• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Stefanie

Ang. järn vill jag bara tipsa alla om att ta flytande järn istället för tabletterna, tar inte alls lika hårt på magen. Smakar rätt illa, men en liten hutt om dagen klarar man av och hellre lite äcklig smak än dålig mage.

Flytande järn finns t.ex. som Blutsaft i livsmedelsaffärer. Men jag har hittat en annan variant jag gillar bättre i hälsokosten som jag tror heter typ JÄRN och är en brun flaska med en vit etikett och röd text om jag inte minns fel. Tror att personalen vet om man frågar efter flytande järn. 

Jag själv äter inte järn nu för barnmorskan tyckte jag kunde vänta men har gjort det i tidigare perioder. 

• s89
    3 barns mamma84 skrev 2010-08-02 21:50:21 följande:
    Fy 17 håret reser sig upp hoppas du mår bättre snart gumman{#emotions_dlg.flower}
    Har du varir förskyld ?

Bebisen min lilla pojk började jag känna i vecka 20 fast min Lmoderkaka var framvägg enligt Rul men efter jag började känna onom vecka 20 känner jag nu honom varje dag uppehåll några timmar sen kommer han igen
    Natt och dag och det är bara så underbart.
    Så fort fusiken är på hahaha då är han i liv igen
    Tack vännen. Ja jag är förkyld också. Jobbigt, men hoppas det vänder snart.
    Åh mysigt. De är underbara de små underverken SkrattandeHjärta  
    hehe vad coolt att han blir vild av musik :) hehe,, Hoppas allt är bra.
    Kram 
  • s89
    Jessika82 skrev 2010-08-02 21:54:52 följande:
    Jag fick mina spräckta trummhinnor av en förkylning det gjorde fruktansvärt ont
    usch då :( din stackare. tur att hörseln är på väg tillbaka då Glad visst är det underbart att känna bebben? =)
  • delifi2

ang järn så är det inte bara blodvärdet som måste vara bra utan järndepåerna, har man inte lika mycket järndepåer som man ksa ha så hjälper det inte med blutsaft.

oftast när man får järntabletter så är det järndepåer som saknas eller att man har ett väldigt lågt hb så att det inte hjälper att dricka blutsaft eller annat livsmedel som har mycket järn i sig.

• s89
    NhjärtaD skrev 2010-08-02 22:39:25 följande:
    Jag känner lite hela dagen, men framför allt från ca 16 på em tills jag går & lägger mej & morgonen...
    Härligt Skrattande Har inte känt hela dagarna innan. Kanske är nu när jag hostar o nyser hela tiden. svårt att sova då Flört Mamma som väcker h*n hela tiden.. 
  • ondar
    3 barns mamma84 skrev 2010-08-02 20:11:34 följande:
    Imon får sambon registerinsskylten så imon ska vi köra bil för första gången tillsammans lycka..
    Känner oxå Elias VARJE dag morgon och kväll ja nr som ååh så härligt där sparkar han på fullt hihihi
    Konstigt att bm sa att den var (Farmvägg) när jag började känna tydligt i vecka 20 och nu varje dag
    Min liger också i framvägg och jag kände ju redan från vecka 16 (dock inte dagligen såklart) så det är inte omöjligt även fast man inte har moderkakan i bakvägg:). Beror nog mkt på hur känslig man är för saker som händer i ens kropp, var i framvägg den sitter osv.
    Men grymt mysigt att din bebis påminnner dig varje dag om att han är där nuHjärta
    Min har vart väldigt livlig igår och "inatt" och känner minst en knuff varje dag:).
  • ondar

Har någon mer stora problem med hungern? Jag vet inte hur jag ska lösa det här för jag får inte sova längre. Har alltid haft enormt stor aptit även fast jag aldrig blir överviktig av någon konstig anledning men nu börjar det gå med överdrift sen bebis flyttade in.

Igår 22:00 åt jag en stor portion med korvstroganoff, ris och bönor plus en stor tallrik med startflingor och fil och sen gick jag och la mig för att sedan vakna klockan tre-vrålhungrig.
    Så ingen mer sömn för mig inatt och börjar jobba klockan sju. Inte första gången det här händer och jag blir ju såklart helt slut på jobbet sen:(.

Såå, finns det något sätt att lösa det på? Nåt speciellt att vräka i sig som sista mål kanske?
    Har jag väl vaknat och måste äta så somnar jag inte om sen tyvärr.

• Smurfen83
    3 barns mamma84 skrev 2010-08-02 21:11:32 följande:
    Hahaha som min Elias då hahaha så fort han hör musik då vänder han sig snabbt och sparkar hårt på sidorna och mitten på magen
    Värsta vildingen
    men så fort sambon kommer ligger han still som en död fisk hahaha (mammas kille)
    Hehe killen min har också försökt att känna sparkar... men då e de samma sak... Bebis vill inte röra sig en mm. då... Men Bebis sparkar å har sig när Mormor lägger handen på magen... Men ja tycker de e ganska kul =)
    Sen har Bebis börja sparka som attans när ja åker bil... hehe

Nu blir de att fara till jobbet!
    Gomorron Tjejjer
  • MFJG
    ondar skrev 2010-08-03 04:16:32 följande:
    Har någon mer stora problem med hungern? Jag vet inte hur jag ska lösa det här för jag får inte sova längre. Har alltid haft enormt stor aptit även fast jag aldrig blir överviktig av någon konstig anledning men nu börjar det gå med överdrift sen bebis flyttade in.

Igår 22:00 åt jag en stor portion med korvstroganoff, ris och bönor plus en stor tallrik med startflingor och fil och sen gick jag och la mig för att sedan vakna klockan tre-vrålhungrig.
    Så ingen mer sömn för mig inatt och börjar jobba klockan sju. Inte första gången det här händer och jag blir ju såklart helt slut på jobbet sen:(.

Såå, finns det något sätt att lösa det på? Nåt speciellt att vräka i sig som sista mål kanske?
    Har jag väl vaknat och måste äta så somnar jag inte om sen tyvärr.
    Jag äter också på natten. Men inte en sån måltid innan läggdags ;) Kanske därför du blir så hungrig. Har du testat att istället äta knäckebröd eller mackor innan du lägger dig? ;)

• SaraKlippan
    Stefanie skrev 2010-08-02 23:53:53 följande:
    Ang. järn vill jag bara tipsa alla om att ta flytande järn istället för tabletterna, tar inte alls lika hårt på magen. Smakar rätt illa, men en liten hutt om dagen klarar man av och hellre lite äcklig smak än dålig mage.

Flytande järn finns t.ex. som Blutsaft i livsmedelsaffärer. Men jag har hittat en annan variant jag gillar bättre i hälsokosten som jag tror heter typ JÄRN och är en brun flaska med en vit etikett och röd text om jag inte minns fel. Tror att personalen vet om man frågar efter flytande järn. 

Jag själv äter inte järn nu för barnmorskan tyckte jag kunde vänta men har gjort det i tidigare perioder. 
    Ja sen finns det ju juice! Godmorgon Juice har en variant med extra järn i... Godare om inget annat :) 
    Själv dricker ja godmorgon multivitamin.... hatar att ta tabletter så det får duga... och mina blodvärden kunde ju inte bli bättre så   det är ju bra :) Blir visserligen dyrare... men för min del är det värt det :) 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)