• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Lillkillen
    Stoce skrev 2010-08-12 17:35:34 följande:

Grattis MFJG till körkortet! Det är en sån frihet att ha det!

Jag kommer precis från en andlig vägledning som jag hade tillsammans med ett medium. Min mammas morfar August kom för att förmedla sig. Bebis mår gott och växer som den ska, graviditeten kommer flyta på lika bra som hittills sa han, och förlossningen kommer också gå bra. Han såg vatten och att jag kommer bada, och att det nog kommer räcka med lustgas. Bebis kommer vara frisk och må bra, och han visade en flicka, i exakt en sådan mössa som jag har stickat. Spännande! Han  nämnde också siffran 12 i samband med förlossningen, och mediumet frågade när jag var beräknad och det är ju den 13:e, så vi får väl se
    Han sa också att jag gjort helt rätt i att backa vad gäller svägerskan, jag ska ta hand om mig själv och bebisen. Han tycket att jag ska skratta mycket, för då skrattar också bebis och mår fint. Så det ska jag verkligen göra!

Vad tycker ni om detta? Jag har stickat de till sambons systerdotter som döps nästa lördag. Hon kommer också få ett vitt tennarmband med aprikosa kristaller i. Hoppas de uppskattar hemmapysslade saker

Nu ska jag iväg på kräftskiva med fyra tjejkompisar. Ska sitta och mysa i ett lusthus och bara ha det gott. Kommer bli underbart!

Superfint!!!!!
    Min son har ett sådant set + byxor i grått o vitt sen han var liten =)
    Oliver 080101 samt BF 8/12
  • Tisseltassel

I måndags så beställde jag vagnen och bilbarnstolen.. Känns skönt att ha det avklarat.. Nu har vi fixat dom större grejerna till bebis, nu är det bara kläder och sånt småfix kvar. :)

Igår hittade vi vårt drömhus så på måndag ska vi på banken och höra oss för om månadskostnader osv.. Skulle ju vara fantastiskt om vi hann flytta in i huset innan bebis vill komma ut. :)

• ÄlskarMina
    Tisseltassel skrev 2010-08-13 15:03:39 följande:

I måndags så beställde jag vagnen och bilbarnstolen.. Känns skönt att ha det avklarat.. Nu har vi fixat dom större grejerna till bebis, nu är det bara kläder och sånt småfix kvar. :)

Igår hittade vi vårt drömhus så på måndag ska vi på banken och höra oss för om månadskostnader osv.. Skulle ju vara fantastiskt om vi hann flytta in i huset innan bebis vill komma ut. :)

wow! mkt skoj för er då förstår jag.  
    Vad tog ni för babyskydd? vi velar mellan acta graco logico s eller brio primo. Har hittat de till förmånligt pris bägge två men vet inte vilket som är bäst.. 
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Lillebror BF 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • ondar
    Momalicious skrev 2010-08-13 07:53:40 följande:
    Ondar: nej det måste man inte, men jag har vissa rädslor och krav och önskemål som jag vill få med. Tänker att jag kanske inte är hundra procent med hela tiden och då är det bra för alla att vet att jag t.ex. Vill ha sen avnavling och att jag är rädd för att spricka. :)
    Aha:). Har du lust o förklara det här med sen avnavling för mig? Jag googlade för ett tag sen o läste o sådär men tror inte att ja nånsin riktigt fattade, eller så minns ja bara dåligt:).

Är det mest för deras förståelse eller kan de på något vis hjälpa en med det här med sprickning? Är själv rätt nojjig över det, främst för att jag är skeptisk mot att bli sydd där nere sen, även om de flesta säger att det är något man oftast inte känner.
    Kanske kan vara en god ide att skriva ett sånt där brev då:). Tack för tipset{#emotions_dlg.flower}
  • jinxy

Hej allihopa,
    Jag har inte skrivit nåt här i tråden ännu men har tjuvläst under lång tid ^^

Vi är beräknade 29 december efter RUL.

Dessutom har vi införskaffat några av de större sakerna. Vi har köpt spjälsäng begagnat, den kommer ända från London och är superfin :) Även babyskydd köpte vi begaganat, en Brio Primo brun och svart, använd 3 månader bara.

Vagn beställde vi på nätet, Crescent comfort 2009-års modell, svart och röd.  

Jag loggar oftast inte in så väldigt frekvent så oftast brukar det hinna gå ett par sidor i den här tråden men jag försöker hänga med :)

Kram på er mammor och pappor. 

• delifi2
    ondar skrev 2010-08-11 21:51:56 följande:
    Ska man påpeka det till läkaren, om man tycker att de har uttryckt sig otydligt? Eller borde de veta sånt där?
    Jag känner mig så himla frisk när jag läser om er som måste ha kryckor o sånt:( även fast jag har svinont i rygg o pga foglossning o har så svullna fötter att jag om morgonen knappt kan gå. Kanske man inte är tillräckligt dålig för att läkaren ska sjukskriva än iallfall då.
    Mamma tyckte iaf att jag skulle påpeka vad jag har för yrke också, så får väl hoppas att det går igenom...
    Om du tycker att det inte räcker eller att fk inte godkänner det och du överklagar så säg det, en del läkare tycker jag bara skriver på rutin utan att tänka
  • Trollungarnasmamma
    Tisseltassel skrev 2010-08-13 15:03:39 följande:

Åhhh vill me!!!
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • delifi2

jag har skrivit brev de senaste 2 grav eftersom jag bara vill ha lustgas och att jag vill halvsitta upp i sängen, det har funkar för mig alla ggr och jag vill fortsätta med det.

Första gången jag skrev det med Elliot (5år) så verkade inte bm läst det för hon babblade p å om sterila kvaddlar hela tiden och jag sa nj hela tiden, lite jobbigt tyckte jag.

Men med William var det tvärtom nästan, när vi kom in så var vi själva så de hade all tid i världen med oss.

Nåt jag kan rekommendera som funkade för mig är dyktekniken, man andas med värkarna hela tiden, jag går in i min bubbla när värkarna börjar och andas djupa långa andetag. Oftast när man får värkar så förösker kroppen kämpa emot eftersom man brukar göra det när man har ont, jag brukar tänka på mina värkar som en våg när de börjar som man surfar på och den blir högra och högre sen när den avtar så sjunker man ner och ma nhar klarat det.

ang namn så vet jag redan tejnamn Olivia Victoria ska hon heta om det blir en tjej, det har jag bestämt för längesen redan innan jag träffa Magnus så tänkte jag att om jag skulle få ett barn till och det skulle bli en tjej så skullle hon heta Olivia Victoria.

Ang sen avnavling så är det så att när man föder så brukar de klippa av navelsträngen rätt snabbt men man ksa vänta tills pulsen i navelsträngen slutat slå, för då har alla viktiga hormoner coh antikroppar kommit över till barnet.¨

Här får man göra gluckostest om man är har ett högt Bmi tidigt och sen får man göra det i vecka 28 igen eller så gör man det då om man inte har högt bmi.

• Trollungarnasmamma

Med första tror jag inte de hade läst det, ville testa på det mesta & att de skulle ge mej stöd osv för det var första...födde utan nånting, bara bad.....

Andra hade de väl läst lite men jag vet inte...testade iaf TENS & lustgas då...TENSen hjälpte lite i ett visst stadie sen var den bara jobbig...lustgasen fick jag bara ont i huvudet....kom inte överens med den....
    badade denna med....

Nu så testar jag väl lustgasen en sväng till annars kör jag på som vanligt....

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Sandragumman

Vi har köpt akta graco logico s. Känner mig nöjd med akta graco, hade sådant till sonen oxå. Så de är mitt tips. Magen växer som för er alla andra och aktiviteten i magen är hög. Imorgon på lördag går jag in i v.23:D haha var tog veckorna vägen?! Snart ligger vi alla där!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)