Inlägg från: MajMamman08 |Visa alla inlägg
  • MajMamman08

December Bebis 2010 :)

MFJG skrev 2010-07-26 07:56:14 följande:
    Varit på mini semester en vecka (vaktat svägerskan hus). Har hur mycket som helst att läsa ikapp. Ni skriver så himla flitigt. =)

Jag har iaf UVI. Är inne på sista dagen med Furadantin nu. Dock känns det inte som att jag blivit bra. Tror det är min GBS som spökar. Jag får molvärk och onda sammandragningar bara jag anstränger mig.
    Halsbränna och blödande tandkött + näsblod hör till vardagen.

Någon som har stickningar i livmodertrakten? Känns som det är en nål som sticks rakt in. 

Hur e de o ha UVI när man e gravid??misstänker att ja kanske har de?! gör inte ont när ja kissar osv,men kissar heeeeeela tiden o ibland kommer de bara små droppar. känner mig jämnt kissig!
    Kanske e bebis som trycker ? Tänkte kolla nästa vecka då ja ska till BM om hon kan kolla så ja inte har de. Men kanske dumt o vänta så länge om de nu skulle va de??
    vad är BGS??
  • MajMamman08
    Karttikeya skrev 2010-07-26 13:14:24 följande:
    Va mysigt! Jag har inte sett något på utsidan, antar att jag har lite för mycket vaddering för det haha.. Min karl har inte kunnat känna heller och bebisen slutar typ om jag håller handen på magen, så jag hoppas att det känns på utsidan snart så att han kan få känna :)
    Ja men det kommer  då snart Kan ju bero på vart du har moderkakan med Du e jätte fin!
    MFJG skrev 2010-07-26 17:07:29 följande:
    Gå och få det kollat. Sved inte mycket för min del heller. Men just det konstanta flängandet på toaletten och så kommer det två droppar. GBS är en bakterie som finns normalt i tarmfloran. Var tredje kvinna bär den även i sin slida. Jag upptäckte det förra graviditeten pga en fruktansvärd UVI och blod i urinen. Fick antibiotika vid förlossningen för att inte bakterien ska föras över till barnet. Googla GBS så får du svar. Men läs INTE forum för där står en massa som oroar i onödan.

Jag har också känt och sett Minibus sparkar utanpå. Men vi såg det för några veckor sedan = jätte tidigt!
    Karttikeya skrev 2010-07-26 09:57:10 följande:
    Nej inga stickningar, men jag har liten anings molvärk igen. Antar att det växer igen därinne. Sen har jag magknip och är halvt och halvt förstoppad också, det är ju bara såå underbart.

Vägde mig igår och står fortfarande bara på +2kg. Det känns otroligt skönt, eftersom jag snart gått halvvägs. Behöver ju inga extrakilon, om man säger så ^^

Idag är det dags för nytt TSH-prov. Ligger det bra idag ska det tydligen dröja 6 veckor innan jag tar nytt prov igen. Så får mina stackars dåliga kärl vila lite ^^
    Haha här är vi på +7 kilo. Jag väger lika mycket nu som när jag va höggravid med sonen;) Men så va min startvikt denna gången högre än förra. Annars går jag upp enligt liknande kurva..

Förstoppning är underbart. Jag äter vindruvor och katrinplommonpuré för att undvika ;)Ja och för att inte tala om när man vänder sig i sängen! Dessutom har jag börjat få kramp i vaderna på natten nu också..

oj då,ja kanske bäst o kolla upp de fortare än kvickt då!!!! springer hela tiden o kissar små droppar!! Tack

SARAKLIPPAN:
    Det är inte flytningar du har då?? När man e gravid kan man få ökad mängd,nästan som vatten,kanske känns som urin?? men e flytningar! Kan ju hoppas de e flytningar Jag har fått mer vattniga flytningar.
    Den silvriga vagnen va ju jätte fin
  • MajMamman08
    SaraKlippan skrev 2010-07-26 18:25:12 följande:
    Jo de kanske är flytningar... de luktar ju inte urin tycker jag.... 
    Men ja har också problem med att ja springer på toa mycket så ja tänkte att de kanske kan va UVI här också... ska till BM på onsdag så ja ska be henne kolla det då!

Kul att ni tyckte vagnarna va fina :)

Angående kläder så har ja köpt 2 par gravidbyxor men använder ett par shorts som också passar mest nu... tror inte ja ska köpa mycket mer... får växla mellan dem... har inte råd att köpa en massa kläder för endast nårga månader till...
    Sen är utbudet så uselt så ja blir deprimerad av att gå o kolla bara! Visst, kan ju beställa på nätet... men om de inte passar så e de jobbigt o hålla på att skicka tillbaka.. jag behöver ju då storlek större och det tycks inte finnas gott om det tyvär :( Om de skulle finnas så är det mycket dyrare också :( 
    ja kolla med din BM, men att du känner dig blöt hela tiden e säkert flytningarna!

Jag har köpt mig 1 par gravidbyxor,sen har jag 2 st sen förra grav,men de e lite vidare i benen (som ja inte gillar nu) Har redan sytt in dem en gång,hehe! Men som toppar o sånt går ju vanligtvis o använda det kan använder i dag som toppar=) Så några speciellt mammatröjor köper inte jag
  • MajMamman08
    Jessika82 skrev 2010-07-26 18:50:41 följande:
    hej på er... Jag har en skit dag idag .... hur är det med er?
    låter inge bra?? nåe som hänt! Här e de bra
  • MajMamman08
    ondar skrev 2010-07-26 18:52:28 följande:
    Samma här, har däremot köpt några längre linnen som jag även kan ha sen efter bebis har anlänt på röda mattan. Alla toppar och vanliga linnen som jag hade sen innan är nu för korta vid magen:P tur att man hade några få tunikor sen innan iaf så man inte blev helt klädlös.
    Gjorde tabben o tvingade på mig ett par vanliga jeans härom morgonen, kom till jobbet sen hade ja så ont i magen att jag fick gå med uppknäppta byxor (med lång tröja över) hela dagenSkäms
    oh aj så ont me små byxor i midjan!
    Tror det va H&M som hade sånna där "tröjförlängare" vet inte vad de heter,men finns i svart o vitt som man kan ha under en tröja så ser de ut som om man har ett linne under fast man inte har de. Den sitter bara på själva magen o vid byxlinningen,hahaha vilken super bra förklaring jag har,hehe,men hoppas du förstår lite
  • MajMamman08
    Jessika82 skrev 2010-07-26 19:00:52 följande:
    Dagen började bra... åkte till bm och ska gå igenom förra förlossningen men det blir inte så då bm ser att jag har feber.
     under tiden så är sambon på vårdcentralen för att undersöka sin förkylning han har haft 1vecka, jag får rådet av min barnmorska att oxå uppsöka vårdcentralen. åker till vc och kan då inte beställa tid i kassan utan behöver ringa till dem... så jag gör det ska dit 13.20 träffar då min sambo som har gjort div test och väntar på att få komma till läkaren igen... träffar läkaren och vi behöver då åka till akuten för ytterligare test då avbokar jag min tid och vi åker till akuten. min sambo får göra ekg blodprov m.m som slutar i att han blir inlagd ... för att ekg inte ser normalt ut... det är ju bra att de kollar upp det men känns jobbigt sammtidigt.

så nu sitter jag i huset själv och har en sovande son och feber.... ska ringa vc i morgon om jag vågar...
    ne gud,vilken otur! Hoppas din sambo mår bättre,så otäckt!! Massor me kramar till dig!!
  • MajMamman08
    ondar skrev 2010-07-26 19:12:30 följande:
    Skickar världens största kram och hoppas sambon mår bra imorgon och får komma hem{#emotions_dlg.flower} Och att DU kryar på dig förstås!!!
    MajMamman08 skrev 2010-07-26 19:09:55 följande:
    oh aj så ont me små byxor i midjan!
    Tror det va H&M som hade sånna där "tröjförlängare" vet inte vad de heter,men finns i svart o vitt som man kan ha under en tröja så ser de ut som om man har ett linne under fast man inte har de. Den sitter bara på själva magen o vid byxlinningen,hahaha vilken super bra förklaring jag har,hehe,men hoppas du förstår lite
    Nämen å va smart:D:D. Det har jag aldrig hört talas om förut=) ska genast kollas upp! Tusen tack för tipset{#emotions_dlg.flower}
    Magbälte hette de visst
    http://shop.hm.com/se/shoppingwindow?dept=DAM_MAM_KLA&shoptype=S
    Hoppas länken funkar nu, det är en tjej som e gravid som har en röd tröja på sig o under ser man det vita magbältet.... säljs i 2 pack i svart o 1 vitt
  • MajMamman08
    ondar skrev 2010-07-26 20:56:14 följande:
    Länken funkade:D. Helt sjukt smart grej, detta ska beställas! Tusen tack igenSolig
    Va bra Ja verkligen skit bra grej jue! Tänkte även passa på o köpa mig ett par ja me sen
    Stoce skrev 2010-07-26 21:40:34 följande:
    Måste få avreagera mig lite. Har varit glad hela dagen, är på dag 20+6 idag, alltså prick 50% av graviditeten enligt FL, går in i vecka 21 imorgon.

Åkte hem till sambons bror med familj. De har vetat om att vi försökt få barn ganska länge innan det tog sig(1 år), och att vi haft ett missfall innan det... Broderns sambo har hela tiden upplyst mig om att jag "'är dum" och inte ska planera för mycket, inte köpa några saker förrän barnet är fött, för det är ingen garanti att vi får ett levande barn. Mycket kan hända, och bla bla bla..... Har varit ledsen över det här flera gånger redan, men idag var droppen.

Jag och sambons bror satt och pratade om hur det kändes att börja jobba nu igen efter semestern, och jag sa att det var helt okej. Att jag ska försöka jobba november ut i alla fall. "Usch, att du vågar planera så långt. Man vet aldrig hur det går...." Tidigare på dagen var jag på en loppis (som hans sambo rekommenderade mig!! att gå på för att det fanns mycket barnsaker, hon svänger fram och tillbaka, nu var det tydligen okej då hennes kompis hade loppisen). Deras äldre dotter (7 år) åkte med mig därifrån och vi åkte till dem. Då sa hon "Varför köper du så mycket saker till bebisen innan den ens har kommit?". De pratar tydligen om oss hemma också... och hur dumma vi är som tror att vi kommer få ett levande barn.... så till och med deras barn har snappat upp det.

Har varit deppig hela kvällen, tills det brakade då jag pratade med en kompis om det. Jag ska inte hälsa på dem mer. Det är inte värt det. Vad har de för rätt att säga såna saker till mig? Fy... tårarna bara rinner...
    Men gud vilka negativa trista människor! Är de kanske avundssjuka??!! Skippa o umgås med dem om du mår dåligt av de...de är inte värda dig!
     Klart man måste få drömma,längta,hoppas,planera,leva och NJUTA att man har en frisk bebis i magen här och nu!! Skulle de tragiska sen hända så är det ju något man får ta då! Massor me kramar till fina dig{#emotions_dlg.flower}
  • MajMamman08

Har fastnat för ett jätte fint tjejnamn... Ellie Så sött tycker jag. Har Nova med som favvo sen innan,men nu gillar jag nog mer Ellie.

Men frågar är....passar de i så fall ihop med William?? som sonen heter!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)