• Emelle

December Bebis 2010 :)

Har läst igenom alla sidor jag missat. har inte haft tid att kolal in här då vi haft klalas i flera dagar då vår yngsta fyllde år i helgen som var...
    Nu har jag ialalfall ledig helg!
    Superskönt!
    Hopaps ni andra kommer ha en lugn skön helg ni med!!

KRAM

• Emelle
    Stoce skrev 2010-10-08 14:25:21 följande:
    Åh fy, jag blir såå irriterad! Har varit hemma sjukskriven i snart tre veckor pga. foglossningarna. Ringde och pratade med fk nu om beviljande, men då säger kvinnan att min arbetsplats EJ ANMÄLT att jag är sjukskriven. Från det att de gör det, kommer det kunna ta 30 dagar, SUCK!! Då de fått in det från min arb.plats, så ska jag fylla i en ny "Uppgifter - Inkomst och årsarbetstid för en anställd" och skicka in, som min chef också ska fylla i. Exakt samma blankett som för föräldrapenning, men det måste in en likadan för sjukpenning?! Detta är ju sjukt... Med lite tur kanske jag får pengar när bebis kommer, om två månader.... har en hel del räkningar som ska betalas innan det kan jag ju säga. Varför ska det krågla såhär???

Det räcker inte med att man går hemma och har konstant ont, man ska också tjafsa med än den ena, än den tredje för att alls kunna vara hemma, även om man hellre hade varit smärtfri och arbetat...
    Det där är min MARDRÖM, lider med dig nu. Är så sjukt orolig för all FK kontakt. Och sen när jobb osv ska blandas in.
    Massor av kramar...
  • Emelle
    ludicrous skrev 2010-10-09 16:37:57 följande:
    Fasiken tjejer, vi har inte så långt kvar!
    Måste börja kolla lite mer saker tror jag.. Längtar efter att få hem vår vagn nu!!! Jag vill provköra!

Idag har vi haft en jättekul dag.. Tre barn hemma, min sambo har ju två pojkar som kommer varannan helg. Fick sovmorgon, eller ja, barnen vaknade runt åtta, jag vaknade kvart över sju! Vaaaarför??!  Såå störande.. Imorgon börjar jag jobba 6.45 så då blir det ju ingen sovmorgon, jobbar till 20.15 så det blir en lååång dag.

Vi knalla iaf iväg i förmiddags o lekte i parken, skitskoj, tills yngsta pojken (5 år) åker på mage ner för rutchkanan ( stavning??) och knäcker nyckelbenet..
    Jag fick ta Nova o Zakk, äldsta pojken o åka till stallet med för ridning, Jonas fick ta med sig lillkillen till akuten. Men han var superduktig  =) , Max alltså :P Jonas var säkert oxå duktig ;)

Nu blir det pannkakor till middag o glass med chokladsås till efterrätt o hoppas på en sköööön luuuugn kväll utan några incidenter.

Idag e magen större igen, så konstigt :P
    Härlig dag (ja förutom olyckan då ju)
    Vi tänkte också åka ut till stallet, Emilia ringde och tjatade. Hon hjälper ju till på barnridningen
    Men ingen av våra pojkar var ridsugen. Men hon (Emilia) ska tävla i morgon så då tar jag igen den missade stalltiden idag.
    Här blir det glass till efterätt med, fast hemmagjorda hamburgare och pommes (hemmajorda med) innan *mums*

Ja det går verkligen mot sitt slut nu. jag är väl bland de sista och det är ju indre än 10 veckor kvar!!

JIPPIE!!!
  • Emelle
    trav3lla skrev 2010-10-09 17:04:53 följande:
    Tack för alla TUL-svar, det verkar inte vara något som erbjuds här i Sthlm (norrort).

Vi fick ÄNTLIGEN hämta ut vår beställda & betalda liggdel (citykorg) till Teutonia Cosmo idag, jippiee! Förstår era vagnglädjerus nu! Köpt chassi + sittdel begagnat via Blocket (superfint skick).
    Hämtade också ut bilbarnstolen/babyskyddet, såå fin, tänk att vårt lilla knyte ska fraktas hem i den om cirka 10 veckor!!

Det är så roligt att den här tråden finns, kram på er alla blivande mammor! 

Ja det är sjukt att man kan bli så pepp på matriella ting!!

• Emelle
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-09 20:22:53 följande:
    Hej tjejer!!!

Asså de känns som om min navel ska spricka när som helst,skit otäckt! Den e såååå himla skör där mitt piercingsmycke har suttit o sen själva naveln e ju inte ens kvar,bara en knopp som petar ut,haha! Hade inte så med William så jag blir så rädd nu......kan naveln spricka?? Måste börja smörja in magen......gjorde de i första grav jätte tidigt,men varit så himla slarvig nu!!

Tänkte även köpa mandelolja på apoteket o smörja in mig därnere med på kvällen! Sägs ju ska vara bra och förebygga sprickor m,m!

Har packat upp vagnen nu...wiiii! Men fick bara själva vagnen,hade beställt massa mer,så tänkte ah men vad e detta,men sen upptäcker jag att jag fått 2 paket o hämta ut...haha smart! hämtade bara ut de ena:-P
    Så blir o hämta de innan jobb i morron!

Sen tänkte jag höra med er som fått beviljad HP.....hur lång tid tog de från de att ni skickade in papprerna till att ni fick godkänt på beslutet???
    tänkte skicka in mina papper denna vecka som kommer och då e jag i v.32. Hur länge behöver man vänta på svar??
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-09 20:23:48 följande:
    Majorima: Fint Vart är det någonstans?? Ser nästan ut som där jag bor, i slottsruinen,fast vi har havet precis brevid
    ´Jag fick besked mindre än en vecka från att jag skickat papprena.

Tänkte också det såg ut som slottsruinen, men vi har ju inga "gravstenar" el vad det är brevid
  • Emelle
    Licebe skrev 2010-10-10 03:53:12 följande:

Ett tips som jag fick angående bristningar.
    Att man skulle använda olivolja att smörja magen med för att det innehåller allt som huden behöver.
    Jag gör det då och då och har lyckats frångå bristningar, än så länge=)

Idag har vi köpt lite sängkläder, så jag har bäddat i spjälsängen nu.
    Ser så mysigt ut, så nu längtar man om möjligt ännu mera tills den kommer!=)
    Har ärvt spjälsäng av min mamma, den är i väldigt fint skick.
    Målade om den vit, vilket var seegt.
    Tre lager var jag tvungen att måla, och ni kan ju tänka er alla pinnar som är=)
    Blev många timmars målande sammanlagt.

Hur kommer ni göra de första nätterna, kommer ni sova med bebisen i eran säng?
    Eller ha den i en egen säng bredvid?

Jag har hört att det är många som faktiskt sover med barnet i sängen, något som jag inte alls visste.
    Jag förstår att det är praktiskt med amning och sånt och så klart mysigt.
    Men jag skulle bara oroa mig för att antingen jag, min sambo eller hunden ska mosa den lilla.

Vi kommer ha henne i vår säng i ett babynest de första näterna.
    Dock har vi hennes säng i vårt sovrum så jag kommer ha henne däri kortare stunder relativt snart och sen förhoppningsvis kommer hon snart sova däri hela nätterna...
  • Emelle
    Karttikeya skrev 2010-10-11 05:27:47 följande:

Ujujuj. Öm i hela kroppen är jag! Fast jag vet inte varför, klarar ingenting längre. Det här är nog den jobbigaste morgonen jag haft, inte varit så här trött på hela praktikperioden, haha! Precis innan klockan ringde så drömde jag att jag vaknade av mig själv och klockan var 11.47! OMG! Sen ringde klockan och man kan ju säga att jag slappnade av.

Haft en jobbig natt.. Rörde mig så mycket igår att bebis sov nästan hela dagen och då förstår man ju att den vill leka runt lite på natten. Till mammas förtret! Det är ju inte så att man missar rörelserna nu precis.. Sen har jag svettats som ett as också! Fast vi har kallt i sovrummet och jag sover naken och grejer. Är det nu sömnsvårigheterna kommer.. Tungan ute

Min bebis är också VILD på kvällarna och nätterna. Så hon ger mig lite svårt att sova hon med.
    Men det är väl bra träning inför vad som komma skall, tror du inte?
    Stefanie skrev 2010-10-11 00:12:09 följande:
    Vi har ju sexförbud här hemma till följd av alla sammandragningar. Det är tråkigt, men vi får hålla oss tills det inte längre är farlig om förlossningen skulle sätta igång så jag sade till sambon i kväll att "om två månader..."
    Då svarade han att han inte alls tänkte ha sex med mig då får då är jag väl alldeles trasig. Inte förrän då slog det mig att jag faktiskt kan vara mamma redan om två månader, det är ju ingenting. Mycket att fixa nu!

Jag är ju inte beräknad förens den 28 december, men både jag och sambon är lite smått inställda på att det kan bli tidigare. 

Är det inte konstigt? Snart har vi våra små här, tiden går snabbt ändå på något vis! 

Liten hittar på nya rörelser varje dag. Det märks att det börjar bli trängre. Ibland gör det ju riktigt ont, men gud så mysigt det är! 
    Momalicious skrev 2010-10-11 00:30:01 följande:
    Shit, nu har man varit gravid i 200 dagar. Låter ju som ett år nästan, och det är ju iofs sju månader så inte så konstigt kanske. Tänk att det är runt 80 dagar tills bebisen är här! Alla verkar tro att han ska komma tidigare dock. Mamma tror det, sambon tror det , svärföräldrarna tror det och min BM tror det. Varför vet jag inte riktigt. Jo, sambon tror det bara för att vi vill att han ska komma efter årsskiftet, men inte varför resten tror det. Han får dock hålla sig inne tills efter jag tagit körkortet och vi är hemmastadda i nya lägenheten. Och så vi slipper bo kvar på sjukhuset. Många krav har man... ;)

Men jag blir faktiskt nervös, eftersom jag dels haft ont i magen och som mensvärk hela dagen idag och dels för att jag drömde i natt att han skulle komma för tidigt. Det vill jag ju verkligen inte! :( 
    Ja nu är det ju verkligen JÄTTEkort tid kvar. Tänk att en tråd bebis redan ÄR född!
    Tvärtimot er två så hoppas jag på att få tidigare (runt lucia) med kommer säkert gå över tiden
    Vill sååå gärna ha i år, då vi har massor av vänner som fått barn i år och får vi med det så följs dom ju åt på dagis, skola osv sen...
  • Emelle
    ÄlskarNova skrev 2010-10-11 09:30:20 följande:
    Emelle: satt och kollade på ltkalmar.se på Västerviks förlossning häromdagen och hittade då när de har rundvisning på förlossningen. Men nu hittar jag inte datumen/tiderna! Har du möjligtvis sett dom? 
    Har ni tänkt gå och kika runt där med? Jag vill gärna och sambon med då det är hans första barn.. 
    Nej jag har inte sett dom där, men min BM pratade om det och man var visst tvungen att boka för det var max antal. Vi har inte anmält oss (vi vill dock gå, ska höra om detta på F-grupp på torsdag)
    Kan ju vara så surt att grupperna är fullbokade...
  • Emelle

Ser att ni skriver om skor (skumläser bara lite då ajg hade massor att läsa ikapp...)

Men hur gör ni med jackor?

Jag kan knappt knäppa nu, men hur ska det bli om typ 2 veckor då?

Ska man köpa en ny att använda nån månad bara eller ska ni köra uppknäppt?

Låna killens känns ju sådär, och jag kan inte gå i tjock tröja och halsduk bara ju...Jag kanske inte får bebis förrens i Januari!!

• Emelle

Tack för svaren om jackor.
    Ska nog höra mig för i släkten om det finns någon att låna...det var smart!

Lycka till NhjärtaD på UL!!

Och grattis till lyckade UL och bm besök!

Jag ska på BM besök i morgon och F-grupp på torsdag. och sen har en vecka till gått och jag är inne i vecka 31!
    Nu rulalr det på tycker jag.
    har ju haft en tung och jobbig period, emn sen jag gick ner i arbetstid (blev ju 50% sjukskriven) så tycker jaga tt jag mår bättre rent psykiskt. Tungt och jävligt är det ju än, men inte alls så mentalt påfrestande längre. Superskönt!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)