Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

Vi har inte ens kollat på en vagn ännu.. Cool

Skickade in mitt moderskapsintyg för snart två veckor sedan, men inte fått något tillbaka. Hur lång tid ska det ta? Obestämd

• Karttikeya
    gwendylin skrev 2010-11-15 12:45:38 följande:
    Min intyg tog ca en och en halv månad...
    Blä! Så bra att jag var ute i så himla god tid då *ironisk*

Tur det är 1½ måndag kvar.. Cool
  • Karttikeya
    ludicrous skrev 2010-11-15 12:47:31 följande:
    Vaddå? ska man få nått tillbaka när man skickat in det??! Jag skickade in mitt så fort jag fick det, det är ju snart 10 veckor sen, och jag har inte fått nått?
    Ja, fast det är väl bara om det är första gången man får föräldrapenning antar jag? Eller jag vet inte.. Jag väntar på en blankett om inkomst osv.
  • Karttikeya

"1. Anmäla föräldrapenning första gången

När du är gravid får du ett moderskapsintyg när du besöker Mödravårdscentralen. Intyget kan du skicka in till Försäkringskassans inläsningscentral, 839 88 Östersund. Det fungerar då som en anmälan om föräldrapenning och Försäkringskassan skickar hem ett startbrev till dig."

• Karttikeya

Är så svullen idag Rynkar på näsan Det är så jobbigt.. Kan inte ligga ner för då kan jag inte andas och sitta är också jobbigt.. *gnällgnällgnäll* Jag säger då det.. Jag som kände mig bättre förut, nu känner jag mig bara feet fuul och snorig...... Kräks

• Karttikeya
    Stefanie skrev 2010-11-15 13:59:39 följande:
    Majorima:
    Jag skickade in moderskapsintyget ganska nyligen och fick svaret ganska exakt två veckor senare. Nu har jag skickat blanketten till min gamla arbetsgivare som ska skicka tillbaka den till mig och sedan ska jag skicka in den till fk. Är lite stressad över det där och hoppas att fk är snabba med handläggningen sedan när de får in blanketten!

Ah. Det står på försäkringskassans hemsida att det ska ta max 30 dagar när alla uppgifter är inne.. Tänk om det dröjer en månad tills jag får blanketten? Obestämd
  • Karttikeya

Haha alltså jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Idag, andra veckan på min praktik kommer praktikplatsen plötsligt på: "Oj, hon är gravid, det kan ju vara provocerande på en sådan här avdelning.." WHAT?! Och det kom ni inte på när jag ansökte om platsen eller sen när jag fått platsen skickade ett mail om det till avdelningschefen? Så idag ringde avdelningen upp skolan och sa att jag inte kunde fortsätta där.. Nåväl. Nu slipper jag välja att avsluta det praktiska själv för att jag inte orkar med, nu gjorde skolan det åt mig. Så nu är jag "ledig" i två veckor, därefter lite teori och tentamen. Det ska jag väl orka med.

Jag säger då det..

• Karttikeya
    MFJG skrev 2010-11-15 15:24:53 följande:
    Ironiskt! Men BRA!
    Javisst. Tur att det inte hann bli någon patientkontakt då, kan jag känna nu. Ifall det skulle kunnat hända något.. Får se fram emot en praktik i vår istället då. Eller i höst igen, får se hur det går med bebis o allt Glad
  • Karttikeya
    ludicrous skrev 2010-11-16 11:45:28 följande:
    Ni tjejer är då inte ensamma om att vilja ha ut bebis.. Jag är bara i v 33+2 och börjar bli deprimerad över att vara gravid. Jag som fick kämpa så för att ens få vara gravid, jag törs ju knappast klaga :/
    Jag har över en månad kvar.. bebis borde ju bli i januari, har jag otur går jag över två veckor, då har jag TVÅ månader kvar :'(
    Ja vi har ungefär lika långt kvar du och jag, är fyra dagar före dig. Däremot så känner jag mig inte så "deppig" över att vara gravid utan mer, vad ska man säga.. Hopplös. Stor och tung och orkeslös. Det gör mig såklart lite deppig, men det går att hantera eftersom jag försöker se framåt! När barnet är fött så kan vi börja gå ner i vikt igen Glad

Stort grattis till körkortet MOMA!! Skrattande Fick du backa runt kyrkomuren i Kareby? Tungan ute

Klarade btw hemtentan jag skrev för några veckor sedan, det känns skönt.
  • Karttikeya
    NhjärtaD skrev 2010-11-16 11:52:42 följande:
    Den tanken har med slagit mej, hur skajag klara av att föda barn nu liksom, kan knappt gå, sitta, ligga ele stå. men det försvinner nog i samband med fl tror jag & hoppas!!!
    Det sägs ju att man får "superkrafter" när det väl är dags, hm? Cool
Svar på tråden December Bebis 2010 :)