Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

SaraKlippan skrev 2010-08-25 15:55:51 följande:
    Var nere i malmö idag och gjorde köns UL :)

Vi ska få en liten POJKE!!! Han visade gladeligen upp sig men ansiktet ville han inte visa! :(
    Han låg hela tiden med händerna för ansiktet och jag fick vända o vrida på mig men han låg bekvämt kvar... så det blev inget 3D/4D UL som det var tänkt!

Men nu vet vi att det är en liten pojke iallafall och allt såg bra ut! Han tycker väl helt enkelt att vi får vänta på något o inte få allt nu!

Så en bekväm, anonym liten pojke som verkade rätt så lugn!

Härligt att se :)

Fick också veta att moderkakan sitter i framvägg... kan ju va därför jag inte kännt så mycket!

Idag känner jag mig lite gladare och framförallt lugnare nu när ja vet att han mår bra :)
    Nästa vecka bär det av till ullared :)

Kram på er alla 
    Åh grattis! Solig Nu längtar jag ÄNNU mer till vårt köns-ul, men det är ju inte förrän den 7 september så nästan exakt två veckor kvar. Men den som väntar på något gott..

Vi ska också till Ullared efter vi fått reda på könet! Ska bli jättekul! 
  • Momalicious
    NhjärtaD skrev 2010-08-25 20:39:13 följande:
    Min kliar med & brister för varje dag.....tom insidan av låren....

HAhaha ja det är såååå coolt när hela magen rör sej, man kan sitta & stirra länge på det

Ujj inte kul att må illa hela tiden, men här är en till som är hungrig hela tiden & har varit sen v 12 ca Obestämd
    Jag har bristningar på insidan låren, framsidan låren längst upp vid trosorna, knävecken, höfterna och tuttarna. Magen är värst dock, men ändå inte så hemskt. Hoppas hoppas på att det ska stanna av så det inte blir hela magen, då kommer jag bli deppig.
  • Momalicious

Usch jag har varit så deppig nu på kvällen,  och typ grinig vilket har gjort att jag och sambon typ tjafsat för han tror han gjort nåt och jag vet inte om han gjort det. Och nu går han och lägger sig tidigare än någonsin innan typ så det hjälper ju inte direkt!
    Dessa hormoner, fyfan! 

• Momalicious
    Emelle skrev 2010-08-26 12:05:51 följande:
    Grattis!
    Nästa vecka på Fredag åker vi på vårt 3D. Då kolalr dom också noggrnat efter könet så vi får veta om Agnes verkligen är en Agnes ,-)
    Gud vad kul! Längtar SÅ till vårat, det är helt sjukt!
    Lillkillen skrev 2010-08-26 12:08:14 följande:
    Är det ngn som använder sig av "knipkulor" här?
    Jag är kass på att göra knipövningar o får liksom inte till det...så har funderat på ett par sådana....

Imorgon kommer min mamma ner till oss - läängtar!!!!
    Jag har ett par knipkulor men bara använt dom en gång hehe. Köpte dom för jag tänkte att om jag är vältränad där nere så återställer jag mig snabbare efter förlossningen, och förmodligen underlättar det krystandet också. Har iofs inga problem, känns inte "otränad" men som sagt, det kan ju inte skada! Jag tycker dock det är lite obehagligt men jag ska börja använda dom snart tänkte jag och göra lite varje dag eller varannan så jag är vältränad haha.
  • Momalicious

Gud vad är det här?! Mår så JÄVLA illa! Ska väl inte få tillbaka illamåendet nu? Var tvungen att gå och lägga mig i sängen för jag mår så illa. Blääää!

• Momalicious

Grattis! Vi firar ett år 15 september! :)

Stackare med magen :( låter riktigt trist, uscha! Jäkla graviditeter som bara ställer till det. Tur att man får ut nåt av det annars hade jag aldrig överlevt.

• Momalicious

HAHAHAHAHA, vår kompis bil är TÄCKT av post-it lappar! HELA bilen verkligen! Så jäääkla roligt. Sambon ringde precis och sa att han mött Magnus, som han heter, och det bara sprutade lappar runt bilen hahahaha. Jag dör vad kul!
  • Momalicious
    linasmama skrev 2010-08-26 16:11:34 följande:
    Tack så mycket

Ja det är riktigt jobbigt, har provat med allt känns det som.. Ja precis annars hade jag inte stått ut, men det finns inte en chans att jag tänker göra det igen. 
    Du kommer iaf ha två när det är över och det är ju trevligt! Jag vill ju ha fler barn men vettisjutton om jag orkar. Iaf inte om jag har studier/jobb att sköta. Jag pluggade ju bara tills jag var i vecka 10/11 nånting och sen dess har jag varit ledig och jag höll på att bryta ihop de där veckorna med allt illamående och tröttheten. Fy! Men vi får se. Har iaf ingen lust att vara gravid igen på bra länge!
  • Momalicious
    NhjärtaD skrev 2010-08-26 22:17:44 följande:
    Ajajajj, storstädat köket & storhandlat idag & har sååååååå ont i svanken, höften & fötterna.....
    Åh din stackare! Vet precis hur det känns! Och man lär sig ju inte heller, envis som man är. Eller jag är iaf.
    Be sambon om massage innan ni somnar! Det förtjänar man när man är gravid
    Jag "tvingar" min sambo att klämma lite på ryggen och fötterna varje kväll och det är SÅ skönt! 
  • Momalicious
    SaraKlippan skrev 2010-08-26 22:53:56 följande:
    Undrar en sak! Igår på UL så låg bebis med rumpan ner! Ändrar han sig sen? Glömde fråga när ja var där!
    Ja, de brukar ju inte fixera sig förrän runt v33 eller nåt för förstföderskor så den kan ligga så länge till! Ännu längre än jag skrev! Min bebis håller på och flyttar sig hela tiden, fram och tillbaka upp och ner hehe. :)

Vecka 23 för mig imorgon! Tiden går FORT! :) 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)