• Emelle

December Bebis 2010 :)

Hej tjejer.

Har precis vaknat och har en lång skön egen dag då sambon är iväg på fotboll.

Jag "kidnappade" honom från jobbet i fredags em och åkte iväg till en lite större stad där vi bodde på hotell, över natten, gick på bio och åt god mat. Igår shoppade vi lite innan vi åkte hemåt igen. Uppskattat!!
    Måste ju passa på innan vi har en liten korv att ta med oss överallt ju

Tänk att i morgon kan vi säga att "nästa månad får vi en bebis"!! Häftigt!!

• Emelle
    Jaya skrev 2010-10-31 14:20:11 följande:
    Vad mysigt att bo på hotell! Ja man får passa på att bara rå om varandra =)
    Ja herre gud! Nästa månad så är det dags! Tiden verkligen springer iväg!!!
    Ja visst går det fort nu. Och det är ju bra tycker jag .-D

Och det var jätteskönt att bara få sova, äta gott och överraska honom. Han hade inte en aning...
    MFJG skrev 2010-10-31 14:34:29 följande:
    Sitter och skriver mitt förlossningsbrev just nu..
    Borde ta tag i det jag med...
  • Emelle
    SaraKlippan- Ojojoj, fler bebisar på gång!!
    Spänannde. Jag förstår din känsla, men dom kommer ju när dom vill dom små liven
    Jag hade valt KS, men hur du än gör: STORT lycka till.
    Hur knäppt det än låter är jag grymt avundsjuk. Vill med träffa bebis ju!!

Är det någon annan som har väldigt svårt med sömnen nu?
    Jga sover så dåligt. Särskilt på eftrnatten. Har ont i magen, nästäppa och kommer inte till ro.
    Fruktansvärt störande.
    Men idag går jag min första dag på HP så nu ska jag ju kunna vila även dagtid. LYX!!
    Mannen var rätt avis i morse när han fick gå upp ska jag lova.
    Jag och pojkarna låg och myste i sängen... det är ju höstlov denna vecka så vi har det jättelugnt här hemma!
  • Emelle
    ondar skrev 2010-11-01 10:18:01 följande:
    De brukar planera in det ca 2 veckor innan BF så runt 23 nov nånting skulle ja tro:). Men förhoppningsvis vänder den ju på sig snart, jag vill så himla gärna föda vanligt men är ändå helt säker på att jag inte vill föda i säte så den måste vända sig för att jag ska få vara med om en vanlig förlossning:). *Håller tummar*
    Samtidigt skulle det ju vara himla mysigt o få träffa bebis redan om tre veckor Solig

Oj ja det var ju ett tag kvar men va skönt att de håller sån god koll, hur känns det då? Känner du någon skillnad på att bära storebror vs lillebror med storlek osv? Kan man känna på sig sånt om bebis är stor lr inte?

Jag har ju aldrig vart så här gravid förut så jag har inget o jämnföra med:P.
    Hur pålitligt är ett TUL, väger alltid barnen så mkt som de räknar ut eller har de ett visst felmarginal??
    Personligen så har det varit en helt del felmarginal på mina TUL. Jag ska enligt dessa haft små små barn men de har vägt 3-3,6 kg och det är ju inte litet...
    Tänkte fråga nu hur många är kavr som ska ha i december Tungan utevill ju inte vara ensam i tråden hahaha
    Jag, och jag lär inte föda i November...hur mycket jag än vill....
    SaraKlippan skrev 2010-11-01 11:22:02 följande:
    Tack för alla fina ord :) vi har bestämt oss för kejsarsnitt nu och det kommer att ske inom de närmsta timmarna! Är jätte nervös och vet inte riktigt hur ja ska smälta allt! Kommer in o uppdaterar så fort ja kan!
    Å gud så spännande. Det kommer gå kanonbra!
    Lycka lycka lycka till nu och bara fokusera på att SNART får din äntligen träffa din lilla bebis!
    ¨
  • Emelle
    ondar skrev 2010-11-01 11:47:04 följande:
    Å! Ja det är så jag har fattat det innan också att det ofta blir fel där.
    Vet du om man när man gör ultraljudet för vändningsförsök även då försöker räkna på hur stor bebis är? de borde göra det va för att även kunna räkna på om den kan komma ut i säte?
    Jag har aldrig haft ett barn som legat i säte, men UL måste dom ju göra då innan dom ska vända antar jag för att se exakt hur dom ligger och sen mäta ditt bäcken osv.
    Personligen tycker jag dom borde kolla bebisens strl för att kunna räkna ut om vändning/vaginal födsel osv är möjligt.
    Om dom nu mot förmodan INTE gör det kan man ju alltid fråga om dom kan uppskatta vikten då man endå är där med UL apparaten ju!

Men som sagt. Jag VET inte för jag har aldrig varit med om det själv...
  • Emelle
    NhjärtaD skrev 2010-11-02 12:48:04 följande:
    Ja chansen att man själv ska få för tidigt minskar & minskar hela tiden
    SaraKlippan
    -
    Grattis. Så skönt att det verkat gått så bra och att ni redan kanske kommer hem i slutet av veckan. Fantastiskt!
    Selina04 skrev 2010-11-02 12:41:06 följande:
    Hej hej!!!

Grattis till lille Benjamin!!!!

själv är jag i v 34+2 idag o det känns som en evihet innan det är dags men här verka det vara många som får för tidigt?

Jag ska på UL på torsdag för att se att allt är bra då ja haft så högt BT vid flera tillfällen, ja är lite nervös över det faktiskt.

Men det ska bli mysigt o se bebis igen, men finns risk för att vi "vanliga" kan se könet? det vill vi nämligen inte göra- det är halva nöjet för oss =)
    Som sagt, är det en kille så är det rätt lätt att se. Jag har sett båda mina två pojkar innan BM hunnit sagt något.
    NhjärtaD skrev 2010-11-02 12:48:04 följande:
    Ja chansen att man själv ska få för tidigt minskar & minskar hela tiden
    Ja, buhuu
    Jag vill ju gärna få om sisådär högst en månad... Inte en chans i helvete att det ska gå vägen
  • Emelle

Var och handlade förut och kaxade till mig och köpte hem det sista som fattas.
    Lite småplock finns säkert kvar men inget som inte kan vänta tills hon är här.
    (bara POP skötväskan jag ska köpa med förståss, men den är ju inte livsnödvändigt)

Men nu är grunden lagd. Färdigt, bäddat och tvättat.
    Vagn, bilbarnstol och en förskräcklig väntan...
    Tänk att man kan längta så efter någon som är närmre än någon annan  kan vara Hjärta

Bildkvalitén är inte den bästa...
    Lite småfix vid sängen ska upp, någon liten tavla eller ett väggord.
    ja lite såntdär. men inget som ska stoppa henne från att komma.
    LÅÅÅNGA veckor kvar nu!!

• Emelle
    mamma smurfen skrev 2010-11-02 13:06:58 följande:
    Så FINT du/ni har gjortSkrattande

Här har vi änså länge bara inhandlat de mesta, men inte tvättat kläder eller ställt iordning säng....eller ens packat väskan*ler*
    Väskan har inte jag heller packat.
  • Emelle
    mamma smurfen skrev 2010-11-02 13:12:55 följande:
    *ler* Sambon har börjat snacka om att vi kanske ska packa den...men jag vet inte...
    känns på något sätt så "slutgilltigt"...då e de ju lixom bara "att vänta"...som är kvar...å jag ORKAR nog inte att "vänta" i en månad.... Obestämd
    Även om jag REDAN väntar*S*....svårt att sätta ord på hur mnan känner ibland....
    Ja jag vet... Jag har ju nästan längst väntan av oss i tråden kvar. Varför känns de sista månaderna som de värsta, segaste och längsta fööör!!!
  • Emelle

Godmorgon tjejer!

Ang. snuttefilt har vi sovit med våran ett par nätter nu...
    Vad duktiga ni är som syr och fixar. Jag är inte en bak och sy mamma Skäms men jag är jättebra på at shoppa

Nu ska jag straxt åka till dagis med minsta och ses blir det BM besök för att se om det behövs något TUL för oss. Men jag tror lilla pluttan växt ordentligt sen sist. Känns så, men magen ser inte större ut, bara annorlunda.
    Avlämnar rapport efteråt.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)