• Emelle

December Bebis 2010 :)

Willes Mamma 08 skrevSå fint de låter med svart/svart Jag gillar med svart!
    Vart har du köpt fårskinnet? Jag letar efter lite mindre fårskinn att ha i vagnen o inte lika tjock o hårigt,tycker en del e så stora.
    Vart har du köpt overallerna? (ja med mina overaller,haha)! E bara så kluven hur jag ska göra lixom....köpte du båda i stl 56?? Har både sett en tjockare som e fin o en som e tunnare...men gud så svårt de ska va o bestämma sigTungan ute

Tack så mycketHjärta Men 30 e väl som 27 va?? FlörtJa vi får se.....sambon sa sen i går kväll att ja inte behövde styra me nåe,för han hade en överraskning
    Fårskinnet var en present.

Den tjockare overallen är i strl 56 och den är köpt på HM till Max från början. Den är marinblå, men jag tycker det funkar till flickor med. Är inte så könskänslig med färger. Blir ju fint med röd mössa tänker jag.
    Fleece overallen är från Lindex i liten strl och sen har jag en POP marinblå i strl 62 som jag bara älskar.
    Funderar på att köpa en röd sån i mindre strl att använda från start...
  • Emelle
    ludicrous skrev 2010-09-23 10:18:26 följande:
    Nu har vi beställt vaaaagn! Det blir en BRIO GO 2011, färgen blir "coolblue" på sitt och liggdel, chassit är vitt, bilstolen är grå.

Hade vi köpt allt i Sverige hade det gått på över 10 000, nu får vi det för mellan 7500-8000 med frakt =)

Hur många här bloggar?
    *räcker upp handen...*
    men det visste du ju
  • Emelle
    Moma- Du är super duper duktig!!!

Ludicous- Jag fattar hur du känner med vikten, även om jag inte känner lika starkt så känner jag likadant.
    MEN vi ÄR smalisar egentligen du och jag, det vet vi ju båda!!
    Vilken är din  nya BM?
    Grattis till vagnköpet oxå...
  • Emelle
    Willes Mamma 08 skrev 2010-09-23 22:55:36 följande:

Va hos BM idag, och hade 27 i SF mått...förra gången jag va där för 1 1/2 mån sen så va sf måttet 26.....hur mycket ska de öka egentligen?

Hade dåligt blodvärde, 105....e trött som en gnu,mina järntabletter hjälper inte...buuh! För förra gången hade jag 114 så de har minskat väldigt mycket på kort tid!

Vikt 63kg Gått upp 1 kg sen förra gången då....Bm tyckte de va lite lite...men vet inte hur mycket man borde gå upp??? alltså 5 kg totalt....de räcker för mig,haha!!!

SF måttet kan man ju tänka vecka= mått.
    27cm i v.27, 28 cm i vecka 28 osv.
    Men det varierar ju från person till person såklart!
  • Emelle
    Willes Mamma 08 skrev 2010-09-24 11:01:03 följande:
    Emelle skrev 2010-09-24 09:00:05 följande:
    SF måttet kan man ju tänka vecka= mått.
    27cm i v.27, 28 cm i vecka 28 osv.
    Men det varierar ju från person till person såklart!

Jo,vilket datum va de F-gruppen satte igång? Ja frågade min BM,men hon sa att de skulle ta kontakt med mig om jag skrivit upp mig i boken och det har jag ju gjort,men alla verkar fått sina tider utom jag?? Snyft,tänk om de missat mig totalt??
  • Emelle
    Willes Mamma 08 skrev 2010-09-24 15:35:17 följande:
    Emelle skrev 2010-09-24 13:30:26 följande:
    Snabb där...
    F-gruppen sätter igång 14 okt kl 13.00

Jag har med läkartid nästa onsdag, var det då ni skulle dit? Jag har tid 10.30
    Japp onsdag nästa vecka ska jag dit kl 15:30=) Ska du kolla tappen med? Hoppas de gör de med UL,orkar inte de ska gräva där nere o känna,haha!
    ludicrous skrev 2010-09-24 15:41:19 följande:

Japp, då har jag nog efter dig då, 11.30 :P

Ok!

Jag ska diskutera en ev sjukskrivning då.
    BM; tycker ju inte jag ska vänta med att gå hem till 1 nov då min HP börjar.
  • Emelle

Vi har ju köpt galet mycket bebiskläder.
    Särskilt sen vi fick veta att vi väntar en flicka. Finns ju sååå mycket fint.

Men idag hittade jag mer!
    Visst är det här sjukt fint Hjärta

Jättefina bebis kläder, Newbie från Kappahl.

• Emelle
    ÄlskarNova skrev 2010-09-24 18:24:53 följande:
    Emelle: Jag har också tittat på den overallen och den är ju bara så fin!
    funkar ju till en lillebror också eller hur? men visst är det svårt att hålla sig från att köpa massa fint..har nog blivit lite beroende på sistone..Tungan ute särsklit när man vet könet också!
    Javisst är den helt könsneutral.
    Vi bara dog sambon och jag när vi såg den.
    Och klänningen är ju underbar!

Jag längtar sååå efter vår lilla tjej nu!! Hjärta
Svar på tråden December Bebis 2010 :)