Karttikeya skrev 2010-10-11 05:27:47 följande:
Ujujuj. Öm i hela kroppen är jag! Fast jag vet inte varför, klarar ingenting längre. Det här är nog den jobbigaste morgonen jag haft, inte varit så här trött på hela praktikperioden, haha! Precis innan klockan ringde så drömde jag att jag vaknade av mig själv och klockan var 11.47! OMG! Sen ringde klockan och man kan ju säga att jag slappnade av.
Haft en jobbig natt.. Rörde mig så mycket igår att bebis sov nästan hela dagen och då förstår man ju att den vill leka runt lite på natten. Till mammas förtret! Det är ju inte så att man missar rörelserna nu precis.. Sen har jag svettats som ett as också! Fast vi har kallt i sovrummet och jag sover naken och grejer. Är det nu sömnsvårigheterna kommer.. 
Min bebis är också VILD på kvällarna och nätterna. Så hon ger mig lite svårt att sova hon med.
Men det är väl bra träning inför vad som komma skall, tror du inte?

Stefanie skrev 2010-10-11 00:12:09 följande:
Vi har ju sexförbud här hemma till följd av alla sammandragningar. Det är tråkigt, men vi får hålla oss tills det inte längre är farlig om förlossningen skulle sätta igång så jag sade till sambon i kväll att "om två månader..."
Då svarade han att han inte alls tänkte ha sex med mig då får då är jag väl alldeles trasig. Inte förrän då slog det mig att jag faktiskt kan vara mamma redan om två månader, det är ju ingenting. Mycket att fixa nu!
Jag är ju inte beräknad förens den 28 december, men både jag och sambon är lite smått inställda på att det kan bli tidigare.
Är det inte konstigt? Snart har vi våra små här, tiden går snabbt ändå på något vis!
Liten hittar på nya rörelser varje dag. Det märks att det börjar bli trängre. Ibland gör det ju riktigt ont, men gud så mysigt det är!
Momalicious skrev 2010-10-11 00:30:01 följande:
Shit, nu har man varit gravid i 200 dagar. Låter ju som ett år nästan, och det är ju iofs sju månader så inte så konstigt kanske. Tänk att det är runt 80 dagar tills bebisen är här! Alla verkar tro att han ska komma tidigare dock. Mamma tror det, sambon tror det , svärföräldrarna tror det och min BM tror det. Varför vet jag inte riktigt. Jo, sambon tror det bara för att vi vill att han ska komma efter årsskiftet, men inte varför resten tror det. Han får dock hålla sig inne tills efter jag tagit körkortet och vi är hemmastadda i nya lägenheten. Och så vi slipper bo kvar på sjukhuset. Många krav har man... ;)
Men jag blir faktiskt nervös, eftersom jag dels haft ont i magen och som mensvärk hela dagen idag och dels för att jag drömde i natt att han skulle komma för tidigt. Det vill jag ju verkligen inte! :(
Ja nu är det ju verkligen JÄTTEkort tid kvar. Tänk att en tråd bebis redan ÄR född!
Tvärtimot er två så hoppas jag på att få tidigare (runt lucia) med kommer säkert gå över tiden
Vill sååå gärna ha i år, då vi har massor av vänner som fått barn i år och får vi med det så följs dom ju åt på dagis, skola osv sen...