• Emelle

December Bebis 2010 :)

Minifer skrev 2010-10-15 00:50:15 följande:
    Hej tjejer!

Vet inte ens om ni minns mig för har inte skrivit på evigheeeeeter, pga resor och internetbrist. Helt ärligt orkar jag inte att läsa de 884 sidor ni hunnit upp i, men jag hoppas att ni mår bra alla! Själv går jag in i v 31 idag, och börjar bli lite tungt. En del sammandragningar, en ny härlig grej som jag inte hade förra graviditeten som en del säkert är bekanta med (läs foglossning) och sådär. Att kånka omkring på en busig ettåring är inte det enklaste =) Har under terminen läst textil och design men har nu avbrutit för att ta det lugnt den sista tiden. Vi är bostadslösa och har så varit sedan den siste juli, bor i svärmors somarstuga, och det SUGEEEER =( Men i nästa vecka får vi veta om det löser sig med lån eller inte så vi kan köpa en lya. Nu måste jag verkligen sova för ska till BM imorgon bitti =)

Kram på er!!
    Välkommen tillbaka!!
    Håller tummarna för lånelöfte nästa vecka.
    Karttikeya skrev 2010-10-14 19:50:39 följande:
    En VW passat variant, 2.0 tdi trendline. 2008 års modell, candy white till färgen ^^
    ÄlskarNova skrev 2010-10-14 20:16:04 följande:
    Imorgon kl.10.30 är jag och sambon på TUL-spännande värre! 
    Jag gissar på en liten kille därinne så får vi se imorgon vad de säger.
       Efteråt ska vi äta på kinan och handla lite på stan. Sen bär det av till en bilhandlare och provköra en BMW 330. Vi måste byta bil då vi har en Volvo v70 som jäklas med oss och sen har vi en förvisso rolig och bra Subaru Impreza men det är ju en sportbil och inte så värst "familjig" kanske! Så det blir till att byta bort de två bilarna och skaffa en bättre kombi helt enkelt. MEN det är ju inte så "enkelt" som man kan tro. Vi har också kollat in Passaten, de är ju jättefina!  
    Ååå jag vill också byta bil ju
    Fast det bara är ett år sedan vi köpte vår senaste...En Opel Zafira...
    Inget flaschigt över den, alls. Vi måste ju ha en sju sitsig för att få plats och då finns det inte så värst mycket att välja på om man inte vill åka buss liknande och det vill INTE jag.
    Funderar på större, typ xc90 eller chrysler, chevrolet cityjeepar. men det är så sinnessjuk dyra att ha ju.
    Sen leasar vi en liten bil med genom sambons fotbollsklubb, men det använder vi aldrig som familj typ...
  • Emelle
    ÄlskarNova skrev 2010-10-15 08:27:44 följande:
    Emelle: Innan jag flyttade hemifrån så köpte mams o paps en ny Opel Zafira vid -00 skiftet. Då hade de precis kommit ut minns jag och det var en fröjd att åka i en bil där alla i familjen fick plats! (Vi är 5syskon) Så jag förstår att det ibland behövs en bil med många platser-den är ju ändå relativt "liten" om man jämför med andra 7-sitsiga bilar. De andra bilarna du nämnde är ju som sagt sjukt dyra!
    Jag tycker alla är dyra iofs på de vi tittar..runt 250t för beg.BMW eller Audi och en ny Skoda eller Passat strax över 300t.  Det är ju sjukt egentligen så mkt pengar! Förvånad

Själv sitter jag nu och har tagit mig frukost med en stor kopp te-är dunderförkyld! Nu måste Nova göra sig iordning för att åka till extra-farmor som ska ha henne idag (skolan har studiedag) och vi ska ju på ultraljud!
    Återkommer ikväll med info. om hur det gick!  
    Ja det är ju sjukt dyrt med bilar faktiskt. Iaf om man vill ha en större i nyare modell...

Lycka till på Ul!!

Och du, visst var det du som frågade om besökstider till förlossningen? Smärtlindring.
    Vi var ju på f-grupp igår och då fick vi skriva upp oss på tider under torsdagar. Du skulle ju kunna ringa och höra med förlossningen om dom tar imot besök...eller så kanske ni får info om deta i er föräldragrupp...har den börjat för dig?
  • Emelle
    jaaa min HP är beviljad!!! Åh snacka om att jag är överlycklig, jag behöver aldrig sätta min fot på det jobbet igen :D
    GRATTIS!!!!!!!
    mamma smurfen skrev 2010-10-15 11:03:55 följande:
    någon annan här som har en bebbe som verkar vilja sparka/knö sig ut i världen GENOM  MAGEN??

Gör så sjukt ont nu när hon verkligen TRYCKER med foten utåt......
    Kan inte minnas att de vart såhär de andra gångerna.....*hmmmmm* 
    Vår flicka är likadan. Minns att vår ädsta dotter var lika knäkig i magen, pojkarna var lugnare.
    Jag får riktigt ont när hon sätter igång!
  • Emelle
    mamma smurfen skrev 2010-10-15 13:17:49 följande:
    AAAh...kanske har att göra med om de e tös eller kille då?
    Mina andra är ju killar menar jag=)
    Å detta ska vara en tös juhSkrattande
    Isf,.... om DEN teorin stämmer så är Stefanies bebbe en tösFörvånadSkrattande
    Jamen det tror jag på. Stämde ju med mig iaf.
    Momalicious skrev 2010-10-15 13:21:23 följande:
    Fast vår är en kille så där sprack den teorin Han är totalvild!
    Haha, kanske kommer ut en tjej i allafall.
    Jag har börjat nojja, tänk om det är en pojke iallfall
    Har ju typ bara rött och klänningar nu ju. MASSOR med
  • Emelle
    Ninnie81 skrev 2010-10-17 05:09:44 följande:
    måste in igen för vattnet har gått nu för 45 min. Meddelar mer sen. Kram alla
    Lycka till nu!!

TÄNK, bebisarna börjar komma nu. Åååå det är både läskigt och spänannde!

Ang. Ullared så skulle vi ju åkt i slutet av denna månad, men ajg spyr nästan efter 30 minuter i bil + att jag knappast orkar storhandla mat pga SD och foglossning så vi skiter i det...

Ang. Sexlivet så är det knappaste så att jag har mindre lust, därimot mindre ork + att jag känner mig så fruktansvärt osexig och klumpig så när det bli blir det alltid jättemysigt och bra. Men det är inte alls som innan. Längtar tills vi komemr tillbaka till det som innan var...

__________________________________________________________________________________

I natt 05.01 födde min allra bästa vän sin eftrlängtade son Hjärta, hon hade BF 21/10 så hon slapp gå över!
    Han är sååå söt och jag blir toookig av att vänta på min lilla skrutta. Vi att det ska vara jul nu ju!!
    Det är ju inte länge kvar nu. Och tur är det!
  • Emelle
    Momalicious skrev 2010-10-17 10:31:14 följande:
    Jag måste fråga er en sak. Min mamma är som jag, ett kontrollfreak. Nu har hon blivit väldigt jobbig angående bebisen. Typ om jag säger att vi köpt en overall säger hon att vi är dumma för man får så mycket och att det minsann är onödigt. Jaha. Ska barnet vara naket när vi åker hem från BB eller? Dessutom tänker inte jag räkna med att vi ska få hur mycket som helst. En annan sak hon gör är att tjata om namn och säger jag ett namn vi gillar så säger hon alltid hur fult det är eller så. Dessutom sa hon igår "men jag har faktiskt frågat många nu och loke kan han bara inte heta!! Det är som att döpa barnet till Judas". Blev jävligt sur. 1. Nej det är inte samma sak. Kristendomen är nutida och asatron är från typ... Jävligt längesen. 2. Vi väljer namn som är fina i första hand och skiter i vad de betyder.

Åh. Blir så arg. Det är vår bebis! Dessutom tycker hon att hon ska få komma till BB men jag vill inte ha besök då men jo, det får man räkna med, tycker hon. :(
    Jobbigt det där, men det kan ju vara som sagt att hon är nervös och har ett lite dåligt sätt att visa det.
    Ni gör ju precis som ni vill såklart. men jag råder nog till att sätta ner foten redan nu för att "markera" att du inte tycker det är ok. Har ju varit med om många bekanta som fått barn som fått "en till mamma" i mormor /farmor...tyvärr. Det är ju just det dom ska vara, mormor el farmor. inget annat!

Och visst är det otroligt härligt, men frusterarnde när man är sist ut, mend kompisar runtomkring som får barn!!
    Annnika skrev 2010-10-17 12:19:52 följande:
    hej allihop :) tänkte fråga er som fått barn tidigare..

vårtgårdarna på brösten blir ju jä*ligt mycket större när man e gravid.. haha.. hur blir det efter förlossningen? går dom tillbaka till storleken man hade innan man blev gravid? eller förblir dom stora? tycker detta e lite jobbigt då jag haft ganska små vårtgårdar innan, nu täcker de ju nästan hela brösten hahahha..
    Hmm, brösten kommer inte se ut som innan. Om du inte ah en j*vla tur. Tyvärr.
    Vårtgårdarna kommer nog vara lite större7mörkare och har du strl större kommer dom antagligen inte vara lika fasta som tidigare. Sen är väl du rätt ung (?) och det är ju givetvis bättre i bröst sammahang om man tänker på återhämtning
    Jessika82 skrev 2010-10-17 12:31:59 följande:
    Då är man på förlossningen med värkar......
    Men GUD, lycka till...Vilken förlossningsboom det är här inne!!
  • Emelle

Godmorgon. Gud vad ni skriver på kvälalr och nätter.
    Då är jag helt död och kan knappt sitta upp längre.
    Har som ett par till av er jättesvårt att sova. Och inatt var inget undantag.
    Har så fruktansvärt ont. SD och det känns för djävligt när bebis ligger på ena sidan om jag måste vända mig.
    Urk.
    Hade tur att det var "dagisdag" så när sambon åkte till jobbet och lämnade barn på fritids och dagis så fick jag somna om och låg kvar till 10.
    Men fyy vad jag börjar ledsna på att ha ständig sömnbrist pga av smärta nu...

Många bebisar på g ju!! Har varit aktiv i tre trådar när jag väntat mina tidigare barn, emn den här tar nog priset i tidiga bebisar tror jag. Lyckatill alla ni berörda!

Glögg, visst är det sjukt gott!! Jag föredrar faktiskt saftglöggen, så för mig blir inte ev alkoholhalt ett problem

Har också tänkt på Ondar...hoppas hon hör av sig snart....!

MJGF- Grattis grattis till bröllopet! så härligt. Längtar till vi ska gifta oss i frmatiden. vi har pratat om det i 2 år men kommer aldrig till skott!

• Emelle
    Momalicious skrev 2010-10-18 18:04:13 följande:
    Så ingen missuppfattar nu, den glöggen jag menar ÄR den vanliga blossa från affären. Någon systemetglögg skulle jag aldrig dricka för jag tycker dom är så sjukt vidriga i vanliga fall och särskilt inte nu. Skulle aldrig sätta i mig alkohol (mer än det som räknas som alkoholfritt, dvs 0,5 %. Det var därför jag undrade.

Förstår inte hur någon barnmorska kan säga att det är okej att dricka någon gång då och då. Det är faktiskt inte så att det finns någon bevisad magisk gräns för när det blir farligt att dricka. Om man dricker så får ju barnet i sig alkoholen i en mycket högre koncentration och dessutom dricker barnet det flera gånger om. Nolltollerans är det som gäller enligt mig! Men men..

Enligt vissa självutnämnda experter som påstår att alkohol inte går att koka bort (konstigt, varför får då barn äta rödvinssås t.ex.?) så har jag ju redan skadat sönder vår lilla bebis med tanke på att jag använder vin i matlagning jämt. Så eftersom vårt barn redan är helt missbildat och förstört då så spelar det ju verkligen ingen roll om jag kokar min jäkla glögg ett tag för det är ändå redan försent. Gud vad trött jag blir. Jag hatar familjeliv. Gråter
    Snälla fina du!
    jag hade inte tänkt lägga mig i denna alkoholdiskution då jag nästan anade attd et skulle sluta med massa åsikter hit och dit och expert råd...bla bla bla.

Jag har druckit glögg (inte strakglögg för det är skitäckligt, utan från typ ICA osv) Under mina tidigare graviditeter.
    Jag har kokat den först och inte ens tänkt tanken att det skulle vara någon fara.
    Vi använder jätte jätte ofta vin i matlagning och det är INTE farligt det heller.
    Därimot bli jag näst intill chockad av att höra att kvinnor 2010 inte kan låta bli att dricka, vare sig det är tidigt el sent i gravidieten, vare sig man köper själv eller blir bjuden...
    Jag undrar...skulle ni hälla vodka i nappflaskan med?? Om ni svarar nej, hur resonerar ni då?
    Men alla gör som dom vill.

Men Momaliciuos, din bebis mår bäst av alla. Tro inget annat! Och det vet jag att du inte gör heller!! Hjärta
  • Emelle
    Jessika82 skrev 2010-10-18 20:33:41 följande:
    Jag har 10-15min in till sjukhuset.... så det blir väl  när jag har 3-5min mellan värkarna
    Ååå lycka till!!
    Sandragumman skrev 2010-10-18 20:38:55 följande:
    åååå vad spännande... jag blir så avis på dem som är på G!!!!
    vill oxå komma fram till mål NU!!!!
    Ja jag med. Å jag som nästan ska ha sist av oss alla. jag kommer ju lätt DÖ innan det blir min tur ju!
  • Emelle
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-19 09:30:09 följande:
    Vad har ni köpt i klädesväg till bebisen?? Tex hur många body´s,byxor,strumpor??? Ja vad behöver man ha hemma??
    Vi har köpt sjukt mycket kläder.
    Allt från strl 45-56.
    Massor av bodys
    4-5 tjockare tröjor/kofton.
    Tunnare byxor, tjockare byxor, jeans. Flera flera av varje.
    Stumpbyxor, små strumpor i mängder, sockar
    Typ tusen klänningar....
    Fleece koftor, 2 overaller och 6 mössor och lika många tossar...

Ja jag skulle kunna fortsätta i evigheter. Det är massor mer
    Det är alldeles för mycket.
    När vi fick veta att vi skulle få en flicka gick jag (oich gör fortfarande) bananas!!!

Hem från BB blir det väl body, byxa mössa och vår pop overall.
    Inga konstigheter!
    Man lägger ju nån filt med över dom i bilstolen...
Svar på tråden December Bebis 2010 :)