• Emelle

Stefani- Vad jobbigt. Håller med alla andra om att nu får du bara vila och ta det lugnt, låta bebis växa lite till så h*n inte kikar ut ännu...*kram*

Sexlivet här är väl inte som mest aktivt, en nån ggn i veckan blir det, vilket är lite om man jämför med innan  grav, men helt ok för oss just nu. När det väl blir, blir det jättebra vilket känns viktigast.
    Jag är ju trött som satan på kvällarna och sambon oftast med efter träning osv så vi myser hellre och är fysiska på andra sätt än rent sexuellt.
    Dagtid är det ju lite svårare att få till det rent praktiskt med massor av barn och jobb osv.
    Men visst längtar jag tills efter förlossningen då man kan komma tillbaka till ha mer och framförallt oftare sex

Har uppdaterat fototråden. Jag har blivit stoooor!! Gravid
    Samma foton finns även i bloggen, länk nedan!

• Emelle
    Willes Mamma 08 skrev 2010-09-16 09:39:30 följande:
    Va jue på 3D ul i går....häftigt...helt sjukt att man kan få en liten förhandstitt så på bebis   Så himla fin o gullig så man ville gosa med den direkt,hihi!!!
    Fick massor me super fina bilder o sen en film. De gick även igenom bebis jätte noga o tittade på allt,allt...herregud att man egentligen kan se så mycket.
    Nu längtar jag ännu mer

Känns som om vi har mängder med saker kvar o köpa även om vi har de mesta sen förra

Är det nån av er som ska köpa en bärsele till era små?? Vi hade en förra gången en lite äldre babybjörn,totalt värdelös.fick så ont i ryggen o bebis satt inte alls bra i den.
    Nu funderar vi på en Ergo istället. Ser så gosig o skön ut!!!

Ser ni pratar sex Här e de rätt torrt på den fronten,haha! Har verkligen ingen lust för 5 öre!!!
    Var ni på crokus?

Vi har en nyare BB sele med någon form av ryggplatta som ska ger mer stöd. kommer säkert mest abvändas vid skogspromenader osv, av min man!
  • Emelle
    ludicrous skrev 2010-09-16 13:43:44 följande:
    Min sambo kommer typ aldrig kunna följa med på kontrollerna :( Kanske inte på föräldragrupp heller..

Vagnar igen, hehe, prata med sambon på telefon nu o han sa "ja ok, du får väl din brio go då, du kommer ju aldrig ge dig så jag får väl ge mig då". Skulle ha spelat in det! ;D

Har haft två mysiga hemmadagar med lilltjejen nu, imorgon blir det dagis igen, o jobb för mig från fre kväll- mån morgon. Sen e jag ledig en hel vecka , o då blir det dessutom "första" besöket hos BM sen inskrivningen. Har bytt BM där emellan så det blir första gången jag träffar henne..
    Jag smet in där här om dagen o vägde mig ju.. jag har gått sakta upp i vikt fram tills nu tydligen, runt v 20-22 hade jag gått upp typ 2-3 kg, nu ligger jag på +6.. :'(

Hur mycket har ni andra gått upp?
    Har du skrivit upp er i december pärmen om f-grupp?
    Var ju hos BM idag och fick tiderna och jag ska gå.
    Var det många som hade skrivitupp sig?
    Ska du gå själv...?
    Min sambo kan tänka sig följa med men om inga andra pappor ska med så behöver han inte heller tänker jag. det är ju med 1:a ggns föräldrar som de grupperna kan vara intressantare rent info mässigt för. jag gå för at lära känna fler som ska ha barn samtidigt!

Willesmamma 08- ska din sambo gå?
  • Emelle

Har varit på BM besök jag med idag.
    Min BM ville sjukskriva mig för hon tyckte verkligen jag behövde vila och hon tyckte inte jag skulle jobba enda till HP börjar...
    Men jag vill inte bli sjukskriven ju...
    Vi kom överens om en läkartid  om två veckor då jag ska ha funderat mer över detta, då jag inte alls var beredd på att få en eventuell sjukskrivning...
    så får vi väl se då...
    Visst vore det skönt och visst behöver min kropp vila, men det är ju ingen fara för barnet nu...rent fysiskt med risk för för tidig födsel eller så...

Vikt +6,5 kg sen inskrivningen
    Blodsocker 3,6
    SF mått 25,5
    Hjärslag 146

• Emelle
    ludicrous skrev 2010-09-16 20:30:18 följande:
    Emelle- jag hamnar i januarigruppen, tänker som du, är där för att träffa folk, inte för utbildningen :)
    ok
    Mysmamma70 skrev 2010-09-16 19:29:49 följande:
    Varför vill hon sjukskriva? Har du ett ansträngande jobb?
    Ja jag jobbar inom ÄO, dels med brukare men ofta även administrativt paralellt med detta, vilket gör det till ett fysiskt krävande men även väldigt stressigt vissa dagar. men många barn hemma och ett väldigt aktivt liv har inte vila direkt varit no.1 i den här graviditeten.
    Jag har en hel del SD och ont i fogar och är nog ganska dålig på att lyssna på min kropp.
    allt detta + oro och trista långa månader med ett MA i graviditeten innan denna har nog gjort att jag är slut rent mentalt också, även om jag inte vill erkänna det.
    Har fått tid till ett läkarebesök om ett tag då jag verkligen vill fundera igenom detta då jag inte är så där värst taggad att bli sjukskriven, trots att hon insisterar på detta, min bm...
  • Emelle
    Annnika skrev 2010-09-16 19:15:50 följande:
    tack tack :) någon av er som börjat fundera på namn? själv gillar jag namn på J.. Julie och Joanna e fint.. Fundera på Julian om det blir en pojke.. men det kanske är lite feminint? va tycker ni? :)
    Välkommen!
    I min mage bor vår lilla Agnes!
  • Emelle
    NhjärtaD skrev 2010-09-16 21:32:55 följande:
    Imorgon är det dax för läkarbesök.

Bröt ihop ikväll pga smärta & att allt känns jobbigt....

Så det är inget vidare uppåt här....

Ge mej lite energitips snälla!! Fast vad ska jag med det till när jag inte kan göra nått ändå Obestämd
    Ja jag har ju inga bra tips som du vet.
    Vila mycket ska visst vara bra enligt min bm idag....:-s
    Vi får stötta varandra vi som tycker det är kämpigt och snart så går vi ju in i de sista 10 veckorna. Då kan vi börja ställa upp bebissakerna och fixa inför julen. Då kommer det nog gå fortare kanske...

*kramar i mängder*
    Jessika82 skrev 2010-09-16 21:43:41 följande:
    själv är jag nervös, ska till läkaren i morgon och undersöka om jag fått foglossning.... och kan ev få mer sjukskrivning....
    *håller tummarna för dig*
    Willes Mamma 08 skrev 2010-09-16 21:37:21 följande:
    gör du...ne så trist att du inte hamnar med oss dec jöe....

EMELLE: va de många som hade anmält sig när du skrev ditt namn?? min BM sa att de hade 8 par i varje grupp o då jag anmälde mig va de väl 5 st som hade jag de, såg du mitt namn i boken???
    Ska till min BM nästa vecka så hon kanske säger tider då??
    Dom hade tagit bort boken när jag kom, så vi fick bara tiderna.
    Jag vet inte om jag tar med J då
    Han kanske kommer med den första ggn, ja vi får se...han är ledig då i alalfall

anledningen till en ev sjukskrivning hittar du i ett inlägg jag skrev för någon timma sen...
  • Emelle
    ludicrous skrev 2010-09-18 13:10:00 följande:
    Hehe nej, jag hade (har) GBS, så det var det som drog igång sammandragningarna, sen behandlades jag hela graviditeten med antibiotika och bricanyl (värkstopp) och ut kom hon två veckor för sent, den 11/1, var beräknad till 29/12. Så jag har nog några hyperfertila dagar där i april nån gång, hoppas bara att den lilla missar storasysters födelsedag ;D

Har också fått massa mardrömmar nu! fy vad jobbigt det är :(
    Får du bara barn vid års skfte???
  • Emelle

Hej!!

Har läst igenom massa sidor nu, men orkar inte kommentera allt....

Grattis till er som önskat och fått sjukskrivning vill jag iallafall säga! {#emotions_dlg.flower}

Här har illamåendet på mornarna kommit tillbaka, fyyy.
    Det var ju verkligen det jag behövde för att toppa på allt!

Har haft en supermysig morgon i stallet med vår fina dotter som tävlat.
    Nu väntar röstning och en fotbollsmatch i em.

Kram på er alla, hoppas ni har en skön helg!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)