• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Trollungarnasmamma

Nu har jag & sambon städat lägenheten, skönt att ha det gjort innan barnen kommer hem & innan vi ska åka till Öland...men vi är helt slut, ligger i soffan...väntar på att min bror ska komma med bilen, så vi kan åka & bada!!!!!

Har inte så svårt att sova, men att somna in kan vara lite jobbigt i denna värmen!!!

bebis buffar på bra i magen nu känner varje gång om det känns utanpå så pappa med ska få känna, men det är precis att man ine gör de, då & då har jag kännt lite...

Nehe nu är jag hungrig känner jag så det blir nog lite lunch nu finns lite goda rester efter helgen!!

kram på er så länge

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • 3 barns mamma84

Har ni bra gravidfilmer man kan se
    Älskar massa gravidfilmer nu jag bara sitter framföt tv och bara gråter hahaha
    Såg nyligen jenniferslopez gravidfilm JÄVLAR vad bra den var och så himla rolig
    På smällen har jag sätt inte så rolig.
    Juno 9 mån har jag set inte kul alls

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • ondar
    Momalicious skrev 2010-07-11 12:07:01 följande:
    Hehe, ja det kostar 1000 spänn där vi ska göra tror jag men det känns värt. Man har ju bara bebisen i magen en gång så det går ju inte att göra om ett ultraljud efter barnet är fött :) Kul att kunna visa när barnet blir större :) Men självklart skulle vi inte dö om vi inte fick veta, det hade bara varit lite mer olidligt haha.

Tråkigt med såna grannar, både för dig och hunden! :(
    E det Emmaultraljudsklinik ni ska till eller? Har kikat massor på sidan o suktat:). Håller med om att det absolut är värt pengarna, önskar bara att jag hade tusen kronor över som inte måste gå till bebissaker. Som timvikarie har ja inte mkt pengar o pappan till barnet är inte med o betalar på något till barnet. Allt som ska användas till barnet hos mig blir det jag som betalar (o det blir ju allt barnet behöver eftersom det ska bo hos bara mig första året) o nog för att det såklart blir begagnat men det räcker ändå för min svältande plånbok:).
    Så jag får glädja mig åt alla andra som får gjort det iställetSolig

Ja, det ska skrivas en arg lapp och hängas upp idag kan jag säga. Dels är jag så jäkla trött på att aldrig få sova o ständigt höra alla dessa hundar stå å skälla, tydligen kan inte någon av mina grannar ensamhetsträna sina hundar. O dessutom tycker jag synd om hundarna som den enorma djurvän man är.
    Fattar inte hur respektlös man kan bli som människa. O alla idioter till folk som finns verkar ha hamnat i samma hus som mig. Längtar efter flytten 1september:)
  • 3 barns mamma84

Min storebror flyttade från sthlm farsta till närmsta stället ahn kunde tänka sig JO australien nu skriver han till mig och kl är här 14.00 men hos honom 22.00 haha snart ska han sova

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Karttikeya

Ack och ve! Jag är helt slut. Min lediga helg blev förvisso ledig, men jag är helt slut ändå! Igår var vi ute från 10-19 med båt och sedan vandrade vi runt på Marstrand till 23. Idag har vi hämtat två bilar på släp och nu är vi hemma igen. Karln ska iväg och jobba i Stockholm i en vecka.. Kommer bli jobbigt utan honom Rynkar på näsan

• LinnV

Oj så ni skriver, hinner inte läsa igenom allt nu. Vi har flyttat nu så har massor att göra och vi får internet i början av Augusti. Är hos svärföräldrarna nu och kikar in lite snabbt.

Har mejlat på en vagn som vi ska kolla på i helgen, woho, hoppas den är så fin som den ser ut

Nu ska vi laga mat, min mamma och syster kommer på middag. I morgon åker vi och ska tälta på en camping i två nätter, håller tummarna att det blir fint väder nu..

Ha de bra nu tjejer..

• Momalicious
    ondar skrev 2010-07-11 14:03:54 följande:
    E det Emmaultraljudsklinik ni ska till eller? Har kikat massor på sidan o suktat:). Håller med om att det absolut är värt pengarna, önskar bara att jag hade tusen kronor över som inte måste gå till bebissaker. Som timvikarie har ja inte mkt pengar o pappan till barnet är inte med o betalar på något till barnet. Allt som ska användas till barnet hos mig blir det jag som betalar (o det blir ju allt barnet behöver eftersom det ska bo hos bara mig första året) o nog för att det såklart blir begagnat men det räcker ändå för min svältande plånbok:).
    Så jag får glädja mig åt alla andra som får gjort det iställetSolig

Ja, det ska skrivas en arg lapp och hängas upp idag kan jag säga. Dels är jag så jäkla trött på att aldrig få sova o ständigt höra alla dessa hundar stå å skälla, tydligen kan inte någon av mina grannar ensamhetsträna sina hundar. O dessutom tycker jag synd om hundarna som den enorma djurvän man är.
    Fattar inte hur respektlös man kan bli som människa. O alla idioter till folk som finns verkar ha hamnat i samma hus som mig. Längtar efter flytten 1september:)
    Yes det är det, hört att det är väldigt bra där. Funderar på att ta det stora 3D/4D ultraljudet också men det 
    är mest bara för att det hade varit kul att ha hela undersökningen på dvd. Men vi får se, jag ska ringa och höra med dom vad som är bäst eftersom det är könet som är viktigast :) 

Du får helt enkelt önska dig en sån undersökning i födelsedagspresent eller en förtidig julklapp! 
  • Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-07-11 15:19:53 följande:
    Ack och ve! Jag är helt slut. Min lediga helg blev förvisso ledig, men jag är helt slut ändå! Igår var vi ute från 10-19 med båt och sedan vandrade vi runt på Marstrand till 23. Idag har vi hämtat två bilar på släp och nu är vi hemma igen. Karln ska iväg och jobba i Stockholm i en vecka.. Kommer bli jobbigt utan honom Rynkar på näsan
    Marstrand? Var är det du bor? :) 
  • ludicrous

Huvudvärk idag, annars brukar det vara yrsel o blodtrycksfall som dominerar mina dagar.. Klarar inte av att stå upp längre stunder, en matkö får mig att svimma :( Så jäkla jobbigt!!

Har börjar kika lite på barnvagnar "på riktigt" nu. Jag är ju helt fast på Emmaljunga, men shit.. 6000-7000 för en vagn..? Det tycker jag e mycket.. Men o andra sidan är det inte mycket mer vi behöver köpa, säng har vi, ett riktigt skötbord kan bli krångligt att få plats med någonstans, så vi funderar på bara en skötbädd som man kan lägga var som.. Men det är ju ändå mycket pengar!

Är det bara jag som inte känner bebis?? Jag kanske möjligen har kännt något sprattel nån gång, men inte mer.. När jag väntade Nova kom sparkarna runt v 18-19, är i v 16 nu.. Då var det tydliga sparkar direkt..

• Momalicious
    ludicrous skrev 2010-07-11 20:55:10 följande:
    Huvudvärk idag, annars brukar det vara yrsel o blodtrycksfall som dominerar mina dagar.. Klarar inte av att stå upp längre stunder, en matkö får mig att svimma :( Så jäkla jobbigt!!

Har börjar kika lite på barnvagnar "på riktigt" nu. Jag är ju helt fast på Emmaljunga, men shit.. 6000-7000 för en vagn..? Det tycker jag e mycket.. Men o andra sidan är det inte mycket mer vi behöver köpa, säng har vi, ett riktigt skötbord kan bli krångligt att få plats med någonstans, så vi funderar på bara en skötbädd som man kan lägga var som.. Men det är ju ändå mycket pengar!

Är det bara jag som inte känner bebis?? Jag kanske möjligen har kännt något sprattel nån gång, men inte mer.. När jag väntade Nova kom sparkarna runt v 18-19, är i v 16 nu.. Då var det tydliga sparkar direkt..
    Nej, inte jag heller. Dock har jag inte känt sprattel heller, vad jag vet. Det är ju olika för olika personer, och har man moderkakan i framkant kan det dröja längre.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)