Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Är SÅ trött! :( Kunde inte somna och när jag väl somnade drömde jag mardrömmar. Hela natten har jag antingen drömt mardrömmar eller legat vaken. När jag tillslut började slumra till lite vid 8 så väckte min katt mig och var skitjobbig så jag var tvungen att gå upp. Så nu sitter jag här och är trött och orolig att allt jag drömde ska hända på riktigt! Jäkla piss alltså!

Drömde t.ex. att mitt körkortstillstånd (som jag är orolig ska komma försent) kom tillbaka och det stod att själva numret, för alla får tydligen ett nummer på sitt tillstånd, redan var upptaget och att ansökan avslås. Skitdröm! Är ju inte orolig för att just DET ska hända, eftersom det känns rätt osannolikt, men är orolig att själva tillståndet ska bli sådär sent som man läst om att de kan bli. Har ju inget som kräver utredning eller så, men jag börjar ju på intensivkurs den 20 september (om jag nu får det där tillståndet) och då måste jag ha det. Så är riktigt nervös över det! Förhoppningsvis får jag det, men annars går det säkert att lösa på nåt sätt ändå. Men ja... Nervös!

• Momalicious
    ondar skrev 2010-08-24 11:39:03 följande:
    Suck, va trött jag blir på folk.

Förlorade nyss en av mina äldsta vänner, vi har vart kompisar i 22år, sen ja va fyra år å hon va två.
    När ja va på semester sist så hängde ja med henne o en av hennes vänner (som ja med känner) en kväll. De två har liiite mer pengar än mig, inte för att de har jobbat sig till dem, utan för att de är födda till dem och har en viss syn på utseende och pengar som inte vi delar. Det brukar inte vara något problem, har aldrig vart det så tydligt förut iaf. Jag brukar bara skaka av mig eventuella kommentarer om min fattighet.

Dessa två som har noll erfarenhet av barn, vet noll om barn osv satt iaf o talade om för mig att en bebis MÅSTE ha en stil ifrån att den föds (det har alla), att Acnes nya kollektion med barnkläder är SÅÅÅÅ söt och ett måste i garderoben. Att den enas släkting hade köpt en overall för 2500 till sin nyfödde och att det ju inte gjorde något att den växte ur den efter några veckor för då fick hon ju 2000kr för den när hon sålde den begagnat.
    Det var massa prat om det här och jag kände mig oerhört obekväm.

Några dagar senare berättade jag om detta i min blogg, skrev att jag inte anser att barn blir lyckliga av att ha dyra kläder på sig som spädbarn utan snarare tvärtom, att jag mer tror på en insida o en framtid än utsidan men att det är tur att alla kan vara olika:).

Efter detta pratar de inte med mig längre. Min äldsta vän kallade mig ett visst könsord på facebook, detta var en månad sen. Jag skrev ingenting där för att håna dem eller annat, jag berättade bara om det för att jag blev ställd över olika man kan vara men fortfarande vara vänner. Nu var ju beviset att hon inte tålde att jag tyckte annorlunda att man inte kan vara vänner.

Jag ser det faktiskt inte som någon större förlust för jag är så oerhört sårad över hur de betedde sig den kvällen. Min styvpappa som är släkt med tjejen i fråga blev irriterad när han fick reda på vad de hade sagt o tyckte att de hånade mig. Men det var tydligen helt okej enligt dem då så länge ja inte tyckte tvärtom.

Ibland tror jag att man hänger sig fast vid gamla kompisrelationer just för att de är gamla kompisrelationer. Jag saknar självklart tjejen i fråga jättemkt, hon har vart min närmsta vän i så himla många år men jag inser ju hur mkt skitsnack det har vart bakom min rygg angående det här och hur överkörd jag skulle känna mig om de kom o gav min bebis massa dyra saker- som om mina egna grejer inte dög.

Kanske är det tid att dra upp för den här människan o säga ett o annat o klargöra om eran vänskap faktiskt är värd något över huvud taget? För så där baktalar man inte någon annan om man e vänner.
    Fy! Hon är lite på det sättet med, även om hennes föräldrar kanske inte direkt är rikare än min mamma, men hon är så egocentrisk. Antaganden som är så störande. Ett jättetöntigt exempel, men visar hur hon är så himla bra: Vi var typ 13 bast och skulle gå till stranden och en kille från vår skola som var äldre än oss åkte förbi oss med moppen. Han typ spanade in någon av oss och busvisslade och jag var då lite intresserad av honom. Då klämmer hon ur sig "Hörde du hur han busvisslade på MIG?" hahaha. Alltså, det är skittöntigt och inget jag är sur över nu, men sådär har hon alltid varit. Det fanns liksom ingen chans i hennes värld att det var mig han busvisslade åt. 
    Kan ta hur många mer exempel som helst men det är inte intressant.

Jag vet att jag inte borde hålla fast vid henne bara för att vi känt varandra så länge, och jag har ju försökt "bli av" med henne ett tag nu, men på nåt sätt ska hon alltid komma tillbaka och greja. Och jag tillåter det.

Jag tror jag ska skriva ett väldigt välformulerat brev till henne. Hon kommer förmodligen göra som hon alltid gör, blocka mig överallt och sådär, men det är skitsamma. Jag har inget behov av att bråka med henne, men jag har inte lust att bli behandlad sådär för det förtjänar jag inte.

Nu har det löst sig med mitt betyg, och nu ska jag "göra mig av" med henne med. Sen kanske jag kan slappna av lite, förutom att jag har panik över körkortet men äh, det löser sig på nåt sätt!
  • Momalicious
    ondar skrev 2010-08-24 12:27:39 följande:
    haha aa exemplet sa väldigt mkt!
    Brevet låter som en toppenide, ja förmodligen blir det väl så, den lösningen känner jag alltför väl igen. Men då har du iaf blivit av med henne... ett tag.

Och snart nog är "problemet"  med körkortet klart det med;), tänk vad skönt! Du kommer ha växt tio meter innan bebis kommer ut{#emotions_dlg.flower}
    Ja, visst gör det?  
    Ja, jag blir fortfarande förvånad över hur omogna folk är, vi ska ju föreställa vuxna. Jag går liksom inte runt och startar bråk på facebook eller blockar folk på olika siter bara för att jag är sur. Jag förstår inte riktigt hur folk tänker där? Sånt beteende är väl okej om man är typ 12? 

Jag hoppas det! Läste på transportstyrelsens hemsida att väntetiderna för körkortstillstånd är skitlångt så jag är aprädd att jag inte hinner få det innan själva intensivkursen börjar. Men isf får jag lösa det på nåt sätt, om jag så ska köra upp som höggravid! I värsta fall får vi ju göra så att min sambo får ta föräldraledigt rätt tidigt och jag får gå intensivkursen efter bebben är ute men det är inget jag hoppas på direkt haha. 

Jag tror alla växer med graviditeten! Händer ju så otroligt mycket och man blir så klok på nåt sätt. Min sambo säger att jag redan är vis som en mamma. Jag är verkligen sjukt smart numera. Inte för att jag var korkad innan men jag har bra lösningar på allting och en bra intuition sådär som mammor har. Kanske får man några extra hjärnceller och börjar tänka som en mamma redan i graviditeten

Tack för dina tips vännen, du är så smart! {#emotions_dlg.flower}
  • Momalicious
    delifi2 skrev 2010-08-24 12:43:38 följande:
    mmen de körkortstillstånd som kommer in till transportstyrelsen tar bara 1 vecka, det är dom gamla som man skickade till vägverket de inte har hunnit med riktigt, vad jag förstod det som.

håller fortfarnade på med mitt körkort, känner egentligen inte att jag har nåt större behov av det men nu har dottern börjat gå ut mer så det är nog lika bra + att ha 3 små.

Blir så jäkla förbannad ang dottern, hon och flera kompsiar var ute på ett ställe som ligger lite avsides, det var typ avslutnign för att sommarlovet var slut, det öste ner som bara den.
    En kompis mamma kommer och hämtar och då säger min dotterns kompis att hon inte fick plats i bilen, stänger dörren och mamman köri väg, hur FAN kan en vuxen människa bara lämna en ensam tjej mitt i ösregnet alldels ensam.
    Då skulle hon ta bussen hem och den var överfull så hon fick inte plats, sån tur var så träffade hon på en killkompis som hon kunde sova över hos.
    Hade hon på nåt sätt råkat illa ut så skulle den mamman fått veta att hon levde.
    Hade jag varit den som skulle hämtat så skulle jag skitit i om det var sju tjejer som skulle få plats, då gör man plats, de får sitta i knät eller nåt sånt och skulle polisen stoppa en så skulle jag förklarad att jag vägrad lämna nån ensam tjej mitt i natten, skit i om jag fått böter faktiskt, går man ut tsm ser man oxå till att alla kommer hem tsm
    Jaså? Så fattade inte jag det, men det har gått en vecka idag, skickade in det förra måndagen eller tisdagen. HOPPAS det hinner komma innan bara!

Vilken idiot! Jag förstår att du är förbannad och jag resonerar precis som du gör! Jag hade nog pratat med hennes mamma ändå, även om det nu inte hände din dotter någonting. Tala om för henne att man faktiskt inte gör så!
    Usch, vilka idioter det finns alltså!
  • Momalicious
    we wish for a baby skrev 2010-08-24 14:35:33 följande:
    Hej tjejer!
    Härligt att se att går bra för er!

Jag är på banan igen nu med BF 2 Maj -11
    Lite tidigt än men jag ska göra som sist njuta av var dag jag får!

Kram Kram
    Åh grattis vad härligt! Stort lycka till!
  • Momalicious

Usch vad jag är deppig. Känns som att jag alltid ska ha ett stort orosmoln på himlen som förstör!
    Nu är det ju rädslan att körkortstillståndet inte ska komma! Pust och stön!

Har liksom lust att krypa under jorden och komma tillbaks när det löst sig. Det är en sak när det är problem jag kan tackla och göra nåt åt, men jag kan ju knappast skynda på det här. Tror inte de skyndar på det bara jag ringer transportstyrelsen och säger till dom liksom. Tyvärr

• Momalicious
    ondar skrev 2010-08-24 20:41:20 följande:
    åå de där e jättesöta:), har funderat på det också men tror att 56 e ett säkrare kort än 50. Fast det beror ju förstås på precis om du säger:).  
    åååh, tänk om man fick bebis INNAN jul så kunde man köpa sånt fint! Jag kommer förmodligen vara ytterst höggravid på julafton!
    Ninnie81 skrev 2010-08-24 23:00:19 följande:
    åhh...va glad ja blir för din skull.  då får du maj barn precis som ja har, båda mina söner är födda i maj även jag. maj är ett bra år

nu måste ja få klaga lite...har i natt blivit så himla täpp i näsan. känns som snoret ska komma ut genom ögonen. har ont i kroppen och känner mig allmänt deppig. sen blr inte saken bättre av att min mage är i total kaos. har tydligen fått nå i magen. min bm säger att antingen är de en bakterie eller magkatarr. kul not. skulle ge va som helst för att bara ha slutkampen kvar av grav...
    förutom allt de där så verkar ändå bebis må prima ballerina...sparkar och har sig...var igår och sparka runt revbenen sen på min pissblåsa..mindre skönt

nä nu har ja fått gnälla av mig lite
    Usch stackare! Gnälla bör man annars dör man Det är bara bra att andra också gnäller så slipper jag känna mig så ensam i allt gnällande! Krya på dig!
    Karttikeya skrev 2010-08-25 09:55:47 följande:
    Vecka 23 idag! Går nästan lite läskigt fort, haha! Om exakt en vecka börjar min 7 veckor långa praktik. Tänk så tjock och go jag kommer vara i slutet av den ^^
    WOHO! Jag går in i vecka 23 på fredag. Du är då alltid två steg före hahaha. Dåligt skämt, sorry
    Tänk vad go du kommer vara då! Du kommer vara i vecka 31 då, helt galet!

• Momalicious

Jag måste gnälla lite jag med!
    Det GÅR inte att ringa till transportstyrelsen! Eller jo, men när man gjort alla val och ska komma till telefonkön så säger en jävla automatisk kvinnoröst (som jag vill döda numera) "Alla köplatser är tyvärr upptagna, var god försök igen" eller nåt sånt. Hur kan man ha ett system där man inte kan komma fram till telefonkön?! Det är ju helt idiotiskt. Då ska man behöva sitta och ringa om och om igen och hoooooppas att man kommer till den förmodligen milslånga telefonkön och be till någon högre makt att inte bli bortkopplad eller att telefonen får fnatt.

GAH! Så, nu har jag fått gnälla!    
    Jag HATAR myndigheter! 

• Momalicious

Yay! Eftersom jag är arbetslös har jag upptäckt att det går 16 and pregnant varje dag typ tre avsnitt på mtv. Skitkul, så det underhåller jag mig med från 12 till 14.45 ;)

• Momalicious

Hihi, låg i soffan och hade precis smörjt in magen (som kliar så in i helvete för övrigt) och då började bebis sparka och jag såg riktigt hur magen hoppade till! Inte tänkt på att man kan se det innan, men det är väl klart man kan om man kan känna på utsidan haha. Så himla mys!

Synd att inte smörjning förhindrar bristningar, hade varit käckt! Men nu måste jag smörja vare sig jag vill eller inte, min mage kliar galet mycket! Gör era det med? 

Mått lite illa de senaste dagarna, vet inte varför. Inte alls kul! Vill ju kunna fixa omkring här hemma och så, men istället ligger jag bara i sängen eller soffan nästan hela tiden eftersom mår illa. Och hungrig är jag också, hela tiden!

Nu ska jag försöka hitta på nåt gott till middag och kanske ta tag i disken.. Om jag inte kräks först!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)