Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Sandragumman: det lät obehagligt :( men jag fattar inte varför du måste äta två om dagen. Mitt blodvärde var 113 senast och jag ska bara ta en varannan dag :o tänk om det inte hjälper för jag äter så sällan... Får lita på min BM.

• Momalicious

Stefanie: nej tyvärr, jag var enda tjockisen där idag. Kände mig också gammal när alla var yngre än mig och ingen ens sommarjobbat innan i princip.

Nu har jag så ont så jag vill gråta. Ryggen värker, livmodern är helt hård och öm och det känns som ligamenten har slitits av. Det sticker och hugger. Ont i fötter och ben. Är verkligen nära att gråta.

Och det känns INTE bra att livmodern varit hård i typ en halvtimme minst? Kan det vara farligt? :'(

• Momalicious
    Stefanie skrev 2010-08-17 18:47:43 följande:
    Det du kan göra förutom att vila är att ta två alvedon. Det kan lugna lite grand och lugna smärtan. En varm vetekudde är ett annat tips. Jag har märkt att mina sammandragningar blir värre om jag ligger platt på rygg, så jag försöker att hålla mig halvt sittandes eller liggandes på sida med en kudde under magen.
    Tack för dina ord.
    När jag låg på rygg var det som värst. Sen åt jag middag och då lugnade sig lite, nu är jag hård men inte lika hård och det gör mindre ont där med. Så det är skönt. Blev riktigt rädd där. Nu har jag bara ont i resten av kroppen

Men, jag har säkert blivit överansträngd idag så jag får vila och imorgon ska jag göra absolut ingenting vilket ska bli skönt! Nu vet jag i alla fall att jag inte klarar av att ränna runt på stan hela dagen. Eller jag ränner inte, jag vaggar, men ändå. Kände att jag inte orkade då också och det är tydligt att jag inte gjorde det heller.
  • Momalicious
    Stefanie skrev 2010-08-17 20:23:43 följande:
    Det där är det svåra. Först kände jag mig inte trött förrän efteråt. Nu har jag börjat känna att det blir jobbigt redan efter en kort stund. 

Jag har som princip att sätta mig på så många bänkar som möjligt. Tar man många pauser, hela tiden, så kan det fungera bättre.

Vad skönt att det lugnade sig lite! Resten av kroppen behöver man ju i alla fall inte bli orolig för, även om det inte är kul att ha ont... 
    Har haft några mer onda men de har bara suttit i några minuter max så det känns bättre ändå. Blir säkert bra efter en god natts sömn, och har jag många imorgon igen ringer jag min BM.
    NhjärtaD skrev 2010-08-17 21:45:50 följande:

Jag äter 2 om dagen & hade 107 ele 117 :s

Då kanske det beror på att jag hade bra järndepåer? Det var bara själva värdet som var dåligt. Men men, vad jag läst så är det vanligast att man bara äter en varannan dag. Ska ju till BM om ett par veckor igen, och då kollar hon ju värdet igen och har det blivit sämre så ökar hon ju mängden jag ska ta. 

• Momalicious

Nu ska jag lägga mig. Har ont i lungorna, känns som nåt trycker på dom men har livmodern blivit så stor redan? Eller är det bara jag som håller på att få nån skit i lungorna? Är i vecka 20+4 tror jag. 

Har onda sammandragningar också, hoppas det hjälper med sömn. Annars ringer jag BM imorgon!

Nu blir det magbild sen sova!  

• Momalicious
    Ninnie81 skrev 2010-08-18 09:33:43 följande:
    hade nå liknade förra veckan när ja jobbade hos min vårdtagare.

satt ner i soffan och kolla på tv. fick såå ont i ena smalbenet..typ som växtvärk. sen när ja blev avbytt och stod och prata med henne kände ja hur illa ja börja må, blev varm och yr i hela kroppen. va som om nått sög ut all energi ur

vet att ja har dålig blodvärden. sist ja va hos bm låg de på 113. har alltid haft dåligt blodvärde med pojkarna. tror med första så låg de på 104 som lägst.. är superdålig på att ta järntabletter

hoppas de blir bättre för dig och att d u tar de lugnt om du känner av de mycket

förresten har ni börjat läka i brösten. tror mina börja i v.16. med första sonen hade ja mjölk som räkte till en hel arme med ungar. sista så funka inte ammnigen alls. fick 6 mjölkstockningar innan ja la ner de hela. blev sååå besviken den gången.
    Nej inte så att det märks i alla fall. Ibland kan jag ha lite intorkat runt själva bröstvårtan men det är så lite så hade jag inte letat hade jag inte hittat det. Kan även läcka lite genomskinligt, men det blir knapp en droppe utan bara så man ser att det är vätska liksom.
    Hoppas det går bättre med amningen den här gången!
  • Momalicious

Åh är så fasligt arg! Ska få ut lite aggressioner med skithög musik och städa. Jag hatar att städa = bra sätt att få vara förbannad och få ut allt på

• Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-08-18 11:56:30 följande:
    Men raaaring? Vaaad är lilla du arg på? ^^
    Jösses. Ska försöka förklara kort.
    När jag läste en kurs i tvåan (gymnasiet) så var jag väldigt skoltrött och gjorde inte allt vi skulle göra. Läraren visste dock att jag förtjänade ett bra betyg (MVG) och sa därför att han skulle ge mig IG så att jag kunde få göra färdigt kursen året därpå och då få mitt MVG.
    Gjorde alltså färdigt den i år och lämnade in osv, mitt i det värsta graviditetsillamåendet.

Sen fick jag mitt betyg hemskickat, men de hade gjort fel och skickat ut ett samlat betygsdokument när jag skulle ha ett slutbetyg. Såg även att ett betyg var fel men tänkte att det säkert också var pga att de inte fattat att betyget skulle ändras och det skulle bli bra när jag fick mitt slutbetyg. 
    Slutbetyget kom och det var fortfarande fel betyg. Eftersom jag varit himla nära denna läraren så har jag hans nummer så jag smsade honom och frågade vad som hänt med betyget. Han svarade väldigt tyket att han inte visste det och att han skulle kolla upp det veckan därpå (detta var i juni). Veckan efter hörde jag av mig och han sa att han inte gjort det ännu. Sen har jag hört av mig ett par gånger under sommaren för att jag vill ha ordning på saker och särskilt nåt sånt här viktigt. Han har inte svarat.

Mamma rådde mig att vänta tills han börjat jobba igen så i måndags kontaktade jag honom igen. Inget svar ännu. Jag mejlade honom i morse, inget svar än. Nu ignorerar han mig bara och han har begått otaliga fel gentemot mig. Jag känner samtidigt att jag inte vill gå vidare till rektorn för snabbt eftersom han säkerligen bara kommer göra mer motstånd då, men jag vet inte vad jag ska göra. Hela sommaren har mer eller mindre blivit förstörd pga detta och jag vill bara få det avklarat.

Vet verkligen inte vad jag ska göra. Känns som att det inte finns någon bra lösning. Har sån jävla lust att mörda den där läraren kan jag tala om. 
  • Momalicious
    Momalicious skrev 2010-08-18 12:20:41 följande:
    Jösses. Ska försöka förklara kort.
    När jag läste en kurs i tvåan (gymnasiet) så var jag väldigt skoltrött och gjorde inte allt vi skulle göra. Läraren visste dock att jag förtjänade ett bra betyg (MVG) och sa därför att han skulle ge mig IG så att jag kunde få göra färdigt kursen året därpå och då få mitt MVG.
    Gjorde alltså färdigt den i år och lämnade in osv, mitt i det värsta graviditetsillamåendet.

Sen fick jag mitt betyg hemskickat, men de hade gjort fel och skickat ut ett samlat betygsdokument när jag skulle ha ett slutbetyg. Såg även att ett betyg var fel men tänkte att det säkert också var pga att de inte fattat att betyget skulle ändras och det skulle bli bra när jag fick mitt slutbetyg. 
    Slutbetyget kom och det var fortfarande fel betyg. Eftersom jag varit himla nära denna läraren så har jag hans nummer så jag smsade honom och frågade vad som hänt med betyget. Han svarade väldigt tyket att han inte visste det och att han skulle kolla upp det veckan därpå (detta var i juni). Veckan efter hörde jag av mig och han sa att han inte gjort det ännu. Sen har jag hört av mig ett par gånger under sommaren för att jag vill ha ordning på saker och särskilt nåt sånt här viktigt. Han har inte svarat.

Mamma rådde mig att vänta tills han börjat jobba igen så i måndags kontaktade jag honom igen. Inget svar ännu. Jag mejlade honom i morse, inget svar än. Nu ignorerar han mig bara och han har begått otaliga fel gentemot mig. Jag känner samtidigt att jag inte vill gå vidare till rektorn för snabbt eftersom han säkerligen bara kommer göra mer motstånd då, men jag vet inte vad jag ska göra. Hela sommaren har mer eller mindre blivit förstörd pga detta och jag vill bara få det avklarat.

Vet verkligen inte vad jag ska göra. Känns som att det inte finns någon bra lösning. Har sån jävla lust att mörda den där läraren kan jag tala om. 
    Det gick inte att förklara kort! :-P
  • Momalicious
    ondar skrev 2010-08-18 12:23:33 följande:
    Nämen fy vilken jäkla skurkSkrikandes
    Är du säker på att rektorn inte kan hjälpa dig? Finns det någon som kan intyga vad han har lovat dig osv?
    Ja, en sån jäääävla idiot. Sitter och skakar för jag är så arg.
    Rektorn kan säkert hjälpa, men jag vill försöka lösa detta enbart med läraren först eftersom jag är rädd att det hela blir värre om jag kontaktar rektorn. Kommer göra det tillslut ändå, men vill försöka lösa det med denna läraren som jag ändå haft bra kontakt med.

Jag har inget bevis på vår deal så, men jag har pratat med min rektor om det mycket och han vet om det. Han har förmodligen pratat med min lärare om det med . Har en hel del sms från min lärare dock och andra saker som kan skada hans karriär som lärare rätt rejält och förmodligen kosta honom jobbet men som sagt, vill inte börja köra fulspel för fort. Men snart blir jag ju tvungen.

Gillar familjeliv för övrigt, gjorde en tråd www.familjeliv.se/Forum-5-70/m54039324.html
     om detta och självklart är läraren en ängel och allt är mitt fel. Ibland tror jag att folk bara är medlemmar här för att kunna hoppa på andra människor. Kanske uttryckt mig lite klumpigt men vafan, folk fattar väl vad jag skriver ändå. Shit. Blir bara ännu mer arg av sånt. Önskar man kunde stänga trådar.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)