Babysurprise skrev 2010-07-05 20:20:58 följande:
Ja du..antagligen så berodde det på att jag gick över tiden, moderkakan åldrades och fostervatten-produktionen upphörde..men jag vet inte helt hundra. Mitt vatten hade iallafall inte gått och på en vanlig bm-koll så märkte man att magen hade krympt så då fick jag ett ultraljud som konstaterade att det fanns för lite vatten i magen på mig.
Jag har inte funderat så mycket på förlossning nr 2 ännu, har bara varit hos bm 1 gång på inskrivning, sen blir det RUL och efter det träffar jag bm i september så det e sparsamt med besök när ma är omföderska jämfört med 1a gången!
Oj så du har gått över bägge gångerna, va drygt. Det var dom längsta dagarna i mitt liv, fyy alltså, man var ett psykiskt vrak och dessutom i värsta värmeböljan den sommaren, haha!
Kul med ett vinterbarn denna gången, det blir en helt annan årstid med bebis och magen!
Det var inte så att dom räknade fel på ditt bf-datum sist och sonen egentligen borde ha kommit tidigare?
E du nervös för hur stort detta barn kommer att vara eller känner du dig trygg med att dom har mer koll på bebisen nu?
usch vad jobbigt att det är något som händer det e bara så konstigt.
Men jag fattar inte var tar den vägen när den försvinner från moderkakan.
Läcker man vattnet eller dricker barnet upp allt
Dumma jag men jag förstår inte hur det så med ens kropp.
Jag hade äl 13 -14 nov och var beräknad 4 aug det stämmde Livmodertappen lossnade på samma bf dagen och det var en stor j*vla klump som kom på trosan trodde jag skulle svimma när jag såg den haha STOR som fan
Men han ville inte ut.
Var på Tul v 41 och han var då beräknad 4885g och tappen var omogen och jag var öppen 2½cm så att sätta igång mig var ingen prat om alls utan snitt var bättre.
han var ju så stor hade dom hade problem att få ut honom han var tung för tiden.
Bm som jag hade ville inte ta mig på allvar.
Så pågrund av hennes addetyd och ej annvarig och ville inte göra Tul när jag ville då pågrund av henne kunde jag ha dött.
Idag e jag bara rädd jag kan inte lita på någon och nu när jag vet att livmodern är större än normalt gör mig ännu oroligare.
Vågar inte föda då jag hade oxå komplikationer med dottern hon var 4,1g men normal och snitt var inte bättre det häller.
Nu får vi se vad Rul vissar..
Misstänker att dom get mig fel datum på bf hade enligt mens bf 15 dec men nu får vi se..
Från 15 dec till NU 22 dec