• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • ondar

Har vart hos mamma över natten och fick tvättat massvis av mina kläder där och kunde då låta allt torka ute på torkvindan:) fördelen med landet:D.
    Efteråt hjälpte mamma mig att sortera bort alla kläder som inte passar längre, haha det inte mkt kvar som man kan ha!
    Positiva är att det blir mindre tvättFlört
    Så nu åker allt ner till förrådet som jag ändå inte kommer kunna ha på ca ett halvår så är det redan nerpackat sen när flytten är den 1september.

Jag har fyra par byxor nu som passar, är mkt skeptisk mot det då jag jobbar inom vården ca 6dagar i veckan och ska hinna tvätta o få rena men har verkligen ingen lust att lägga mina slantar på kläder nu när bebisen snart kommer. Leggings har jag några st men de kan jag inte ha på jobbet för då har jag inga fickor o det e ett måste:P

Har ni andra köpt mkt nytt eller hur har ni gjort?

• SaraKlippan

Jo de kanske är flytningar... de luktar ju inte urin tycker jag.... 
    Men ja har också problem med att ja springer på toa mycket så ja tänkte att de kanske kan va UVI här också... ska till BM på onsdag så ja ska be henne kolla det då!

Kul att ni tyckte vagnarna va fina :)

Angående kläder så har ja köpt 2 par gravidbyxor men använder ett par shorts som också passar mest nu... tror inte ja ska köpa mycket mer... får växla mellan dem... har inte råd att köpa en massa kläder för endast nårga månader till...
    Sen är utbudet så uselt så ja blir deprimerad av att gå o kolla bara! Visst, kan ju beställa på nätet... men om de inte passar så e de jobbigt o hålla på att skicka tillbaka.. jag behöver ju då storlek större och det tycks inte finnas gott om det tyvär :( Om de skulle finnas så är det mycket dyrare också :( 

• ondar
    SaraKlippan skrev 2010-07-26 18:25:12 följande:
    Men ja har också problem med att ja springer på toa mycket så ja tänkte att de kanske kan va UVI här också... ska till BM på onsdag så ja ska be henne kolla det då!

Angående kläder så har ja köpt 2 par gravidbyxor men använder ett par shorts som också passar mest nu... tror inte ja ska köpa mycket mer... får växla mellan dem... har inte råd att köpa en massa kläder för endast nårga månader till...
    Sen är utbudet så uselt så ja blir deprimerad av att gå o kolla bara! Visst, kan ju beställa på nätet... men om de inte passar så e de jobbigt o hålla på att skicka tillbaka.. jag behöver ju då storlek större och det tycks inte finnas gott om det tyvär :( Om de skulle finnas så är det mycket dyrare också :( 
    Å va bra att du ska dit så snart:).

Har också två par gravidbyxor, dem köpte jag begagnat här på FLs Köp o Sälj för 70kr styck:).
    Kollar ofta på Tradera också för där finns ju nåt i alla storlekar både nytt o begagnad i oftast bra skick men det börjar kännas så onödigt när det "bara" är fyra månader kvar. Dock kommer det ju en vinter "snart" och det kan ju va skönt och slippa gå naken då{#emotions_dlg.djavulsk}
  • ondar
    ondar skrev 2010-07-26 18:33:21 följande:
    Å va bra att du ska dit så snart:).

Har också två par gravidbyxor, dem köpte jag begagnat här på FLs Köp o Sälj för 70kr styck:).
    Kollar ofta på Tradera också för där finns ju nåt i alla storlekar både nytt o begagnad i oftast bra skick men det börjar kännas så onödigt när det "bara" är fyra månader kvar. Dock kommer det ju en vinter "snart" och det kan ju va skönt och slippa gå naken då{#emotions_dlg.djavulsk}
    Skulle inte skriva bra skick, menade ju bra pris:D.
  • MajMamman08
    SaraKlippan skrev 2010-07-26 18:25:12 följande:

ja kolla med din BM, men att du känner dig blöt hela tiden e säkert flytningarna!

Jag har köpt mig 1 par gravidbyxor,sen har jag 2 st sen förra grav,men de e lite vidare i benen (som ja inte gillar nu) Har redan sytt in dem en gång,hehe! Men som toppar o sånt går ju vanligtvis o använda det kan använder i dag som toppar=) Så några speciellt mammatröjor köper inte jag
  • ondar
    MajMamman08 skrev 2010-07-26 18:47:04 följande:
    Jag har köpt mig 1 par gravidbyxor,sen har jag 2 st sen förra grav,men de e lite vidare i benen (som ja inte gillar nu) Har redan sytt in dem en gång,hehe! Men som toppar o sånt går ju vanligtvis o använda det kan använder i dag som toppar=) Så några speciellt mammatröjor köper inte jag
    Samma här, har däremot köpt några längre linnen som jag även kan ha sen efter bebis har anlänt på röda mattan. Alla toppar och vanliga linnen som jag hade sen innan är nu för korta vid magen:P tur att man hade några få tunikor sen innan iaf så man inte blev helt klädlös.
    Gjorde tabben o tvingade på mig ett par vanliga jeans härom morgonen, kom till jobbet sen hade ja så ont i magen att jag fick gå med uppknäppta byxor (med lång tröja över) hela dagenSkäms
  • MajMamman08
    Jessika82 skrev 2010-07-26 18:50:41 följande:
    hej på er... Jag har en skit dag idag .... hur är det med er?
    låter inge bra?? nåe som hänt! Här e de bra
  • Jessika82

Dagen började bra... åkte till bm och ska gå igenom förra förlossningen men det blir inte så då bm ser att jag har feber.
     under tiden så är sambon på vårdcentralen för att undersöka sin förkylning han har haft 1vecka, jag får rådet av min barnmorska att oxå uppsöka vårdcentralen. åker till vc och kan då inte beställa tid i kassan utan behöver ringa till dem... så jag gör det ska dit 13.20 träffar då min sambo som har gjort div test och väntar på att få komma till läkaren igen... träffar läkaren och vi behöver då åka till akuten för ytterligare test då avbokar jag min tid och vi åker till akuten. min sambo får göra ekg blodprov m.m som slutar i att han blir inlagd ... för att ekg inte ser normalt ut... det är ju bra att de kollar upp det men känns jobbigt sammtidigt.

så nu sitter jag i huset själv och har en sovande son och feber.... ska ringa vc i morgon om jag vågar...

Svar på tråden December Bebis 2010 :)