• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • MFJG
    Momalicious skrev 2010-08-15 00:02:01 följande:
    Kan tänka mig det! Min mamma vill verkligen låna ut i alla fall majoriteten av kostnaden för körkortet, om inte hela, men jag avskyr att låna pengar även om det bara är tillfälligt och så. Hon är i Berlin nu min kära mor så får ta det med henne när hon kommer hem, men hon ringde förut och verkade väldigt positiv.
    Det där med spegeln är jag med helt inne på! Kanske inte aaaaalls kommer vilja det under själva förlossningen, men som det känns nu vill jag se/känna när huvudet börjar komma ut. Skitfräckt ju!
    Emelle skrev 2010-08-14 23:42:29 följande:
    Heeej!

Har  varit i 10 och en halv timma på Gröna Lund idag så jag lovar att både jag, sambon och abrnen är rätt möra...  
    Ville bara kika in och säga godnatt!!

Momalcsious- JÄTTEbra punker...i god tid med ju  Aldrig för tidigt att börja fundera på sånt tycker jag! 

Ni har skrivit mycket annat bra med...såklart, men nu ska jag umgås med de mina, och vi får höras mer i morgon!

Hoppas ni alla har en trevlig helg! 
    Känner det också, att man kan aldrig vara ute i för god tid. Då har man ju tid att fundera på om man glömt nåt eller om man vill ändra/ta bort något också! :)
    Hoppas ni hade det trevligt på Grönan. Här har det varit superfint väder hela dagen så hoppas ni fick det också!  Det beror ju helt på vad du vill ha för slags bil och vilken prisklass och säkerhet osv.
    Vi har tre bilar men ska sälja en, två om inte det blir körkort för mig.
    Vi har en Saab 95 automat diesel (tror jag, har ingen koll), den kostade 50 000 men det var vänskapspris eftersom han köpte den av sin chef. Kostar mer än så annars.
    Sen har vi en Volvo 945 automat bensinare, kommer sälja för ca 10-12 000 spänn. 
    Och sen har vi min lilla Skoda, köpte den för 5 000 (av min mormor), den är också värd mer egentligen då den är så välskött. Hade väl fått närmare 10 000 för den om vi sålde den.

Min bil kostar i princip inget i månaden. Försäkringen är skitbillig eftersom det är en gammal bil så vi har bara trafikförsäkring tror jag det heter. Skatten ligger på 1000 spänn om året. Den drar lite bensin osv.

Vår saab kostar 8000 i skatt om året, och då står ändå sambons pappa på den för att det ska bli billigare. Det är alltid dyrare med diesel tydligen. Dieseln är dock billigare än bensinen och dessutom drar den stora automaten lika mycket som min lilla lilla skoda. 

Nu svamlar jag nog bara och hjälper inte alls dig med din fråga haha
    Oj va snurrigt det blev nu haha..
    Jag vill mer ha en månadskostnad med skatt+försäkring+genomsnitt bensin ;)
  • Momalicious
    MFJG skrev 2010-08-15 00:17:13 följande:
    Oj va snurrigt det blev nu haha..
    Jag vill mer ha en månadskostnad med skatt+försäkring+genomsnitt bensin ;)
    Då beror det helt på vilken slags bil du ska ha, skatten diffar ju väldigt mycket på både bil och hur gammal försäkringstagaren är Samma sak med försäkringen, skiljer ju mycket där.
    Hur mycket tror du att du kommer köra? Du kan ju lätt räkna på bensinen själv.

• Momalicious
    FÖRRESTEN! Kommer ni ihåg att jag berättade om min mamma och att hon skulle träffa sin gamla kärlek från förr för några veckor sedan?
    Well, det hela slutade precis som i en film också!
    Han kom och de satt uppe hela natten och pratade. Han stannade två dagar längre än det var tänkt och de hade det hur trevligt som helst. Det var INTE svårt att se hur himla kära de var när vi kom för att hämta lite grejer inför vår camping semester, de kunde inte hålla händerna ifrån varandra! Hjärta

Mannen är ju som jag berättade från Holland så i torsdags åkte mamma till Berlin för att möta upp Martin som han heter. De är där nere på kärlekssemester och har det så mysigt så berättade hon via sms. När vi var hos mamma förra veckan så visade hon mig till och med snygga underkläder som hon köpt. 

Aldrig sett min mamma så glad så det är helt underbart! Hon är så himla värd det. Mamma var ensam med mig från början i princip och har aldrig varit med någon under min uppväxt. Är så jäkla glad att hon träffat någon, även om de inte kan ses så himla ofta eftersom de bor i olika länder.

Sagor händer fanimej i verkligheten, helt sinnes! Hjärta 
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-08-15 00:22:44 följande:
    Då beror det helt på vilken slags bil du ska ha, skatten diffar ju väldigt mycket på både bil och hur gammal försäkringstagaren är Samma sak med försäkringen, skiljer ju mycket där.
    Hur mycket tror du att du kommer köra? Du kan ju lätt räkna på bensinen själv.

Skatten diffar INTE beroende på vem som äger bilen. Det är enbart försäkringen. Och den går utefter hur länge man har haft körkort. Däremot är det stor skillnad på skatt om bilen är en diesel eller bensinare. Speciellt gamla dieselbilar, fy sjutton.

Jag kör själv bara diesel och skatten är HÖG.. Det suger. Däremot drar den väldigt lite så det kanske jämnar ut sig när man kör så mycket som jag gör.
  • ondar
    Momalicious skrev 2010-08-15 00:28:18 följande:
    FÖRRESTEN! Kommer ni ihåg att jag berättade om min mamma och att hon skulle träffa sin gamla kärlek från förr för några veckor sedan?
    Well, det hela slutade precis som i en film också!
    Han kom och de satt uppe hela natten och pratade. Han stannade två dagar längre än det var tänkt och de hade det hur trevligt som helst. Det var INTE svårt att se hur himla kära de var när vi kom för att hämta lite grejer inför vår camping semester, de kunde inte hålla händerna ifrån varandra! Hjärta

Mannen är ju som jag berättade från Holland så i torsdags åkte mamma till Berlin för att möta upp Martin som han heter. De är där nere på kärlekssemester och har det så mysigt så berättade hon via sms. När vi var hos mamma förra veckan så visade hon mig till och med snygga underkläder som hon köpt. 

Aldrig sett min mamma så glad så det är helt underbart! Hon är så himla värd det. Mamma var ensam med mig från början i princip och har aldrig varit med någon under min uppväxt. Är så jäkla glad att hon träffat någon, även om de inte kan ses så himla ofta eftersom de bor i olika länder.

Sagor händer fanimej i verkligheten, helt sinnes! Hjärta 
    Å va underbart! Jag satt precis o tänkte på det o tänkte fråga hur det gick:). SÅ glad för din mamma skullHjärta.

Tack för det du skrev om sen avnavling också:). Skriver jag ett brev jag med så blir det definitivt med där också, du hade många bra punkter får jag säga:). Vilken tur att familjeliv finnsTungan ute
  • Småstadsbönan

För min del som har en Volvo V70 -02 så ser kostnaderna ut ca: 1500-2000 bensin i månaden (bor på landet) så det beror ju på hur mycket man kör. vägskatten kommer en gång om året och är på ca: 2000 kr, försäkringen har vi en helförsäkring och är på ca 6500 kr om året om jag min rätt. Så det är olika beroende på bil.

• MFJG

Pjuh. Hur tar man reda på vilken bil som inte har så dyr försäkring och som drar minst soppa?

• Karttikeya
    MFJG skrev 2010-08-15 08:47:37 följande:
    Pjuh. Hur tar man reda på vilken bil som inte har så dyr försäkring och som drar minst soppa?
    Jag tror det finns hemsidor för sådant.. Försäkringskostnad alltså. Men om det är en bensinare du vill åt ska du nog kolla på en som är relativt ny (97+) och som inte har för mycket "kräm" i motorn Skrattande Men däremot. Ju nyare = ju dyrare försäkring, oftast. Sen behöver man ju inte ha en helförsäkring om bilen har några år på nacken..

Jag har aldrig behövt fundera över sådant här, haha! Har halvförsäkring på min bil och den kostar ca 280 kr/månad.
  • Karttikeya

Alltså, jag mår så dåligt.. Somnade halv fyra i morse och vaknade sedan halv nio.. YAY! Sitter o hostar och snörvlar och tycker jättesynd om mig själv Tungan ute

• MFJG
    Momalicious skrev 2010-08-14 22:45:16 följande:
    Åh tjejer, jag har fått sån ångest nu! Det här med körkortet som spökar för mig...

Vet att det kommer vara jobbigt och kämpigt att ta körkortet men det kommer vara minst lika jobbigt och kämpigt att INTE ha det utan behöva förlita sig på busstrafiken (som suger här för övrigt). Det hade väl varit en sak om man bodde i stan och det gick bussar var femte minut men här är det liksom skitsällan och det är usla förbindelser så man måste ofta vänta 40 minuter utomhus och hur kul är det på vintern med en liten bebis?

Är heeelt kluven över hur jag ska göra.  
    Som nybliven körkortstagare tycker jag du ska göra slag i saken nu! Det underlättar så mycket! Tro mig! Jag vet inte hur många gånger sen Wincent föddes som jag förbannat mig själv för att jag inte haft körkort. Bussar som kommer för sent i snöstorm/bussar där det inte finns plats till barnvagnen i ösregn osv. DO IT säger jag! 
    Karttikeya skrev 2010-08-15 09:21:36 följande:
    Alltså, jag mår så dåligt.. Somnade halv fyra i morse och vaknade sedan halv nio.. YAY! Sitter o hostar och snörvlar och tycker jättesynd om mig själv Tungan ute
    KRYA PÅ DIG! Hoppas du har möjlighet att decka i soffan framför TVn ? =)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)