• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • SaraKlippan

Fy vad det är varmt o äckligt klibbigt! Blev sååå glad innan när de börja regna och åska men det var inte många droppar det kom :( hoppades på en sval natt! Men nu ligger ja här o kan inte sova! :( sååå jobbigt! Hur sover ni? Jag hatar denna värmen o vill bara gräva ner mig eller nåt! Imorgon förmiddag ska vi på vårt andra RUL :) går in i vecka 20 idag så vi hoppas verkligen på att vi kan se om det är en flicka eller pojke denna gången! Hoppas hoppas hoppas :) nu måste ja försöka sova! Kram på er alla fina mammor :)

• ensammamma
    SaraKlippan skrev 2010-07-12 00:15:03 följande:
    Fy vad det är varmt o äckligt klibbigt! Blev sååå glad innan när de börja regna och åska men det var inte många droppar det kom :( hoppades på en sval natt! Men nu ligger ja här o kan inte sova! :( sååå jobbigt! Hur sover ni? Jag hatar denna värmen o vill bara gräva ner mig eller nåt! Imorgon förmiddag ska vi på vårt andra RUL :) går in i vecka 20 idag så vi hoppas verkligen på att vi kan se om det är en flicka eller pojke denna gången! Hoppas hoppas hoppas :) nu måste ja försöka sova! Kram på er alla fina mammor :)
    jag sover med en bordsfläkt å ett lakan som jag har ifall att man skulle börja frysa... å balkongdörren öppen har den i sovrummet...
  • Momalicious

Vi kan inte sova med fönstrena öppna längre (!) pga att jag har fobi för tvestjärtar och de finns utanför och har man öppet kommer de in. Jag börjar gråta och får panik om jag ser en så jag har väldigt svårt att tänka mig att sova inatt, då jag sett två inomhus idag.
    Känner mig skittöntig men jag har verkligen fobi för dom äckliga jävlarna.

SaraKlippan skrev 2010-07-12 00:15:03 följande:
    Varför får du två RUL? :)
  • ondar
    Momalicious skrev 2010-07-11 20:33:25 följande:
    Yes det är det, hört att det är väldigt bra där. Funderar på att ta det stora 3D/4D ultraljudet också men det 
    är mest bara för att det hade varit kul att ha hela undersökningen på dvd. Men vi får se, jag ska ringa och höra med dom vad som är bäst eftersom det är könet som är viktigast :) 

Du får helt enkelt önska dig en sån undersökning i födelsedagspresent eller en förtidig julklapp! 
    Har också hört massa bra där:), önskar er en trevlig dag i förskott då:D.

Vi firar inte sånt i vår släkt o dessutom fyller ja bara några dagar innan bebis anländer;). Men jag deppar inte, den kommer ju snart:D.
  • SaraKlippan

Vi har införskaffat en ac till sovrummet! Men i denna jäkla värmen hjälper den knappt! Sen är den så högljudd att man kan inte sova med den utan får ha den igång innan man ska sova. Jag vaknar alltid med ett ryck tidigt på morgonen för att ja är så varm o sen har ja svårt att somna om igen när de är ljust varmt och fåglarna kvittrar. Funderar på att slänga ut täcket o bara ha lakan jag också! Som de e nu så ligger ja bara ovanpå täcket ändå. Anledningen till att ja får göra två RUL är att första gången låg bebisen så gömd o ville inte komma fram så barnmorskan kunde inte utföra undersökningen så noga som hon ville. Så hon ville att den skulle få växa till sig lite och att vi skulle komma tillbaka igen efter två veckor :) o de tackar man ju inte nej till :) dessutom kunde hon inte alls se kön då så jag är glad att vi får en chans till :) hade nästan önskat att vi fick vänta nån vecka till så att de var ännu säkrare att kanske se könet. Men är ju i vecka 20 nu så hoppas verkligen att de går. Bara några timmar kvar nu! Borde försöka sova nån timme till kanske. Har inte sovit så många nu. Är sååå varm!

• Karttikeya

*svordom* rygg *svordom*. AJ! Jag vet ärligt inte vad jag gjort, men jag har jätteont i min rygg.. Det enda som är någorlunda behagligt är att sitta i min sköna datorstol och att ligga på sidan i sängen. Jag får satsa på det idag, sjukskrev mig från jobbet.. Får alltid så dåligt samvete när jag gör det, men jag får väl sluta tänka så. Hoppas bara detta hinner bli bättre till i morgon Obestämd

• Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-07-12 07:00:24 följande:

*svordom* rygg *svordom*. AJ! Jag vet ärligt inte vad jag gjort, men jag har jätteont i min rygg.. Det enda som är någorlunda behagligt är att sitta i min sköna datorstol och att ligga på sidan i sängen. Jag får satsa på det idag, sjukskrev mig från jobbet.. Får alltid så dåligt samvete när jag gör det, men jag får väl sluta tänka så. Hoppas bara detta hinner bli bättre till i morgon Obestämd

Usch, låter ju inte direkt roligt måste jag säga. Själv mår jag illa och vet att jag borde äta nåt men tanken på att gå till kylen ger mig kväljningar.
    SaraKlippan skrev 2010-07-12 06:19:24 följande:
    Vi har införskaffat en ac till sovrummet! Men i denna jäkla värmen hjälper den knappt! Sen är den så högljudd att man kan inte sova med den utan får ha den igång innan man ska sova. Jag vaknar alltid med ett ryck tidigt på morgonen för att ja är så varm o sen har ja svårt att somna om igen när de är ljust varmt och fåglarna kvittrar. Funderar på att slänga ut täcket o bara ha lakan jag också! Som de e nu så ligger ja bara ovanpå täcket ändå. Anledningen till att ja får göra två RUL är att första gången låg bebisen så gömd o ville inte komma fram så barnmorskan kunde inte utföra undersökningen så noga som hon ville. Så hon ville att den skulle få växa till sig lite och att vi skulle komma tillbaka igen efter två veckor :) o de tackar man ju inte nej till :) dessutom kunde hon inte alls se kön då så jag är glad att vi får en chans till :) hade nästan önskat att vi fick vänta nån vecka till så att de var ännu säkrare att kanske se könet. Men är ju i vecka 20 nu så hoppas verkligen att de går. Bara några timmar kvar nu! Borde försöka sova nån timme till kanske. Har inte sovit så många nu. Är sååå varm!
    I natt sov jag och sambon med ett påslakan istället för ett täcke, väldigt behagligt och jag vaknade inte och höll på att dö av värme som jag gjort tidigare mornar. Detta trots att vi inte hade öppet några fönster i natt.
  • SaraKlippan
    Momalicious skrev 2010-07-12 09:06:22 följande:
    I natt sov jag och sambon med ett påslakan istället för ett täcke, väldigt behagligt och jag vaknade inte och höll på att dö av värme som jag gjort tidigare mornar. Detta trots att vi inte hade öppet några fönster i natt.
    Låter skönt :) Det första ja gjorde imorse när vi gick upp var att ta ut täcket ur påslakanet och slänga in det i garderoben... så inatt ska jag förhoppningsvis kunna ha lite täcke på mig utan att avlida! haha
  • Stoce

Oj, vad ni verkar ha det jobbigt i olidlig värme. Här uppe i norr så hade vi lagoma 22 grader igår, strålande sol, svag bris och blå himmel. Alldeles perfekt

Satt och kikade på Blocket igår. Hittade en helt ny bärsjal, en lila Looma Sino för 350 kr (de hade en m'rkblå och en ljusblå också till samma pris). Slog till på en gång. Skulle ju inte handla mer än Skäms
    Men det känns som att när man hittar saker som man vet att man ska köpa och de dessutom är nedsatta, då är det svårt att stå emot Solig
    Har pengar undanlagda till bebis också så... 

Resonerar som så, att när vi skaffat de saker man behöver, så ska vi börja lägga undan pengar så jag kan gå hem från jobbet lite tidigare utan att ta ut föräldradagar. Nu är det skötbord, badbalja, sängkläder och kläder kvar. Sen har vi nog det vi behöver tror jag. Någon annan förresten som har intentionerna att använda tygblöjor?

• Momalicious

Vi får hoppas på det! :) alltså nu är jag förbannat trött på att börja varje dag med att spy. Nu är jag i vecka 16 så tio veckor har jag mått såhär, även om det visserligen inte är lika intensivt nu som det varit så mår jag ändå illa och spyr. Om den där myten om att man kräks mer med tjejer stämt hade jag varit övertygad om att det var en liten tjej där inne!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)