• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-07-11 20:34:53 följande:
    Marstrand? Var är det du bor? :) 
    I Kungälv. Min farbror har båt ute i Marstrand så vi åkte runt lite bland öarna och till Rönnäng bland annat ^^
  • Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-07-11 21:10:29 följande:
    I Kungälv. Min farbror har båt ute i Marstrand så vi åkte runt lite bland öarna och till Rönnäng bland annat ^^
    Haha vad kul, då bor vi ju inte alls speciellt långt ifrån varandra. Jag bor på Orust! Jag trodde jag var i princip ensam från den här sidan av landet i denna tråden. ^^
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-07-11 21:11:52 följande:
    Haha vad kul, då bor vi ju inte alls speciellt långt ifrån varandra. Jag bor på Orust! Jag trodde jag var i princip ensam från den här sidan av landet i denna tråden. ^^
    Hihi nejdå ^^ Det var ju inte så långt Glad Så trevligt! ^^
  • ensammamma

Hej alla jag har inte glömt bort eller något. Jag vet inte vad jag ska ta vägen längre.
    Känns som om att jag inte orkar längre. Jag vet inte vad jag ska göra med bebisens pappa han verkar fan helt jävla veck i huvudet. Jag funderar på att lämna han för jag orkar inte leva med någon som inte kan hjälpa till ekonomiskt mm. Han tycker jag e dum i huvudet som bara kan ligga å lata mig på soffan mm...
    Jag har fått order att läkarna att jag inte får lov att göra nått ansträngande som t.ex städa, handla, köra vagn/ar, bära mm. Men han sa redan då när vi fick reda på de så sa han att de inte va något problem heller. Men nu säger han till andra att han tycker de e jobbigt att jag inte hjälper till där hemma... Snälla vad ska jag göra vill ha lite råd!

• Momalicious
    ensammamma skrev 2010-07-11 21:30:48 följande:
    Hej alla jag har inte glömt bort eller något. Jag vet inte vad jag ska ta vägen längre.
    Känns som om att jag inte orkar längre. Jag vet inte vad jag ska göra med bebisens pappa han verkar fan helt jävla veck i huvudet. Jag funderar på att lämna han för jag orkar inte leva med någon som inte kan hjälpa till ekonomiskt mm. Han tycker jag e dum i huvudet som bara kan ligga å lata mig på soffan mm...
    Jag har fått order att läkarna att jag inte får lov att göra nått ansträngande som t.ex städa, handla, köra vagn/ar, bära mm. Men han sa redan då när vi fick reda på de så sa han att de inte va något problem heller. Men nu säger han till andra att han tycker de e jobbigt att jag inte hjälper till där hemma... Snälla vad ska jag göra vill ha lite råd!
    Klart din sambo borde prata med dig om det, men det är inte så konstigt att han kan tycka det är jobbigt att få dra hela lasset, oavsett om du inte kan hjälpa till eller om du kan det. Jag har ju inte alls så jobbigt som du, dvs fått order av läkare att ta det lugnt men sambon får ändå dra det största lasset eftersom jag inte orkar/klarar av att diska/tvätta/städa när jag mår illa. Men han klagar inte, han har bara sagt att han tycker det är jobbigt men fattar att det inte kommer vara för evigt.

Så, det är ju inte så konstigt att han tycker det är jobbigt även om det inte handlar om att du ligger och latar dig. Du får prata med honom.

Det där med bidra ekonomiskt kan jag inte svara på eftersom jag inte vet vad det handlar om :) 
  • ensammamma
    Momalicious skrev 2010-07-11 21:40:10 följande:
    Klart din sambo borde prata med dig om det, men det är inte så konstigt att han kan tycka det är jobbigt att få dra hela lasset, oavsett om du inte kan hjälpa till eller om du kan det. Jag har ju inte alls så jobbigt som du, dvs fått order av läkare att ta det lugnt men sambon får ändå dra det största lasset eftersom jag inte orkar/klarar av att diska/tvätta/städa när jag mår illa. Men han klagar inte, han har bara sagt att han tycker det är jobbigt men fattar att det inte kommer vara för evigt.

Så, det är ju inte så konstigt att han tycker det är jobbigt även om det inte handlar om att du ligger och latar dig. Du får prata med honom.

Det där med bidra ekonomiskt kan jag inte svara på eftersom jag inte vet vad det handlar om :) 
    Jag tar de jag klarar av som tvätten mm... Vi har nämligen egen maskin så de e helt okej.
    Men tvättstugan så hade jag inte klarat de.. Om man har delad ekonomi så ska man ju hjälpa till med hyra mm de e ju självklart...?
  • Momalicious

Men då tycker jag verkligen inte han ska klaga om du till och med gör saker du inte ska göra egentligen! Men jag förstår inte, är han arbetslös eller hjälper han helt enkelt inte till ekonomiskt? Men det är klart, har han en inkomst så är det ju självklart enligt mig att man hjälps åt. Jag är ju arbetslös och får inga pengar än och därför så hjälper inte jag till men så är det ju ibland.

• ensammamma
    Momalicious skrev 2010-07-11 22:18:28 följande:
    Men då tycker jag verkligen inte han ska klaga om du till och med gör saker du inte ska göra egentligen! Men jag förstår inte, är han arbetslös eller hjälper han helt enkelt inte till ekonomiskt? Men det är klart, har han en inkomst så är det ju självklart enligt mig att man hjälps åt. Jag är ju arbetslös och får inga pengar än och därför så hjälper inte jag till men så är det ju ibland.
    Nej nej han jobbar å tjänar pengar. Jag e arbetslös men jag får in en del pengar från försäkringskassan.
    Men jag e sjukskriven så kan inte söka jobb heller...
  • Trollungarnasmamma

Jisses vad varmt det är....kommer inte kunna somna!! Svettas konstant!!

Ikväll fick jag några sd som gjorde ont i nedre delen av magen... inget bra va???

Imorgon åker vi till Öland i några dagar!!!! Semester e det nu för sambon & mej!!! i 2 veckor!!

Mina troll kom hem idag ist för imorgon...såååå skönt!!!

nehe nu ska jag försöka sova iaf!!

natti natti

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • ensammamma
    NhjärtaD skrev 2010-07-11 23:55:04 följande:
    Jisses vad varmt det är....kommer inte kunna somna!! Svettas konstant!!

Ikväll fick jag några sd som gjorde ont i nedre delen av magen... inget bra va???

Imorgon åker vi till Öland i några dagar!!!! Semester e det nu för sambon & mej!!! i 2 veckor!!

Mina troll kom hem idag ist för imorgon...såååå skönt!!!

nehe nu ska jag försöka sova iaf!!

natti natti
    trevlig semester. ingen fara med sd har samma sak men flera ggr om dagen...

natti natt
Svar på tråden December Bebis 2010 :)