• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Stoce

Måste få avreagera mig lite. Har varit glad hela dagen, är på dag 20+6 idag, alltså prick 50% av graviditeten enligt FL, går in i vecka 21 imorgon.

Åkte hem till sambons bror med familj. De har vetat om att vi försökt få barn ganska länge innan det tog sig(1 år), och att vi haft ett missfall innan det... Broderns sambo har hela tiden upplyst mig om att jag "'är dum" och inte ska planera för mycket, inte köpa några saker förrän barnet är fött, för det är ingen garanti att vi får ett levande barn. Mycket kan hända, och bla bla bla..... Har varit ledsen över det här flera gånger redan, men idag var droppen.

Jag och sambons bror satt och pratade om hur det kändes att börja jobba nu igen efter semestern, och jag sa att det var helt okej. Att jag ska försöka jobba november ut i alla fall. "Usch, att du vågar planera så långt. Man vet aldrig hur det går...." Tidigare på dagen var jag på en loppis (som hans sambo rekommenderade mig!! att gå på för att det fanns mycket barnsaker, hon svänger fram och tillbaka, nu var det tydligen okej då hennes kompis hade loppisen). Deras äldre dotter (7 år) åkte med mig därifrån och vi åkte till dem. Då sa hon "Varför köper du så mycket saker till bebisen innan den ens har kommit?". De pratar tydligen om oss hemma också... och hur dumma vi är som tror att vi kommer få ett levande barn.... så till och med deras barn har snappat upp det.

Har varit deppig hela kvällen, tills det brakade då jag pratade med en kompis om det. Jag ska inte hälsa på dem mer. Det är inte värt det. Vad har de för rätt att säga såna saker till mig? Fy... tårarna bara rinner...

• wildahallon

Jag har köpt jeans-leggings och jeans på H&M;s mama avdelning. Dom är underbara!
    Har även Gina Tricots långa linnen varje dag, har säkert 5,6 stycken svarta! Dom funkar också jätte bra då topparna börjar bli korta :)

• AnnaCL
    Stoce skrev 2010-07-26 21:40:34 följande:
    Måste få avreagera mig lite. Har varit glad hela dagen, är på dag 20+6 idag, alltså prick 50% av graviditeten enligt FL, går in i vecka 21 imorgon.

Åkte hem till sambons bror med familj. De har vetat om att vi försökt få barn ganska länge innan det tog sig(1 år), och att vi haft ett missfall innan det... Broderns sambo har hela tiden upplyst mig om att jag "'är dum" och inte ska planera för mycket, inte köpa några saker förrän barnet är fött, för det är ingen garanti att vi får ett levande barn. Mycket kan hända, och bla bla bla..... Har varit ledsen över det här flera gånger redan, men idag var droppen.

Jag och sambons bror satt och pratade om hur det kändes att börja jobba nu igen efter semestern, och jag sa att det var helt okej. Att jag ska försöka jobba november ut i alla fall. "Usch, att du vågar planera så långt. Man vet aldrig hur det går...." Tidigare på dagen var jag på en loppis (som hans sambo rekommenderade mig!! att gå på för att det fanns mycket barnsaker, hon svänger fram och tillbaka, nu var det tydligen okej då hennes kompis hade loppisen). Deras äldre dotter (7 år) åkte med mig därifrån och vi åkte till dem. Då sa hon "Varför köper du så mycket saker till bebisen innan den ens har kommit?". De pratar tydligen om oss hemma också... och hur dumma vi är som tror att vi kommer få ett levande barn.... så till och med deras barn har snappat upp det.

Har varit deppig hela kvällen, tills det brakade då jag pratade med en kompis om det. Jag ska inte hälsa på dem mer. Det är inte värt det. Vad har de för rätt att säga såna saker till mig? Fy... tårarna bara rinner...
    Men vad är detta för stöttning?! Jag tycker att det låter vansinnigt. Det är klart att man måste få glädjas, riskerna känner man väl till för egen del och behöver inte levereras i ansiktet hela tiden. Jag tycker att du ska bortse från dem så mycket du kan och glädjas och planera framtiden tillsammans med sambon. !
  • MajMamman08
    ondar skrev 2010-07-26 20:56:14 följande:
    Länken funkade:D. Helt sjukt smart grej, detta ska beställas! Tusen tack igenSolig
    Va bra Ja verkligen skit bra grej jue! Tänkte även passa på o köpa mig ett par ja me sen
    Stoce skrev 2010-07-26 21:40:34 följande:

Men gud vilka negativa trista människor! Är de kanske avundssjuka??!! Skippa o umgås med dem om du mår dåligt av de...de är inte värda dig!
     Klart man måste få drömma,längta,hoppas,planera,leva och NJUTA att man har en frisk bebis i magen här och nu!! Skulle de tragiska sen hända så är det ju något man får ta då! Massor me kramar till fina dig{#emotions_dlg.flower}
  • SaraKlippan

Ja fy vilka trista människor! Hur kan man vara så neggativ!? Fattar inte. 
    O säga att man inte ska handla något förns barnet är fött... hur ska det gå till? Levernastiden på en barnvagn är upp till 3 månader... så man ska inte ha en barnvagn de första 3 månaderna då!? O var ska barnet sova första tiden? Vad ska barnet ha på sig? Tror inte man har ork att åka o handla på väg hem från BB direkt!

Nej fy! Skit i dem o handla på :D

Kram på dig 

• MajMamman08

Har fastnat för ett jätte fint tjejnamn... Ellie Så sött tycker jag. Har Nova med som favvo sen innan,men nu gillar jag nog mer Ellie.

Men frågar är....passar de i så fall ihop med William?? som sonen heter!

• Karttikeya
    MFJG skrev 2010-07-26 17:07:29 följande:
    Jag har också känt och sett Minibus sparkar utanpå. Men vi såg det för några veckor sedan = jätte tidigt!
    Karttikeya skrev 2010-07-26 09:57:10 följande:
    Nej inga stickningar, men jag har liten anings molvärk igen. Antar att det växer igen därinne. Sen har jag magknip och är halvt och halvt förstoppad också, det är ju bara såå underbart.

Vägde mig igår och står fortfarande bara på +2kg. Det känns otroligt skönt, eftersom jag snart gått halvvägs. Behöver ju inga extrakilon, om man säger så ^^

Idag är det dags för nytt TSH-prov. Ligger det bra idag ska det tydligen dröja 6 veckor innan jag tar nytt prov igen. Så får mina stackars dåliga kärl vila lite ^^
    Haha här är vi på +7 kilo. Jag väger lika mycket nu som när jag va höggravid med sonen;) Men så va min startvikt denna gången högre än förra. Annars går jag upp enligt liknande kurva..

Förstoppning är underbart. Jag äter vindruvor och katrinplommonpuré för att undvika ;)
    Jag satsar på max +10 kg. Får se om jag klarar det :P

Usch, jag skulle nog inte klara av något av det just nu.. Inget annat som är sådär kanonbra mot förstoppning? xD
    MajMamman08 skrev 2010-07-26 18:13:10 följande:
    Ja men det kommer  då snart Kan ju bero på vart du har moderkakan med Du e jätte fin!
    Jag hoppas det.. Vill att min karl ska få känna så gärna! Lär väl se vart moderkakan befinner sig på fredag, RUL!

Njae, inte så fin.. Jag ser ut som en randig valross :D Men det gör inget.
  • Karttikeya
    MajMamman08 skrev 2010-07-26 22:43:49 följande:

Har fastnat för ett jätte fint tjejnamn... Ellie Så sött tycker jag. Har Nova med som favvo sen innan,men nu gillar jag nog mer Ellie.

Men frågar är....passar de i så fall ihop med William?? som sonen heter!

Ellie och William funkar absolut *nickar*
  • MajMamman08
    Karttikeya skrev 2010-07-26 22:51:02 följande:
    Ellie och William funkar absolut *nickar*

Annars Novalie istället för bara Nova...men gillar bäst Ellie
  • Karttikeya
    MajMamman08 skrev 2010-07-26 22:56:48 följande:

Annars Novalie istället för bara Nova...men gillar bäst Ellie
    Ellie är jättefint.

Jag vill ha en Emilia Ellenor ^^ Och om det är en pojke blir det nog Tim Alexius ^^ Släktnamn isthegrej.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)