag tror jag lämnar den här, syskon å bf i december.
    Varför ska du lämna?? något som hänt??
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-07-19 10:55:20 följande:
    Vi ska få en lillasyster!!!
    Allt såg superfint ut och datumet är fortfarande 23 december.

Man kunde inte se någon pung där den "ska" vara och man kunde ana blygdläppar så det blir nog en tjej. BM vill ju inte säga säkert såklart, men som hon sa...-Det borde ju varit en pung här om det varit en kille

Vi är såå glada!
    GRATTIS=)

Fy satan så fuskigt,nu blir ja riktigt FÖRBANNAD! alltså inte på dig,utan på hela jävla systemet!
    ok din BM sa inte rakt ut att det blir en tjej,men o säga lixom att ja ser ingen pung så fattar man ju!man e ju inte dum i huvudet!! Och min ville inte säga nånting alls o påstod att man inget kön kunde se i denna vecka!!!!
    Ringde ändå ner till mvc o sa hur besviken ja va på att de behandlar folk olika,o nu händer de igen!
    Enligt deras policy så ska de inte tala om el ens gissa m,m på kön!!!! TROLIGT att de fullföljer de,ne blir o ringa ner imorron igen o skälla på dem!
    Och KRÄVA UL igen,får ja inget då,så ska jag fan ta upp de med min BM,hon e världs go o kommer förstå mig o fixa ett åt mig i  så fall hos en snäll UL BM istället för den där bitterfittan vi fick!!!
  • MajMamman08

Emelle:
    Vad hette din BM som gjorde UL????
    Min vet ja inte ens va hon hette då hon va så otrevlig o inte ens hälsade på en!

• MajMamman08
    Karttikeya skrev 2010-07-19 19:27:10 följande:
    Jisses vad bebis varit livad idag! Har känt pyret från och till mest hela dagen. Det är väl ingen fara att det rör sig för mycket va? Förvånad Eller jag kanske har gaser, haha.
    ne de skulle ja inte tro!
     våran bebis sprattlar me runt där inne...känns ju inte super starkt än,men man känner när den håller på där inne o lever rullan detär sååå mysigt!
  • MajMamman08
    ludicrous skrev 2010-07-19 19:33:44 följande:

Lite sprattel här med, längtar tills det kommer ordentligt :) Det lär jag få ångra att jag säger.. hehe när jag väntade nova kunde hon sparka o ha sig så jag kräktes :S

Har fått börja tänka om med vagn, sambons enda krav är att det ska vara blå ("så den matchar bilen") o jag tycker inte Emmaljunga har några fina blå vagnar.. Kollade på BRIO's hemsida, tycker inte deras vagnar brukar vara fina egentligen, tycker dom ser "hängiga" ut..  Brio Sing tycker jag är för bred, men Brio Go skulle ju vara smalare.. Tyvärr kostar dom ju.. Men den finns ju i blått iaf :P

Nu är det snart dags för jobb, första natten av två, ledig lite, sen jobbar jag helgen, puuust o stön! :P

Några västervikare som ska på Winnerbäck på fredag?

jobbar med helgen så ska inte gå! ah men då får du en dyr vagn om han vill ha blå,hihi
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-07-19 20:13:03 följande:
    Jag förstår att du är superbesviken och jag hade förberett mig på att inte få veta.
    När hon hade gjort alla mätningar osv så frågade vi om hon kunde se om det var en pojke el flicka...Nja hon sa att det var ju svårt att se och jag frågad eom hon inte kunde försöka ialalfall och då visade hon och sa att här borde det ju vara en pung om det skulle varit en kille men jag vill inte säga något om jag säger fel...vilket vi väl förstår.
    Men vi såg ju det hon såg och känner oss så säkra att vi avbokar Crokustiden och skulle dets en komma ut en lillebror så blir ju vi lika glada för det.

Jag vet sen innan att det ÄR olika beroede på vilken bm man har osv. Har kompisar som både fått veta och inte. Blir men en av dom som innte får veta men som gärna vill så hade jag med blivit jättebesviken. Men vi hade åkt till Crokus då för jag orkar inte "bråka" (förstå mig rätt)  om sånt när det finns andra sätt att få reda på det även om det är orättvist.

Vår UL BM visste om vår MA bakgrund om all min oro osv vilket kanske bidrog till att hon tog 1 minut extra för att kolla efter.

Hoppas att du får ny tid om du vill det, dock tror jag mer på att prat face to face med din BM nästa besök och be om ett köns uL än att ringa och få ett på den vägen...

Kram
    Ja du har nog rätt,men man blir så besviken o känner sig illabemött o orättvistbehandlad när de säger att policyn ska vara lika för alla o BM inte ens får säga,titta el gissa. Men de man blir ledsen på med e att våran inte ens ville försöka titta, o dessutom ljög oss rakt upp i ansiktet om att man inte alls kunde se kön nu,fast jag vet att man visst kan de,så blåst är jag inte!!

kommer dit jätte glada o lyckliga o e tjutfärdiga då vi går därifrån...sa även till henne att vi haft ett MF o de tog hårt,men hård som sten som hon va så sket hon i de. Fick knappt några bra bilder heller på bebis... ah...kan bara inte släppa de fast jag borde...men ett RUL o lixom få se bebis betyder så mycket,blir de fel så förstör de hela grejen. E såååå glad att de inte va mitt första barn som de blev så med,för de e man ju kanske ännu mer spänd osv inför ett RUL.

Vad hette din som gjorde ert då??? Hur många finns de som gör sånt hos oss då? Måste ta reda på hennes namn så jag ALDRIG mer får henne igen.

Men gör som du säger,väntar o berättar för min BM hur ledsen
    jag är för hur det blev. Bråkar jag med de andra så blir jag nog bara mer ledsen själv tyvärr! Tack för dina kloka ord=)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)