• Emelle
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-03 20:43:15 följande:
    Hur mycket ska bebisen egentligen sparka???
    Har aldrig tänkt så mycket över de innan då bebis varit väldigt aktiv hela tiden.
    Men i em tänkte ja på att ja inte käns nästan något alls från bebis....känt lite,lite nu ikväll men de e så himla lite mot vad de brukar göra.....

Kan de bli så visa dagar?? El är det något man ska kolla upp??
    Tror säkert att det absolut inte är någon fara.
    Fast jag kan tänka mig att du blir orolig.
    Min bebis sparkar jättemycket (eller så känner jag det som mest iallafall) på kvällarna när jag börjar varva ner. Och så håller hon på i ett par timmar tills jag somnar.
    Skulle hon INTE göra det en kväll skulle jag säkert bli jätteoolig trots att det ju är normalt!!
    ÄlskarNova skrev 2010-10-03 21:14:29 följande:
    Det känns pyttelite bättre men jag har fortfarande inte ringt.. vet inte riktigt vad jag ska tro att det är och har svårt att de kan hjälpa mig iaf? 
    Det gör alltså jämnont hela tiden när jag rör på mig ungefär mitten på magen, känns inte när jag sitter/ligger. Har lite SD som kommer och går när jag anstränger mig.
    Kan det vara ömt av att bebisen sparkar?-den är VÄLDIGT livlig idag nämligen.  Jag tror också att jag lider av lite förstoppning..kommer inte riktigt ihåg när jag gick på toa sist..Obestämd Tänker att det är mkt som ska få plats därinne liksom..hmm

Fin vagnen är Emelle! Längtar så tills vi kan hämta vår CC..bör komma i mitten av oktober. 
    Jag tror fortfarande det är lugnt, jag har ju haft ett par ggr då jag kännt likadant.
    Och har man då inte skött magen på, ja man vet inte när så är det ju lätt att det inte gör mindre ont...
    Hoppas du får sova gott i natt
  • Emelle

Ang. Skötväska tror jag att det blir någon av dessa för oss:

Skötväska Messenger
    SKÖTVÄSKA

Men då säger sambon att han vill ha en i färg, att det blir för mycket svart annars. (HUR kan det bli det undrar jag?? )
    Då kan jag tänka mig kompromissa till färgen röd. Och vad jag kan hitta finns varken POP´s väska el BRIO´s väska i rött!!
    Åååå I-lands problem.

• Emelle
    Jaya skrev 2010-10-04 07:13:41 följande:
    hej underbara människor!
    V30 idag! Snart har vi våra bebisar här.

Såg att ni skrivit om röreleser. Jag har i helgen kännt av bebis mindre än jag brukar, men igår när jag låg i badet så fick jag en sådan spark så hela magen guppade. Så jag tror jag avvaktar att ringa till BM. Helst vill man ju känna ngt hela tiden.

Denna veckan ska sambom börja måla bebisrummet.  När allt det r färdigt så ska vi nog montera upp spjälsäng och allt- Någon som gjort det ännu?

Nu blir det skola!!!

Ha det så bra !
    Godmorgon.
    Vi lackade och monterade ihop vår spjälsäng i fredags...tror jag det var.
    Ska möblera om en del i vårt sovrum så vi är ute i god tid för att hinna prova lite olika alternativ
  • Emelle
    Emelle: Kollade på pop:s hemsida o såg då sådana där kaniner för 45 kr, du kan inte göra en egen vagnmobil av dem då?? Köpa nån gummi tråd o sy fast kaninerna på?? och sådana där hängen till mobiler finns ju tex på babyproffsen. bara en tanke
    Ja jag såg dom jag med.
    Och sen vi fick hem vagnen så har jag tänkt att det kasnke blir lite mycket med en hel mobil då sufletten inte är alls bred. Funderar på att köpa en liten kanin och fästa på sidan av sufletten bara...
    Tack för tipset. Gulligt av dig!
    Momalicious skrev 2010-10-04 11:48:57 följande:
    Hej tjejer! Usch, igår var jag så dum. Sambon är sjuk och lägenheten var en enda röra så jag diskade, städade och tvättade så lägenheten blev skinande ren, trots att jag höll på att dö av smärta. Hade så ont I ryggen och fogarna att jag grät igår kväll. Riktigt korkat!

Nu har jag dessutom fruktansvärt mycket vatten i kroppen och det är vidrigt! Gör ont och ser hemskt ut men dessutom gör det ju att jag väger hur jäkla mycket som helst. :( idag är jag med rätt sjuk så ska bara ta det lugnt, det enda jag ska göra är att baka lite kanelbullar! Får bli några med vanilj också, mmm!

Kram på er
    "Bara" baka. Det finns köpebullar kvinna!! Lägg dig ner

Nu är sovrummet ommöblerat och spjälisen på plats. Nu måste jag bara hitta en vitt brett spjälskydd. Inte det lättaste tydligen.
    Men nu hoppas jag att vi kan sova med sängen som vi flyttade den annars vet i hundan hur vi ska få plats med en bebis i huset

Tack för alla svar om skötväskor.
    ska kolla vidare och se vad vi bestämmer oss för till slut!!
  • Emelle
    Alltså, jag måste fråga er, hur gör ni med rakning av diverse ställen?
    Armhålerna går ju lika bra som förr, såklart, men benen och där nere, hur gör ni?
    Benen går hyffsat även om det är förbannat jobbigt. Brukar raka dom samtidigt som jag sitter i badkaret. Men muffen är ju i princip omöjligt. Har testat två varianter; att raka i blindo och liksom känna mig fram, och det går men det är sjukt jobbigt och tidskrävande och det andra alternativet är att jag ställt en spegel framför mig och liksom tittat där haha.

Hur gör ni andra?  Antar att jag inte är helt ensam om att raka mig där nere

Och en fråga till, hur ska ni göra inför förlossningen, ni som har barn sen innan? Jag vill ju vara fräsch där nere och tänker att det blir lättare om man är rakad, med allt blödande och sådär, men samtidigt antar jag att man inte kommer kunna raka sig på ett tag och jag vill verkligen inte ha massa stubb där nere som sticker när man redan är helt öm där nere. Hur ska ni göra? Hur har ni gjort innan? HJÄLP MIG!
    Jadu, jag håller med dig. Det börjar bli lite kämpigt!
    Hittils har jag kört "på känn".
    Det har funkat relativt bra.
    Sambon erbjuder sig med jämna mellanrum att hjälpa till, men än så länge så kan och vill jag klara mig själv.
    Benen funkar fortfarande bra, mest nertill som är jättekrångligt!
    Jag är rakad jämt, och tänker raka mig som vanligt fram till förlossningen. jag har inte blödit länge el mycket efteråt så dagarna efter förlossningen har aldrig hårväxten varit ett probelm. Du lär ha sååå mycket annat att tänka på, i promise
    Tänkte fråga er flickor när räknar ni när ni byter vecka??
    Säger ni exempelt 29+6 eller 30+0 ??
    Jag har i morgon 28+6 på onsdag v 29+0 alltså = vecka 30
    Men alla räknar olika vissa säger att dom går in i en ny vecka när det är +6
    30+0
  • Emelle

Jag ska INTE amma den här ggn.
    Har ammat de andra mellan 1 - 6 månader och har massa problem varje ggn. mest med svåra mjälkstockningar och den här ggn tänker jag inte ens försöka.
    Ska få tabletter direkt hon är född och det känns superbra!

• Emelle
    Ja, jag är svullen där nere. Känns väldigt tydligt när jag torkar mig efter jag kissat eller så, att det är svullet. Känns även vid sex att man är mer svullen, för det blir jäkligt tight. 
    Nja..."jäkligt tight" kan jag inte påstå Vore ju inte helt fel kanske. men svullen är jag med...
    Jag ska INTE amma den här ggn.
    Har ammat de andra mellan 1 - 6 månader och har massa problem varje ggn. mest med svåra mjälkstockningar och den här ggn tänker jag inte ens försöka.
    Ska få tabletter direkt hon är född och det känns superbra!
    Himla smidigt att man kan göra så, med tabletterna alltså! :) Vet man att man inte vill/kan så är det ju skitbra att slippa få mjölken öht!
    Hade jag fixat mina bröst hade jag gjort samma val som du enbart av den anledningen, det kostar ju ändå en slant att fixa tuttarna och då vill man kanske inte behöva göra om det igen.

Jag ska också fixa tuttarna för jag hatar mina grovt mycket och har alltid gjort det, men det får bli när jag är färdig med barnen just av den anledningen jag skrev ovan. Ingen lust att lägga ner pengarna och så är allt ogjort liksom
    Vänta då tills du fött färdigt. Dom ändras under graviditeten även om du inte ammar.
    Jag opererade mig 07 men känner inte alls att de är sig lika sen de sista månaderna. SKITstora och tunga och jag kommer säkert se stor skillnad efter förlossningen.
    Antar att jag kommer få göra om mina...igen!!
    är det någon som känner att de måste gå på toa hela tiden...
    Ja jag gör...
  • Emelle
    Mrs TH skrev 2010-10-06 22:08:04 följande:
    Kikar in en snabbis för att tala om att jag nog fått den första "december"bebisen. Vattnet gick 101004 kl 0:30 på natten, hade kraftiga värkar som inte gick att stoppa, och fick föras till akis i usala. Där konstaterade de att jag hade nån form av infektion och jag vart akutsnittad kl 22:30 den 4:e. Lilla Elise är född 22:53, hon vägde 1234gr och var 40.5cm lång. Hon var vid förlossningen medvetslös och livlös med lungorna fulla i var. Dock lyckades de få igång henne och nu 2 dagar senare andas hon själv

Det var inte så här det skulle bli, och itne så här det skulle gå, men vi har fått världens vackraste lilla dotter som inte viker sig. Vi vet att det är en lång väg kvar att gå, men hon är här nu och hon är vår. Doktorerna är optimistiska och det är vi med. Hon föddes alltså i v28+5.

Hoppas allt är bra med er och att era bebisar väljer att stanna i magen.
    Åååå!
    Största kramarna till dig och er familj!
    Hoppas att er lilla fighter kämpar vidare och hoppas att du under omständigheterna mår bra!
    Om du orkar hålls os gärna lite uppdaterade.
    StOOra kramar!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)