• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Stoce

Blåbären: mönstret finns i ett mönsterhäfte från Svarta fåret - Tilda-garn..

• Ninnie81
    Stoce skrev 2010-08-13 09:17:05 följande:
    Blåbären: mönstret finns i ett mönsterhäfte från Svarta fåret - Tilda-garn..
    Melwin fick en sån där trötta och mössa av min faster när han födde...är såå himla fina..va duktig du är på att sticka
  • Jessika82

Vi köpte en begagnad. Och den var röd. Vad ska ni välja för färg. Jag håller på att sy ett överdrag i jeans, ska lägga in bild hur det blev.

• Emelle
    Jessika82 skrev 2010-08-13 10:58:07 följande:
    Vi köpte en begagnad. Och den var röd. Vad ska ni välja för färg. Jag håller på att sy ett överdrag i jeans, ska lägga in bild hur det blev.
    Vi ska ha svart m. svart chassi! Ska beställa i september.
  • Utomlands

tjabus allihopa!
    har inte skrivit pâ jätte länge pga resor och mkt pluggande, men jag har koll pâ vad som hánder till och frân

eftersom jag bor i spanien sâ vet nog ingen vad vagnen Jane Matrix e för nâgot, men i alla fall sâ beställde vi den förra veckan. om man googlar den sâ kommer de mânga bilder.

är det nâgon som vet om homologerad liggvagn är lagligt att sätt i bilen i sverige? detta i stället för bilbarnstol de första 9 mânaderna. hoppas nämligen kunna komma hem och visa upp den lill* vid typ 4-5 mânaders âlder.

jag kan tyvärr säga att jag nog ocksâ har foglossningar :( ska till doctorn pâ tisdag och nu i veckan ska jag även fâ dricka glukos för att se sâ att jag inte har fâtt gravid diabetes. gör man detta i svea oxâ???

Namn namn och âter namn... Vi har tjej namn om de blir en kicka, Linnéa Maria, och om de e pojk, uy vad svârt!!! Alexandro (mix mellan spansk och svensk stavning), Elias gillar jag men inte min sambo, Pablo e ok, Tomas är oxâ bra men mest för sambons farfar hette sâ... oj vilket sjâ...

• ansi

Jag gillar korta, enkla namn och har en lista att plocka flicknanam från; britta, ellen, beata, märta, klara m.fl. Pojknamn är mycket svårare och än så länge är lista inte mycket längre än emil.

• Momalicious
    ondar skrev 2010-08-13 06:19:46 följande:
    Nämen wow! Jag trodde att järntabletter hade motsatt effekt men icke alltså:). Va skönt för dig!

Måste man skriva förlossningsbrev eller är det något frivilligt? Min svägerska gjorde det inte vet jag och hon födde också på NÄL.
    Glömde förresten skriva att min bm sa att de kan göra så att man antingen blir hård i magen eller att man blir lite mer lös i magen. Och eftersom jag var hård i magen från början antar jag att det hade den lösgörande effekten hos mig. Inte fel!
    Ninnie81 skrev 2010-08-13 08:31:18 följande:
    i morse när ja och ungarna vaknade fick Melwin både se och känna bebisen för första gången. han vart helt lyrisk. sa även " mamma när ja var bebis och låg i din mage sparkade ja dig oxå" skön ungen min

gällande namn så älskar ja Melwin och Malcom så klart men även:

Milo, Milton, Vincent, Niko, Zeb, Mio, Elvis

Leya, Meja- Lee, Enya, Jolina, Cindy, Melissa, My, Vilja

vi har inte kollat på nå namn alls denna gång. Får bli i slutet, men ja har lite favoriter. Vill ju att de ska passa till Melwin och Malcom oxå.
    Så jäkla mysigt! :) Hur gammal är Melwin? :)
    Emelle skrev 2010-08-13 12:04:56 följande:
    Låter så jäkla snyggt! Jag har typ glömt hur våran vagn ser ut för jag har inte sett den sen i maj/juni typ...
    Utomlands skrev 2010-08-13 12:33:58 följande:
    tjabus allihopa!
    har inte skrivit pâ jätte länge pga resor och mkt pluggande, men jag har koll pâ vad som hánder till och frân

eftersom jag bor i spanien sâ vet nog ingen vad vagnen Jane Matrix e för nâgot, men i alla fall sâ beställde vi den förra veckan. om man googlar den sâ kommer de mânga bilder.

är det nâgon som vet om homologerad liggvagn är lagligt att sätt i bilen i sverige? detta i stället för bilbarnstol de första 9 mânaderna. hoppas nämligen kunna komma hem och visa upp den lill* vid typ 4-5 mânaders âlder.

jag kan tyvärr säga att jag nog ocksâ har foglossningar :( ska till doctorn pâ tisdag och nu i veckan ska jag även fâ dricka glukos för att se sâ att jag inte har fâtt gravid diabetes. gör man detta i svea oxâ???

Namn namn och âter namn... Vi har tjej namn om de blir en kicka, Linnéa Maria, och om de e pojk, uy vad svârt!!! Alexandro (mix mellan spansk och svensk stavning), Elias gillar jag men inte min sambo, Pablo e ok, Tomas är oxâ bra men mest för sambons farfar hette sâ... oj vilket sjâ...
    Jag har ingen aaaaning, vet inte ens vad en homologerad liggvagn är haha. Borde väl gå att googla misstänker jag.
    Jag tror man gör glukos belastning i sverige, inte säker. Men tror bara det är om man misstänker grav diabetes? Kan ha fel här. Jag har inte gjort det (än) iaf utan min bm har bara tagit mitt blodsocker.

Tomas heter min sambo haha, fast det är bara en annan stavning på thomas. Det kanske eran Tomas är också?
    ansi skrev 2010-08-13 13:05:05 följande:
    Jag gillar korta, enkla namn och har en lista att plocka flicknanam från; britta, ellen, beata, märta, klara m.fl. Pojknamn är mycket svårare och än så länge är lista inte mycket längre än emil.
    Gillar också korta namn även om just det där namnen inte är några vi funderar på.
    Här är det typ Ella, Stella, Lily, Nova (favoriten är Ella) och Loke, Elliot, Milo, Dylan, Viggo osv. 
  • Trollungarnasmamma
    Emelle skrev 2010-08-12 22:48:24 följande:
    Jag har en Eddie Hjärta här hemma...min äldsta son!
    Surfar på namnsidor. Men har inte fastnat för nåt namn än. Har ni redan namn bestämda eller förslag?
    Vi väntar en Agnes om nu det stämmer att det är en flicka, annars är det en Carl-Johan.
    Men sen kasnke det inte alls passar, det vet man ju aldrig. Men det är namnen vi bestämt so far!GRATTIS!!
    Några fler som ska på såndär infoträff på FK? Ni som har barn innan, är det nåt bra man får veta? 
    Känner att det där med FP och allt vad det innebär är en jäkla djungel, så lite extra info där man kan ställa frågor känns lämpligt!

Jag har ju tre barn innan och har faktiskt aldrig varit på en sån träff, men tror säkert det kan vara jättebra!En sån blir det till oss med. Vad tog ni för färg??
    Momalicious skrev 2010-08-12 22:23:38 följande:
    Jag tror förresten att mina järntabletter haft en underbar verkan på mig och gjort så att jag inte längre är hård i magen. Ursäkta för äcklig info, men tror jag bajsat typ 3 kilo idag. Himmelskt!
    Tar inte ut nåt i förskott, men skönt var det i alla fall Solig 

Någon som funderat på förlossningsplan/brev? Vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det på bästa sätt. Hittills har jag bara skrivit en del punkter.
    Några tips?

Nu ska jag sova, är helt död. 
    Järntabletterna funkar kanon för mig med. Inga problem med magen och jag känner mig piggare än innan!!
    Ja Eddie är fint
    Emelle skrev 2010-08-12 22:52:17 följande:
    Har precis kommit hem efter en 20 mil körning t.o.r för att kolal sambons fotbollsmatch för veckan.

Nu väntar vi in honom (restrerande laget åker på träningsläger till Island, men han valde att stanna hemma hos mig och barnen Hjärta finaste ) och så ska vi sova för i morgon åker vi till Stockholm över helgen.
    Gröna Lund och mys!!

Är sååå sjukt förskyld! Snorig och halsont!! Tråååk!

Sov gott allihopa!
    Fin han är, hade min sambo med gjort
    Ha en underbar helg!!

Vi ska på Roxette konsert
    Ninnie81 skrev 2010-08-13 08:31:18 följande:
    i morse när ja och ungarna vaknade fick Melwin både se och känna bebisen för första gången. han vart helt lyrisk. sa även " mamma när ja var bebis och låg i din mage sparkade ja dig oxå" skön ungen min

gällande namn så älskar ja Melwin och Malcom så klart men även:

Milo, Milton, Vincent, Niko, Zeb, Mio, Elvis

Leya, Meja- Lee, Enya, Jolina, Cindy, Melissa, My, Vilja

vi har inte kollat på nå namn alls denna gång. Får bli i slutet, men ja har lite favoriter. Vill ju att de ska passa till Melwin och Malcom oxå.
    Zeb & Niko skulle funka kanske, ska ge det som förslag här hemma...
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Lillkillen
    Momalicious skrev 2010-08-12 14:50:51 följande:
    Några fler som ska på såndär infoträff på FK? Ni som har barn innan, är det nåt bra man får veta? 
    Känner att det där med FP och allt vad det innebär är en jäkla djungel, så lite extra info där man kan ställa frågor känns lämpligt!

Jag var på en sådan info träff när jag väntade sonen (första barnet).
    Tyckte att det var jättebra att gå på en sådan träff MEN kan varmt rekommendera att man ska vara lite påläst så att man kan ställa frågor.
    Jag var själv påläst o kunde ställa massa frågor medans ALLA andra satt som frågetecken hela träffen...

Har vairt borta från tråden ett par veckor...så orkar inte läsa tillbaka så mkt.
    Men hoppas såklart att alla mår fint =)

Själv mår jag toppen!
    Har börjat jobba igen efter semester o det känns helt ok då man vet att man bara kommer jobba i ca 3 månader till =)
    Har även börjat handla lite kläder till lillasyster nu när mkt har varit på rea =)
    Har ff ångest om det blir en syskonvagn eller inte....men denna vecka har det lutat åt det. MEN har ju tänkt köpa en begagnad men vill nu ha UJ ny modell.....hmmm.
    Kommer inte få sambon tilltycke där inte =(
    Oliver 080101 samt BF 8/12
Svar på tråden December Bebis 2010 :)