Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-07-08 13:49:20 följande:
    Alltså jag behöver ventilera lite! Jag tycker tiden går så JÄKLA snabbt! Jag hör bara folk prata om hur lååååångsaaaaamt en graviditet går men jag tycker den går fort som bara den!
    Börjar få panik över allt som ska fixas och inhandlas och ordnas innan bebis anländer! Vet att det är 5, nästan sex månader kvar men om hela graviditeten ska gå såhär fort så kommer det vara november innan jag vet ordet av.

Är det bara jag som känner såhär? Ingen annan som är stressad över att man ska fixa iordning skötbord, spjälsäng, köpa babysitter osv? Vi, eller snarare jag, känner även stress över att hitta ett större boende. Vi bor nämligen i en liten tvåa på 48 kvadrat och visst, det GÅR men det skulle inte vara kul då jag tycker lägenheten är för liten som det är nu.

GAH, gör mig själv galen! 
    Jo tack jag håller med dig bara ca 4½månad 5månader ja om jag får ut i Nov redan jag måste ha massa saker som detta..

Vagn
    Skötväska
    Blöjor tårkisar
    första nallen första boddyn första tecket
    Spjälsäng har vi men vi tänkte på en vagga men vi får se
    Tvätta kläder och ta fram alla bebis kläder och hitta plats till dem med såklart haha
    Böblera till barnrummet ja nu vårat sovrum tills vidare.
    Ta fram tvätta vinter overallerna alla 4st
    Hitta mössor och väntar
    Köpa nappar nappflaskor välling/ersättning

Har jag glömt något :-0
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84

Jo babyskydd bilbarnstol till sonen och dottern har ju sin sittstol hon är 5år
    Sen babysitter babygym bärsele babybjörn måste ha i vinter då det är mkt snö här iaf förra herregud gick inte o gå
    De e nog allt sen är det ju babytäcke och allt som ska till med.
    Matstol har vi redan och allt annat skönt att man redan har två barn.
    Med dottern var det mkt man skulle ha och med sonen med

Näh nu ska jag äta och ska ta kort på magen en ny vecka ju idag hehe

Ondar:
    ÅÅh vad härligt å så lång
    Varför får ni inte reda på skön ?

• 3 barns mamma84

Ny bild på bildtråden
    Jag udrar om amgen igentligen har vuxit något.
    Men jag är iaf lättad att bebisen buffar i amgen men bara på kvällen när jag ligger i sängen inte annars men,men hjärtat slår iaf det e som är bra.
    Magen lär väl ta små steg nu men sen jävlar e det nog oj vad det gick fort tor jag

• 3 barns mamma84

Godnatt alla söta gravida kvinnor.
    Hoppas ni sover gott bara jag som oxå ska sova nu med bebisen
    Höres i morgon 1 dag närmare förlossningen 166 dagar kvar

• 3 barns mamma84
    skogsbollen skrev 2010-07-09 08:35:36 följande:
    Åh hjälp! Nu blir jag nästan stressad när jag läser hur mycket alla pysslar och handlar och planerar. Fast det är klart. Var ju knappt två år sen som vi hade en liten bebis, så det mesta finns faktiskt. Lite nya kläder ska vi såklart köpa, men det får vänta ett tag till.
    Vi var rätt sent ute med inköp vad det gällde sonen oxå. Hade faktiskt inte ens BB-väskan helt färdigpackad när det var dax att åka iväg (2 dagar före BF). Vi är lixom inte kända för framförhållning :) Men det löste sig fint ändå.

Dock har jag oxå vagndilemma, precis som MFJG. Alvin blir 2 år och 3 mån när bebisen kommer och jag velar hit och dit, syskonvagn/ståbräda. Mitt i vintern dessutom... blir det mycket snö så kanske det inte ens funkar med ståbräda. Hur resonerar du, MFJG. Hur gamla barn?
    *skrattar* bb-väskan juste hahaha
    Kommer håg år 05 nør jag hade värkar skulle åka in bb-väskan var ju där men den j'vulen glömde jag hahahahahaha
    Jag som skulle ha den

Ja visst blir man stressad men man ska bara tänka 5 månader för er vänner och bara 4 månader för mig det är inget det e lugnt hihi bara massa stressade oxå fram till jul och julklappar hahahaha
  • 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2010-07-09 00:56:32 följande:
    Du har ju dock mkt mindre kvar din fuskis Du kommer vara första av alla med ditt oktober/november barn ju!
    Godnatt! 
    Hihi jo det e sant men man vet ju aldrig hur fort ni själva föder
  • 3 barns mamma84

Här har man molvärk ....
    drömmde till o med om att jag fick missfall
    Typist inte ska man drömma om sådant nu liksom.
    Men molvärken går snart nog över.
    Igår natt kl 00.40 när jag gick o la mig kände på magen kände bebisen hålla på men sen var magen så hård vet inte om den hade rumpan mot mig eller vad det var som gjorde att magen blev så hård hade ju inte ont.

• 3 barns mamma84
    Ondar:
    Ja drömmar fy fan
    Det e bättre med magen men sen att jag sover på magen fast jag inte vill jag fattar inte men det blir bara så men skönt nej det är det inte

När jag väntade dottern hade jag än dröm som än idag sitter i hårt i skallen Gråterjag drömde att jag födde mitt barn men när jag väl fött barnet så frågade jag vad det blev flicka eller pojke.
    Då sa hon att då får du se i sompåsen som ligger där.
    Jag sprang fram och såg ett dött barn i påsten och fick panik.
    Fy fan alltså att drömmar han vara så dumma mot en ibland.

Oki sammandragningar hmm men jag hade massor med sonen ojojoj varje dag från vecka 25 till slutet..Piss onda men bm brydde sig inte.
    Med dottern hade jag ingenting inte änns värkar bara plötsligt när vattnet hade gått dagen efter kom värkarna pang bom haha tänk och uppleva det igen
  • 3 barns mamma84
    Ninnie81 skrev 2010-07-09 09:40:05 följande:
    kikar snabbt in. ska börja göra mig klar för idag har ja Rul. så himla kul. får se om vi kollar könet. men efter 3 så har vi fått se våran pluttis. ha en superbra dag alla och sköt om er och trevlig helg

KRAM!!!!!!

Inte avis alls INTE alls ''fan ta dig mummlar'' haha
    Trevlig helg till dig med och ha det så trevligt nu med pyret i amgen
  • 3 barns mamma84

Ondar:
    En kort förlossningsberättelse

Kommer in till sjukhuset då värkarna kom PNG BOM ingen kontroll alls vattnet hade gått 2 omgångar innan dagen innan.
    Kom till sjukhuset och CTG på kontroll 4cm öppen.
    Låg kvar där med CTG i halv timme typ kändes som en hel dag.
    Åkter in med rullstol till förlossningen då jag inte kunde gå.
    Mina båda mammaor fick ju bära mig in till Huddinge sjukhus från bilparkeringen när ajg inte kunde gå kunde inte så på mina ben alls.
    Inne på mitt rum blev jag plaserad på sängen och hade värkar då o då.
    Kl var 11 på morgonen när jag kom in ringde in med värkar kl 10.40 då satt vi oss i bilen värkarna kom kl 08.00-09.00
    Kraftiga värkar fram till kl 18.00-19.00 till kvällen sen försvan dem helt :-0
    Blev då igångsatt med värkar istället.
    Då fick jag dropp som sattes på i hösta klass herregud ingen kontroll alls detta höl i sig och blev värre !!
    kl 23.00 var det lite hmmm hur ska vi nu göra då hjärtat på bebisen gick ner helt och hållet och jag svimmade under förlossningen.
    01.20 kommer läkaren in och kirurgen och bedömmer hur man skulle göra.
    Bm gör in hennes jävla arm som om jag vore en KO haha jag bara kollade på henne
     ''vad fan håller du på med''
    Men dottern hade kommit uppåt..
    Kirurgen sa att om jag inte får ut bebisen nu blir det en Akut snitt om jag inte lyckas få ut henne med sugklockan.
    01.47 var hon ute me hennes axel gick urled men hon mådde bra

vattnet fick 5 juni kl 23.00
    värkarna kom pang bom kl 08-09.00 6 juni
    Hon föddes 7 juni

Sonens berättelse kort.

Sonen låg på översta kurvan hela tiden (tvillingkurvan)
    Jag gick över 8 dagar och Tul var kallad av mig själv.
    vissade sig ligga på 4,8 g bm ringde förlossningen var öppen 2½cm men omogen tapp
    2 dagar efter fick jag planeradsnitt då hade ajg gått över 10 dagar.
    Ut kom han på 5,8 g
    Svår att få ut men skönt och lättad.
    På natten allvarliga koplikationer då mitt liv stod i spel.
    Hna föddes 13.20

Sonen
    Förlossningberättelse

Jag kommer få igångsättning eller planeradsnitt detta ska vi prata om i okt när ajgs ak andra gången till bm
    Då ska dem bestämma antingen 1-2 månader innan kommer min bebis ut denna gången.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)