December Bebis 2010 :)
Vi har inte ens kollat på en vagn ännu.. 
Skickade in mitt moderskapsintyg för snart två veckor sedan, men inte fått något tillbaka. Hur lång tid ska det ta? 
Vi har inte ens kollat på en vagn ännu.. 
Skickade in mitt moderskapsintyg för snart två veckor sedan, men inte fått något tillbaka. Hur lång tid ska det ta? 
"1. Anmäla föräldrapenning första gången
När du är gravid får du ett moderskapsintyg när du besöker Mödravårdscentralen. Intyget kan du skicka in till Försäkringskassans inläsningscentral, 839 88 Östersund. Det fungerar då som en anmälan om föräldrapenning och Försäkringskassan skickar hem ett startbrev till dig."
Är så svullen idag
Det är så jobbigt.. Kan inte ligga ner för då kan jag inte andas och sitta är också jobbigt.. *gnällgnällgnäll* Jag säger då det.. Jag som kände mig bättre förut, nu känner jag mig bara feet fuul och snorig...... 
Haha alltså jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Idag, andra veckan på min praktik kommer praktikplatsen plötsligt på: "Oj, hon är gravid, det kan ju vara provocerande på en sådan här avdelning.." WHAT?! Och det kom ni inte på när jag ansökte om platsen eller sen när jag fått platsen skickade ett mail om det till avdelningschefen? Så idag ringde avdelningen upp skolan och sa att jag inte kunde fortsätta där.. Nåväl. Nu slipper jag välja att avsluta det praktiska själv för att jag inte orkar med, nu gjorde skolan det åt mig. Så nu är jag "ledig" i två veckor, därefter lite teori och tentamen. Det ska jag väl orka med.
Jag säger då det..

Fick du backa runt kyrkomuren i Kareby?