• Emelle

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-09-19 18:12:01 följande:
    Åh jag vill börja rida igen! Ridit hela mitt liv i princip men slutade för ett par år sedan men funderar starkt på att börja igen efter bebis kommit. Så jäkla härligt att rida! :)
    Ja det är världens bästa egen tid!!
    Har haft egna hästar och tävlat hela livet men nu finns ju inte tiden, pga av jobb och barn, att hinna tävla själv så jag är så glad att Emilia ävt mitt intresse så jag kan snål åka på henne
    Min mamma och syster har också häst så jag är långt i från häst fri, som tur är
    Momalicious skrev 2010-09-19 18:14:53 följande:
    ÅH IMORGON BÖRJAR MIN INTENSIVKURS! Jag vet, jag tjatar men det är såå härligt att det äntligen blir av! Körkort kommer vara världens bästa sak här där vi bor! 
    Är nervös som tusan men det är jag alltid haha.

Just nu står det en smarrig janssons frestelse i ugnen här hemma. Varit så sugen på det nu i flera veckor och månader så jag var bara tvungen. Har gjort mitt eget recept och det är inte äckligt vill jag lova! Mmmmmm!

Nu ska jag njuta av min "sista" lediga dag och imorgon börjar allvaret

Hoppas ni alla röstat nu!  
    Ååå Jansson. Det var länge sen det är ju sååå gott!
    Lycka till nu i morgon, du kommer inte förstå hur du kunde vara utan kortet när du väl har det sen... på gott och ont
  • Emelle
    mamma smurfen skrev 2010-09-20 11:12:10 följande:
    Yes!!

Hämtade posten precis, å hade ett bev från F-Kassan.....
    Med bäääävan slet jag upp kuvertet,
    såg att det stog
    Havandeskapspenning
    Beslut

*yaaiiks* halvpanik...
    .men JIPPIE,  inga prob jag har RÄTT till hel HP

Trodde inte de skulle gå så snabbt, vet att de fick paprena den 13 sept nämligen.

Nu e de "BARA" min sjukskrivning pga foglossningarna som ska gå igenom oxå....håll tummarna!! 
    GRaTTis, visst är det en skööön känsla! När går du på?
    Karttikeya skrev 2010-09-20 10:25:08 följande:

Blä, vaknade vid sextiden i morse av att jag hade ont i bröstet.. Inte så långt ner, men än dock i bröstet. Nu har jag ont i halsen också. Jag har aldrig haft halsbränna och jag får inga sura uppstötningar just nu, men hur känns just halsbrännan? Håller det i sig flera timmar? Jag är fortfarande inte bättre.. Så jag har tvingat iväg min karl att köpa febertermometer så jag kan se om jag har feber, för då ringer jag nog vårdcentralen så får dom avgöra vad dom nu tror att det är.

Är inte förkyld, men har ont i halsen och är lite slemmig i halsen och längre ner känns det som.

Krya på dig!
  • Emelle
    Ninnie81 skrev 2010-09-20 18:25:16 följande:

grattis till er som fått hp och ja ska hålla tummarna för er som väntar att de går vägen. sj har ja inte sökt om de eftersom jag vet att de är gode så omöjligt att få de som springvikarie.

var som sagt och fick göra ett ul förra vecka, gjorde även ett 3D ul med. tycker bebis sen ut som en lite apunge så nu tänkte ja dela med mig av min lilla apkille...(vet inte om de är de, men de ser ut som en kille)

tycker även bebis är lite lik Vincent i Skönheten och Odjuret som gick på 4:an för flera flera år sen. han som ut som ett lejon. kanske nån tidig 80-talare kommer ihåg den serien

Vad söt! Vilken vecka är du i?
    Man kan verkligen se hur dom ser ut ju! särskilt nu när vi är ett par här som visat kort från 3D.
    bebisarna är ju så olika!!
  • Emelle
    Åhhhhhhhhhhhhhhhhh  vad jag vill till Ullared   Blir faktiskt inte ens mindre sugen av o shoppa loss där när man ser de på tv,borde bli avskräckt,men tvärtom,hihi!
    Jag ska tvinga dit sambon i slutet av oktober tror jag...Är det inte sinnessjukt mycket folk då...
    Jag är ju inget riktigt Ullared fan så jag vet inte...
    Fick ni inga fina 3D kort på bebis på Crokus btw...?
    Imorgon bitti ska jag till barnmorskan o göra glykosbelastning Trist att sitta där o få träsmak halva förmiddagen  

Ni som gjort det förr, är de så hemskt o smakar det så illa som man hört?
    Jag har skit svårt för att svälja sånt som smakar illa... ett helsike om ja ska ta flytande medicin eller liknande!

Är jätte nervös!  
    Lycka till...!
  • Emelle

Vi tränar på bra inför kommande bebisnättern nu vill jag lova.
    Yngsta sonen är feber sjuk och vaken minst en ggn i timman om nätterna. *gäsp*
    Dock märker jag att bebis är väldigt aktiv nattetid. El så undrar hon vad fan jag håller på med som inte är stilla

• Emelle
    ludicrous skrev 2010-09-21 09:47:00 följande:
    Njaa, både jag o sambon såg något som såg ut som en pung, BM protesterade inte, men bekräftade inte heller när sambon vråla ut "såg du pungen!!!", haha, eller så är det en tjej med gigantiska blygdläppar :P Sen tycker både sambon o jag väldigt mkt om blått, så en blå vagn blev vi glada när vi hittade, o kläder törs man ju inte köpa massa gulliga rosa klänningar om man inte e helt 100 :P Är sååå nyfiken på vad ni väntar! Kan du inte avslöja för miiiig? Känns som vi e dom enda som verkar vänta en son!
    Och för miiiig med Willes mamma...Jag är med såå nyfiken.
    kan du inte lägga ut kort på sötnosen...tycker det är så roligt att titta på 3D bilderna!
  • Emelle
    Willes Mamma 08 skrev 2010-09-21 14:25:45 följande:

Det är sååååå myspys...varit hemma nu några dagar från jobb så då har jag verkligen kunna fokusera på bebis.

Ohh den sparkar för fullt så de kittlas,haha! Ibland på höger sida,ibland vänster i bland uppe o ibland nere...ja gud vilka ställningar den har,haha!!!

Vad har ni köpt nu tjejer för något till era bebisar förutom vagn???

Tell me.....e sååååå shoppingsugen till bebis!

Kommer ni ha vaggael spjälsäng??? Vi har en leander vagga som hänger i taket...hur fin som helst. Måste införskaffa lite små baby täcken m,m.
    Vart kan man hitta de?? Ikea? de har väl bara för spjälsängar va??

Vi har ju beställt vagnen som kommer om en månad.
    Sen har vi köpt spälsäng (med madrass, täcke, kuddar, påslakan...ja alla tillbehör) skötbort, babynest, massor av kläder och fixat babysitter och babygym.
    Kvar är väl babyskydd, lite fler filtar, blöjor och dyl och ev en till overall.
    sen köper nog jag mer efter jul när man vet vad man fått i present.
  • Emelle
    Willes Mamma 08 skrev 2010-09-21 20:09:58 följande:
    Emelle skrev 2010-09-21 17:53:41 följande:
    Vi har ju beställt vagnen som kommer om en månad.
    Sen har vi köpt spälsäng (med madrass, täcke, kuddar, påslakan...ja alla tillbehör) skötbort, babynest, massor av kläder och fixat babysitter och babygym.
    Kvar är väl babyskydd, lite fler filtar, blöjor och dyl och ev en till overall.
    sen köper nog jag mer efter jul när man vet vad man fått i present.
    Ah, va blev de för färg på vagen då?? Köpte du tillbehör till vagnen med?

Kan ni inte fota lite vad ni köpt om de inte e för mycket jobb! E ju så roligt o se vad andra har köpt för fina saker till sina små!
    Vad har ni köpt för overall då?? Skulle vilja hitta några fina filtar jag med!! Får hoppas på ullared
    Det blev en brio Sing. Svart med svart chassi. Färg kombon är helt ny och släpps nästa månad!!
    Jättenöjd!!
    Har fixat fårskinn och tunn kudde.
    Vi ska köpa skötväska och tjock filt (alt. tunt täcke) till och någon vagnleksak förståss.
    Åkpåse kom vi fram till att vi inte kommer använda denna vinter så det väntar vi med ett tag.
    Har två overaller. En tjockare till bilåkning osv och en i tjock fleece att ha i vagnen.
  • Emelle
    Willes Mamma 08 skrev 2010-09-21 20:11:25 följande:
    I morron fyller jag år....27 bast! Hemskt...haha känner mig såååååå gammal men ändå inte! Usch vill inte bli äldre jöe!

Men skulle höra me er vad man kan bjuda sin sambo på för mat? Alltså inte bara köttbullar o makaroner,haha!
    Har ni några tips på födelsedags middag??
    Hallå!!! Tänk på mig som blev 30 i år då...hmmm

Skaffa barnvakt och gå ut och ät! Två möjligheter rekomenderar jag starkt!
    Fixa hem något gott annars...
    saltmagasinets Deli på storgatan har massa gott men kan få hem...
    Hoppas ni får en härlig kväll...

Och givetvis GRATTIS!!!
    delifi2 skrev 2010-09-21 20:27:05 följande:
    Min svåger köpte sån till sin bebis och det var det dåligaste köpet de gjord sa de, inte för att den inte var fin eller så men när han blev för stor för den hade han blivit vn vid att bli gungat till sömns så han kunde inte sova på nätterna sen när de bytta till spjälsäng.
    NÄr han hade vaggan i taket så behövde de aldrig gå upp förutom när han var hungrig, men när han börja gråta så behölvde de bara putta till den lite så somnade han om.

Sen så hade de en gunga, sån man sätter barnen i och sen så gungar den så han kunde bara somna i den sen närhan blev lite äldre.
    Det tog dom över 2 veckor av sömnlösa nätter för att vänja honom till spjälsäng, min svåger och deras äldtsa dotter var tvugna att sova här i några nätter för han skulle jobba och dottern skulle till dagis och det gick inte att sova hemma.

Så tänk på det så du inte vaggar för mycket.
    Jag var faktiskt jättesugen på vagga den här ggn, men min sambo övertalade mig till spjälsäng den här ggn med just för att slippa sånna avvänjningar...
    Momalicious skrev 2010-09-22 06:40:14 följande:
    STORT GRATTIS WILLES MAMMA 08! Solig

Härligt att ni börjat gå in i vecka 30. Jag är idag i vecka 25+5 vilket betyder att jag har 99 dagar kvar till BF! Ärligt talat så önskar jag att jag var i vecka 18 igen så jag inte behövde känna lite stor stress och press över körkortet. Men, gjort är gjort  

Är du galen människa. Inte vill du vara i vecka 18 igen.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)