• Emelle

December Bebis 2010 :)

ludicrous skrev 2010-10-12 16:57:49 följande:
    Jobbade egentligen delad tur idag. Hade ju inte känt vebis sen igårkväll, så jag tänkte att jag bara kunde åka ner till mvc på rasten så de kunde lyssna. Jag hade buffat massor o druckit kallt vatten o inget hjälpte. Kom ner till mvc o när jag sa vad jag ville blev det världens stohej o alla skulle prata o jag blev indragen i olika rum o nån ringde förlossningen o ja... Fick knalla upp till förlossningen o där satte dom ctg, SJÄLVKLART när dom bökar efter hjärtljuden så kommer där en kick... Kände mig ju lagom idiot. Jaja, bra tänkte jag o ville gå hem men det fick jag iiiinte! Det skulle göras kurvor o hit o dit... Läkaren fick titta på kurvan o ville göra ultraljud.. Så jag fick ringa in vikarie o gå hem vid fyra. Ska tillbaka till förlossningen kl 18. Känns meningslöst, nu sparkar ju bebis?! Jag kunde varit kvar på jobbet utan att känns mig som en idiot :( nu har jag bara massa ångest för att jag ens gick ner:(
    Men du, var glad att dom tog det så seriöst.
    Skulle inte blivit förvånad för det motsatta.
    Härligt med lite extra koller och UL.
    Ingen ångest nu...
    Och framför allt, så bra att bebis var/är ok!!
  • Emelle
    Jessika82 skrev 2010-10-12 20:32:47 följande:
    sonen kom i v34+0 så jag kanske är lite nojig.... Han vägde 2965g och var 51cm lång
    Håller tummarna för att er bebis stananr ett par vekcor till i magen!
  • Emelle

Någon annan som ser på Sveriges härligaste familjer på 5:an?

Jag fick bara se en liten snutt idag då vi måååste kolla landskampen i fotboll nu enligt sambon.

Men alltså, familjen Blad i detta program. Deras barn...Jag grät en skvätt när de firade mors dag i programmet idag.
    Så fantastiskt fina och oförstörda. Större killar som så rent och fint förklarar sin kärlek och tacksamhet till sin mamma. Snacka om att ha lyckats!! Otroligt fint!! Hjärta

• Emelle

Hej!!

Grattis till vecka 30 ni som är däri eller snart kommer in i!!
    Är avis på er som vill gå över tiden. Jag vill ju så gärna ha i år så jag känner tvärtom

Jag har precis kommit hem från BM.
    Sf mått låg på 27 så jag har inte alls följ kurvan, utan den ligger nu under normalkurvan och sist jag avr där låg jag över. Men det är ingen fara utan fortsätter jag sjunka blir det ett TUL eftr nästa besök.
    Vi jämförde med minsa två senaste graviditeter och jag låg på 29 cm i samma vecka då så jag har en mindre mage den här ggn.

Vi pratade om våra förväntningar på förlossningen och då sa vi att våran högsta förväntning var att vi skulle få bebis till lucia
    Jag frågade om chansen att få tidigare var minimal då jag inte fått det tidigare (2 barn på rätt BF och den sista 8 dagar efter BF efter hinnsvepning)
    Hon sa att det är jätteolika, vilken jag antog.
    Hinnsvepning för vi inte förrens 42+0 heller...
    Men jooo sa jag, jag vet ju att ni gör det innan ibland (har en väninnan som fick en tidigare i veckan i v. 38)
    Så summa sumarum av besöket:
    Jag har en hinnsvepningstid i December. När säger jag inte. Men har vi tur så får vi i år...i god tid!
    Sen vet man ju aldrig om man inte är mogen osv. Men det känns bra att redan ha diskutionen igång. För jag vill inte gå över tiden. Det känns fruktansvärt...Jag är redan less på det här ju

Så nöjd och glad är jag.
    I morgon blir det första F-grupps träffen.
    Visst är det vissa som varit idag? Hur gick det för er?

• Emelle
    NhjärtaD skrev 2010-10-13 14:01:27 följande:
    Härligt med glada besked
    Jag börjar ge med mej ang pojknamn, känner att vi aldrig kommer komma fram till nått, så funderar på att låta honom får sin vilja igenom...med nått i utbyte
    Vad vill han för namn då?
    Jag har haft turen att vi båda gillat det flcik resp. pojknamn vi valt!
  • Emelle
    Momalicious skrev 2010-10-13 15:14:16 följande:
    Blä, har äckelmigrän idag! :( Inget kul alls kan jag tala om! 
    När sambon kommer hem måste vi dessutom åka till akuten för hans finger svullnade upp igår morse och har fortfarande inte lagt sig så förmodligen behöver han penicillin. Har ingen alls lust att sitta på akuten hela kvällen men men.. Ska hoppa in i duschen nu och göra mig i ordning. 

Men gud. kan du sitta vid datorn och åka till akuten med migrän?
    Du måste ju vila dig och det med det samma!
    In i sovrummet och dra ner rullgardinen människa!
  • Emelle
    blondinkermit skrev 2010-10-13 16:02:52 följande:
    hej hej!
    har fått konstaterat att ja har havandeskapsförgiftning och det är verkligen inget ja rekomenderar...
    händerna e så svullna at skinnet spricker å kliar.. anklarna e så svullna att ja inte kan gå.. de känns som ett
    högt tryck i huvudet att de sprängs av både de å huvudvärken...
    var på provtagning i måndas och då ville de lägga in mig men ja böna å bad så ja slapp...
    ida va ja på ny provtagning.. de såg bättre ut å bebben mår åsså bra.
    är i v 33 (32+3) ida å bebben väger 1760g (10%-)  dessutom hade min cervix växt jätte mycke 37mm är den nu.
    många siffror hehe :)
    slutade röka för 2 veckor sen å de känns bra men detta har bidragit till att min bebbe växer MYCKE bättre nu!

ville bara skriva av mig en rad eller 2.. hoppas ni andra mår bra med övriga vanliga krämpor
    som även ja har.. sömnlöshet å halsbränna mm mm... har även börjat må illa men NU e de ju inte långt kvar!!!
    har ju fått veta av min doktor att ja kommer gå tiden ut denna gången (FÖR FÖRSTA GÅNGEN AV 4:E GRAVIDITETEN) så ja svävar lite på rosa moln.. hihi även om ja lider.... :(
    skickar över kramar och tycker du är så duktig som står ut.
    Får ens egna krämpor att verka minimala!
    Grattis till förhoppningsvis en fullbordad graviditet.
    Och det är ju faktiskt relativt nära nu!!
  • Emelle
    Momalicious skrev 2010-10-13 18:50:41 följande:
    Åh, en av mina vänner blev mamma för en stund sen. Är helt betagen..
    Å vad mysigt! Min allra bästa vän får också närsom helst. Visst är det roligt att ha vänner som kommer vara f-lediga samtidigt som en själv!!
    NhjärtaD skrev 2010-10-13 19:10:27 följande:
    Mantus, ja flicknamn är vi överens om, sikken tur du har då
    Mantus är faktiskt riktig fint tycker jag!!
    Kan han väl få välja...om du får något fint tillbaka då såklart
    Vad har ni för tjejnamn??

Har precis varit och hämtat ut ett paket med tre st strl 45 och tre st strl 50 bodys i ekologisk bomull.
    GUD vad jag längtar efter att få använda allt pyttigt!! Det är ju sååå smått!! ♥
  • Emelle
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-13 20:55:23 följande:
    Åh jag vill inte heller gå över tiden,min fasa! Men som TUR va fick jag William på BF Undra hur det blir denna gång,men har med tänkt ta upp de med min BM.
    Men om agnes redan nu  e en liten å kommer hon ju bli pytte när hon föds om du inte ska gå tiden ut!
    Ja kommer nog få normal bebis för jag hade sf mått 30 nu i v 32. Men bebislåg så snett,så de va svårt o mäta riktigt!
    Nja, jag är inte det minsta oroad över min "svacka" på SFkurvan. Jag ligger inte under den understa linjen utan straxt över. Med pojkarna låg jag på normalkurvan, men med Emilia låg jag under och hon vägde 3015g, född på BF så nån minimini bebis kommer jag inte få...
    Därimot kan det ju ha med fostervattenmängd osv att göra också hur stort sfmåttet är så därför är det ju viktigt att hålla koll. Har en bekant (en du vet vem det är som fick barn för drygt en månad sen) som låg på -26% "tillväxt" och ut kom en liten, men inte föör liten bebis.
    Så jag oroar mig inte och det är många veckor kvar för lilla A att växa på med ju!
    Vi hinner säkert upp på normalkurvan, och om vi inte gör det så föredrar jag en liten bebis framför en stor faktiskt

Så er lilla skrutt ligger snett? Kan du känna själv hur h*n ligger?
    Vi kan jättetydligt känna A´s huvud. Hon ligger neråt i dagslägen. Nästan läskigt att känna det så väl!
  • Emelle
    Momalicious skrev 2010-10-13 23:04:21 följande:
    Nej nu är jag fan förbannad! Sambon ligger och sover och snarkar som en gris, helt full med citodon och diklofenak. För fem minuter sen skrek han i princip av smärta. Men jag ligger kvar här, klarvaken och upprörd eftersom han hade så jävla ont. Kul. Jag ligger här och har ont som fan av foglossningen men inte får jag citodon eller nåt annat trevligt. Och sömn är tydligen också överskattat! Jävla fan!
    Stackare...Hoppas du fått sova senare i natt. Och att migränen gick över!
    Ninnie81 skrev 2010-10-13 23:17:23 följande:
    hej brudar. Tänkte meddela att ja just nu ligger på förlossningen. Börja blöda igår och haft kraftiga sd. Har fått 2 omgångar bricanyl och en kortisonspruta eftersom de såg att när ja hade mina sd påverkades min tapp. Från 6 cm till 3 cm. Förhoppningsvis stannar bebis ett tag till. Men vi får se. Skriver mer sen beroende på hur de går. Men håll tummar och tår att de dröjer nån vecka till
    Åååå, håller så hårt jag kan. Vilka ivriga bebisar en del av er har!!
    Licebe skrev 2010-10-14 01:43:48 följande:
    Jag vill både gå över och inte.
    Har några kompisar som har fått och ska ha nu i år.
    Så det skulle ju vara jätteroligt om våra barn va "lika gamla."
    Men samtidigt skulle jag själv inte vilja fylla år i slutet av december.
    Så det kanske är bra att jag vill föda både före och efter årsskiftet, så blir jag inte så besviken för att jag så gärna ville ha just före eller efter=)

Och lika som för dig var det för mig med kurvan, om inte lika drastiskt.
    Låg över kurvan förra gången och nu gick min kurva neråt.
    Men vi får se hur det är nästa gång om det behövs göra något TUL.
    Ja det är ju nästan så man hoppas på ett  till UL, heller hur
Svar på tråden December Bebis 2010 :)