• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • MajMamman08
    ondar skrev 2010-07-26 18:52:28 följande:
    Samma här, har däremot köpt några längre linnen som jag även kan ha sen efter bebis har anlänt på röda mattan. Alla toppar och vanliga linnen som jag hade sen innan är nu för korta vid magen:P tur att man hade några få tunikor sen innan iaf så man inte blev helt klädlös.
    Gjorde tabben o tvingade på mig ett par vanliga jeans härom morgonen, kom till jobbet sen hade ja så ont i magen att jag fick gå med uppknäppta byxor (med lång tröja över) hela dagenSkäms
    oh aj så ont me små byxor i midjan!
    Tror det va H&M som hade sånna där "tröjförlängare" vet inte vad de heter,men finns i svart o vitt som man kan ha under en tröja så ser de ut som om man har ett linne under fast man inte har de. Den sitter bara på själva magen o vid byxlinningen,hahaha vilken super bra förklaring jag har,hehe,men hoppas du förstår lite
  • MajMamman08
    Jessika82 skrev 2010-07-26 19:00:52 följande:
    Dagen började bra... åkte till bm och ska gå igenom förra förlossningen men det blir inte så då bm ser att jag har feber.
     under tiden så är sambon på vårdcentralen för att undersöka sin förkylning han har haft 1vecka, jag får rådet av min barnmorska att oxå uppsöka vårdcentralen. åker till vc och kan då inte beställa tid i kassan utan behöver ringa till dem... så jag gör det ska dit 13.20 träffar då min sambo som har gjort div test och väntar på att få komma till läkaren igen... träffar läkaren och vi behöver då åka till akuten för ytterligare test då avbokar jag min tid och vi åker till akuten. min sambo får göra ekg blodprov m.m som slutar i att han blir inlagd ... för att ekg inte ser normalt ut... det är ju bra att de kollar upp det men känns jobbigt sammtidigt.

så nu sitter jag i huset själv och har en sovande son och feber.... ska ringa vc i morgon om jag vågar...
    ne gud,vilken otur! Hoppas din sambo mår bättre,så otäckt!! Massor me kramar till dig!!
  • ondar
    Jessika82 skrev 2010-07-26 19:00:52 följande:
    Dagen började bra... åkte till bm och ska gå igenom förra förlossningen men det blir inte så då bm ser att jag har feber.
     under tiden så är sambon på vårdcentralen för att undersöka sin förkylning han har haft 1vecka, jag får rådet av min barnmorska att oxå uppsöka vårdcentralen. åker till vc och kan då inte beställa tid i kassan utan behöver ringa till dem... så jag gör det ska dit 13.20 träffar då min sambo som har gjort div test och väntar på att få komma till läkaren igen... träffar läkaren och vi behöver då åka till akuten för ytterligare test då avbokar jag min tid och vi åker till akuten. min sambo får göra ekg blodprov m.m som slutar i att han blir inlagd ... för att ekg inte ser normalt ut... det är ju bra att de kollar upp det men känns jobbigt sammtidigt.

så nu sitter jag i huset själv och har en sovande son och feber.... ska ringa vc i morgon om jag vågar...
    Skickar världens största kram och hoppas sambon mår bra imorgon och får komma hem{#emotions_dlg.flower} Och att DU kryar på dig förstås!!!
    MajMamman08 skrev 2010-07-26 19:09:55 följande:
    Tror det va H&M som hade sånna där "tröjförlängare" vet inte vad de heter,men finns i svart o vitt som man kan ha under en tröja så ser de ut som om man har ett linne under fast man inte har de. Den sitter bara på själva magen o vid byxlinningen,hahaha vilken super bra förklaring jag har,hehe,men hoppas du förstår lite
    Nämen å va smart:D:D. Det har jag aldrig hört talas om förut=) ska genast kollas upp! Tusen tack för tipset{#emotions_dlg.flower}
  • MajMamman08
    ondar skrev 2010-07-26 19:12:30 följande:
    Skickar världens största kram och hoppas sambon mår bra imorgon och får komma hem{#emotions_dlg.flower} Och att DU kryar på dig förstås!!!
    MajMamman08 skrev 2010-07-26 19:09:55 följande:
    Nämen å va smart:D:D. Det har jag aldrig hört talas om förut=) ska genast kollas upp! Tusen tack för tipset{#emotions_dlg.flower}
    Magbälte hette de visst
    http://shop.hm.com/se/shoppingwindow?dept=DAM_MAM_KLA&shoptype=S
    Hoppas länken funkar nu, det är en tjej som e gravid som har en röd tröja på sig o under ser man det vita magbältet.... säljs i 2 pack i svart o 1 vitt
  • Emmaslemma02

hah... nu har bf-datumet blivit ändrat igen minsann.. först var de ju 22e december, sen fick jag hem ett brev att det hade blivit ändrat till 24 december *julafton* och nu är datumet tillbaka till den 22e december.. så lustigt...
    hehe men det kan ju bli vilket som ju... två dagar mer eller mindre är ju ingen stor skillnad :p
    Jag har det mys varje dag med magen... lillen busar för fullt och det blir tydligare för varje dag :D sambon kände de för första gången för ca en vecka sedan... lillen har ju alltid lyckats undvka sambons händer :p
    Hoppas alla mår bra här och att  Jessika82 och hennes man mår bättre :)

• ondar
    MajMamman08 skrev 2010-07-26 19:48:43 följande:
    Magbälte hette de visst
    shop.hm.com/se/shoppingwindow?dept=DAM_MAM_KL...
    Hoppas länken funkar nu, det är en tjej som e gravid som har en röd tröja på sig o under ser man det vita magbältet.... säljs i 2 pack i svart o 1 vitt
    Länken funkade:D. Helt sjukt smart grej, detta ska beställas! Tusen tack igenSolig
  • AnnaCL

Jag är så lycklig för mina mamma-tights som jag köpte på PoP i helgen. Har haft världens rand på magen efter samtliga tights senaste tiden men dessa var en befrielse. Heltäckande och sköna. Har gett mig den på att inte behöva köpa så mycket mammakläder, har mycket klänningar sedan förut och de kan man ju ha längre. Men det där bältet är inte så dumt ser det ut som:)

• ludicrous

Har inte köpt några gravidkläder...än. Jag hör till "baggy" och "loose fit" tjejerna och gillar INTE tighta byxor, men det är svårt att hitta lösa mammajeans :( använder mig av sambons byxor och mina har jag en snodd runt knappen så dom inte sitter åt :)
    Ska köpa dom där tröjförlängarna på HM, billigt o bra!

Har onda sammandragningar idag... Usch:(

Någon mer som e fullständigt hormonpåverkad och tjuter för allt?? Jag gråter massor och för ingenting :( idag blev jag jätteledsen o grät någon timme för att sambon inte kan följa med på RUL om vi inte kan byta tid.. Igår grät jag massor för jag känner mig så ful o tjock :( stackars sambon :(

Svar på tråden December Bebis 2010 :)