Karttikeya skrev 2010-08-18 11:56:30 följande:
Men raaaring? Vaaad är lilla du arg på? ^^
Jösses. Ska försöka förklara kort.
När jag läste en kurs i tvåan (gymnasiet) så var jag väldigt skoltrött och gjorde inte allt vi skulle göra. Läraren visste dock att jag förtjänade ett bra betyg (MVG) och sa därför att han skulle ge mig IG så att jag kunde få göra färdigt kursen året därpå och då få mitt MVG.
Gjorde alltså färdigt den i år och lämnade in osv, mitt i det värsta graviditetsillamåendet.
Sen fick jag mitt betyg hemskickat, men de hade gjort fel och skickat ut ett samlat betygsdokument när jag skulle ha ett slutbetyg. Såg även att ett betyg var fel men tänkte att det säkert också var pga att de inte fattat att betyget skulle ändras och det skulle bli bra när jag fick mitt slutbetyg.
Slutbetyget kom och det var fortfarande fel betyg. Eftersom jag varit himla nära denna läraren så har jag hans nummer så jag smsade honom och frågade vad som hänt med betyget. Han svarade väldigt tyket att han inte visste det och att han skulle kolla upp det veckan därpå (detta var i juni). Veckan efter hörde jag av mig och han sa att han inte gjort det ännu. Sen har jag hört av mig ett par gånger under sommaren för att jag vill ha ordning på saker och särskilt nåt sånt här viktigt. Han har inte svarat.
Mamma rådde mig att vänta tills han börjat jobba igen så i måndags kontaktade jag honom igen. Inget svar ännu. Jag mejlade honom i morse, inget svar än. Nu ignorerar han mig bara och han har begått otaliga fel gentemot mig. Jag känner samtidigt att jag inte vill gå vidare till rektorn för snabbt eftersom han säkerligen bara kommer göra mer motstånd då, men jag vet inte vad jag ska göra. Hela sommaren har mer eller mindre blivit förstörd pga detta och jag vill bara få det avklarat.
Vet verkligen inte vad jag ska göra. Känns som att det inte finns någon bra lösning. Har sån jävla lust att mörda den där läraren kan jag tala om.