• Emelle

December Bebis 2010 :)

Stefanie skrev 2010-09-26 11:34:06 följande:
    Har sovit så dåligt de senaste nätterna. Jag tror att någon nerv har kommit i kläm bakom skulderbladet så jag kan inte ligga på vänster sida som jag brukar göra nu för tiden för då strålar det ut i armen. Sedan har det blivit värre i mina handleder så det ilar och sticker i dem hela nätterna.
    Som om det inte vore nog så har jag haft jätteont i huvudet både igår natt och inatt.

Sambon var ute med jobbet igår. Han skulle ta "en öl" som det brukar heta, kom hem vid fyra i natt och var inte direkt nykter. Nu ligger han i fosterställning i sängen och mår skit och jag kan inte låta bli att vara lite arg på honom.
    "Jag mår som jag förtjänar" sade han när jag frågade hur det var. Det dumma med det är bara att jag inte tycker att jag förtjänar att ha en sambo hemma som är i hans skick. Kul dag. Dessutom sade jag till honom igår att han väl kunde dricka lite vatten också eftersom att min moster och hennes man kommer hit i eftermiddag och skriver på en massa bankpapper med oss. De ska hjälpa oss att ta ett lån...

Samtidigt som jag blir lite sur på honom för att han blev så full så blir jag sur på mig själv. Jag säger ju till honom att det är klart att han ska gå ut med jobbet, eller plugget eller vad det kan vara. Bäst att passa på nu innan liten kommer. Men jag har också sagt att jag tycker att man inte behöver bli jättefull.
    Sedan kan jag bli lite ännu surare nu när han igår för det första var svår att få tag på i telefon och för det andra så tänk om förlossningen skulle sätta igång. Det vore ingen omöjlighet eftersom att livmodertappen är förändrad och allt vad det är. Jag vill inte ha en full sambo på förlossningen, och speciellt inte en full sambo som inte svarar i telefon. 

Usch och fy för män som kryper ner i sängen vid fyra tiden och stinker sprit. Jag älskar honom och han är helt underbar på nästan alla sätt, men just nu känner jag mest för att gå in och hälla en hink vatten över honom.

Jag har en kompis som säger att hennes kille inte ska få dricka en droppe när hon är gravid. Hon håller på det stenhårt och han är med på planen. Hur är det med era respektive? 
    Min sambo dricker nått glas vin hemma osv. har inte varit ute sen vi plussade första ggn.
    kan inte jag så kan inte han...
    Han är ju lika gravid som jag fast inte fysiskt tycker jag.
    Dock blir det nog en årsfest med fotbollen i november där det kommer bli en del alkohol med i bilden...
    Förbjuda honom skulle jag aldrig göra utan det har väl kommit naturligt att han inte super sig jätte full nu när jag är gravid...för oss båda!
  • Emelle

Vad mycket fina namn ni har!!
    Vi har ju, som ni ju vet, Agnes!

I morgon blir det läkar besök och så får vi se vad det utvisar. Sjukskrivning el inte...

Idag köpte jag en superfin babyfilt!
    Börjar verkligen komma in i bebis-shoppa-stadiet. Lovely!

Fleecepläd Tiny Busungar röd

Ang. dyktekniken har jag använt mig av denna 2 av 3 förlossningar.
    Är nog väldigt personligt om man gillar/klarar sig/fixar det. För mig har den + lustgas varit tillräkligt och mycket bra. något jag rekomenderar!

Mössor har vi köpt en hel del...MammaBarn butiken har jättebra nyfödd mössor! Kika in där!

• Emelle
    NhjärtaD skrev 2010-09-28 20:51:52 följande:
    ja ni vet juh att lilla Agnes finns där inne

Mycket fin filt, är lite lättare att hitta när man vet vem som bor där inne kan jag känna...

mammabarn butiken, är det en nät butik ele bara en som finns hos er?
    Anairda skrev 2010-09-28 17:51:14 följande:
    På kille tycker jag Milo är fint :) Själva ska vi få en tös och vi tycker båda om namnet Lyra :) gammalt albanskt namn. finns bara 32 kvinnor i sverige med det namnet o endast 19 som har det som tilltalsnamn!
    MammaBarn finns här i Västervik...
    Willes Mamma 08 skrev 2010-09-28 18:12:17 följande:
    Vilken fin filt jag själv har fått dille på randigt,hihi!
    Skulle gärna vila ha elephant Mairo filten till våran lilla med...... Vart köpt ni eran filt? el köpte du den på nätet??
    Randigt hade jag på ALLT med Maximilian
    Jättemycket POP, och det blir det den här ggn med. Har köpt en windstopper overall i rött fast vi hade en från Maximilian som är jättefin i marin...
    Filten har jag köpt i en butik via nätet...

• Emelle
    linn78 skrev 2010-09-29 20:21:53 följande:
    Idag jobbade jag mitt sista passFörvånad. Går inte på HP förrän den 6/10 egentligen men min goa chef sa till mej att det var helt ok för hennes del om jag sjukade mej de sista dagarna innan HP för då har inte FK något med det att göra utan det är ju bara arb.givaren som betalar ut min sjuklön. Jag har fått mer och mer ont av foglossningen de senaste dagarna och de 3 passen som jag hade kvar var 26-timmars pass så det kändes faktiskt väldigt skönt att slippa göra dom. Men vad konstigt det känns att nu ska jag vara hemma... Det betyder ju att bebis snart är här!!
    Alla som vill får ju lov att söka HP så även om ni är timvik så kan ni ju göra det. Sen är det inte säkert att ni får det beviljat men det är en annan femma. Jag hjälpte en kompis att fylla i sin HP blankett, hon jobbar som frisör och jag trodde faktiskt inte att hon skulle få beviljat men hon fick halv HP. Den kommer hon ev att dryga ut med  FP sista månaden om det nu är så att hon inte orkar/vill jobba halvtid sista mån.
    Grattis!!
    Sååå skönt kan jag tro. Längtar tills min sista dag...
    Momalicious skrev 2010-09-29 21:31:13 följande:

Så himla söt! 
    Nu ska jag däcka i sängen och få massage av min man, är helt slut! Kram på er! 
    söt Hjärta
    MFJG skrev 2010-09-29 21:48:19 följande:
    Hej allihop! 
    Hoppas ni mår bra?
    Idag var vi på 3D ul och smygtittade på vår Minibus..Helt fantastiskt!
    Envis busonge i magen..FInns bilder på min blogg..
    Dock var magen stenhård under hela undersökningen och BM avbröt och vi
    fick reducerat pris. "Försök ta det lugnt så han stannar iaf till vecka 35, så ni slipper sjukhus"
    Hon tyckte inte alls om mina förvärkar..

Visst är det mysigt att få se dom. Ska kika in på din blogg nu då
  • Emelle

Var ju på läkar besök igår och fick 50% sjukskrivning.
    Håll nu tummarna för mig runt 10 då jag ska ner till min chef och berätta. Lär väl bli glada miner i guess.
    Ska bara jobba korta pass med hädanefter så jag får längre återhämtningstid mellan arbetspassen...

Jag har så ont i magen idag...
    Som magknip...ajajaj! Hoppas det släpper av!

• Emelle
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-02 09:07:22 följande:
    gud så bra,tackf ör tipsen! E ju så svårt o veta vad man ska skriva! Och de verkar ju va så petiga med.
    Jag jobbar inne,men det är inte alltid så att vi har möjlighet att vara 2 st på vissa tunga vårdtagare,så de får man ta själv. Sen om man är 2 st,så e de ju inte så bra för den ena att hela tiden få slita oh ja bara stå brevid
    Ah får se vad jag kan knåpa ihop

Beskriv en dag där du får göra värsta tänkbara scenariot.

Akut larm, fplk som ramlar, lyft, städ alla tyngre uppgifter som vid otur Kan ske vid samma arbetspass. Jag srev en jättedetaljerad beskrivning av en helt vanlig abrbetsdag och la sen till alla saker som KAN hända och som man då måste göra, som fall, vara levande stöd, lyfta upp människor från golv som ramlat osv...

• Emelle
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-03 12:15:42 följande:
    Hahaha en sak ja nog ska ta med mig i BB VÄSKAN är HALSTABLETTER, för fy satan i gatan så ont i halsen jag hade dagen efter och helt torr o hes efter allt skrik inne på förlossningen,hahahahha

Jag tar med mig J då så jag inte blir den enda utan pappa till barnet där (vi är ju säkert i samma då, Martina har vi med...jäkla fint namn tycker jag )
    ÄlskarNova skrev 2010-10-03 13:10:36 följande:
    ohh..idag har jag haft ont i magen hela dagen! Är rejält öm, liknar det vid att ngn har slagit till en i magen/fått ett magplask ungefär. Har tagit två alvedon för 10minuter sen då jag nästan grät efter att ha varit i affären och handlat. (dumma jag som tror det ska gå över men bara blir värre såklart av att anstränga sig) 
    Känner hur lillebror bökar runt därinne så det lugnar mig lite..

Vad tror ni det kan vara för ngt?  
    ...Och Stephanie och Moma och ni andra som har ont och sammandragningar...
    Stoor kram till er. Vila vila och ta det lugnt!
    Igår kväll hade jag så mycket SD när vi skulle sova så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Magen var jätte toppig. Det värkte ner i låren alltså. Huur ska jag orka igenom en förlossning
    Ont, typ molande och mens värk har jag också vissa dagar... Men vi har bara sista spurten kvar nu tjejer...*pust*
  • Emelle

Vi har hämtat vagnen idag!

En Brio Sing 2011.
    Visst är den fin.
    Vi är såå nöjda.
    Fattar ni hur snart vi ska gåomkring och dra små små barn i våra vagnar. Nu börjar jag verkligen FAtTa att det är på riktigt!!! Tungan ute

• Emelle
    MammaErika16 skrev 2010-10-03 18:43:53 följande:
    Hej hej!
    Själv kommer man med en julklapp =D
    BF 23December haha :D
    Hoppas alla har det bra med magarna =D
    Välkommen. samma BF som jag
    Annnika skrev 2010-10-03 18:13:48 följande:
    åå tack för informationen :) jag tänkte på en annan sak också.. vi vill döpa våran son (om det blir en pojke) till Elvin.. i andranamn vill vi ta något namn från någon av våra familjer.. min sambo har två bröder och jag har två.. detta kanske kommer låta lite löjligt men vi båda tycker det känns lite dumt på något sätt att ta tex sambons brors namn.. det känns dumt inför den andra brodern.. och inför mina bröder med.. och det känns lite mycket med fyra andranamn hahhaa.. okej detta lät lite vrickat kände jag men det känns lite snurrigt detta!
    Välj de namn som NI vill ge er son!
    Jag har gett mina två söner ett namn efter min bror. dom har inte fått något namn efter min syster och inte heller efter sin pappas släkt.
    Det är aldrig någon som kommenterat eller tagit illa vid sig.
    Jag tror det mest är man själv som vill vara "rättvis".
    Ni får väl annars skaffa fyra pojkar och ge alla ett namn var
    Elvin är JÄTTEfint btw, hade det som namn till min yngsta son. Men när han kom ut vara han bara en Maximilian
    Annnika skrev 2010-10-03 17:48:35 följande:
    förresten.. ser att många av er har fått sammandragningar.. själv har jag inte kännt av en enda.. det borde jag väl gjort vid det här laget? det är ju inte så att jag vill ha ont men man blir ju lite fundersam :) går in i v 31 imorgon..
    Ditt första barn?
    Jag kände aldrig några SD under min första graviditet. Var glad, det är inte så värst skönt...
  • Emelle
    Annnika skrev 2010-10-03 19:29:09 följande:
    Tack för ditt svar :) lät mycket klokt! Nu återstår det bara att välja mellan brödernas namn.. Christian, Joel, Marcus och Petter.. det är ju ganska så olika namn haha :) Jaa Elvin är väl fint :) Hoppas bara att det ser ut som en Elvin.. Vi har bara fastnat för det namnet :)

Japp det är första barnet.. så då kan jag pusta ut och bara njuta av att inte ha fått några SD ännu.. skulle inte förvåna mig om det dyker upp någon nu snart bara för det!!!! hahahhaa..
    Då röstar jag på Elvin Christian
Svar på tråden December Bebis 2010 :)