• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • MFJG
    Karttikeya skrev 2010-08-15 12:39:45 följande:
    Du slipper trängas med andra.
    Du kan åka när du vill.
    Du får plats med det du vill ha med.
    Du kan stanna där du vill och när du vill.
    Du kan låta ditt barn underhålla sig med diverse utan att det stör någon gammal tant.
    osv osv..

+ Det kan bli billigare om du köper rätt bil och känner rätt folk (ingen självklarhet för alla hehe)
    Mmm..Ska försöka presentera detta snyggt. Vid rätt tillfälle. 
  • SaraKlippan
    Momalicious skrev 2010-08-14 14:28:30 följande:
    23+4 om vi går dit den 7 september och 25+3 om vi går dit den 20 september. Bokade båda för att det är så svårt att få tid så bättre att boka två tider om en inte skulle passa sen ;) Är lite kluven! Vill veta könet så fort som möjligt, men det sägs att det blir bäst bilder vecka 26-29... 

Men tror vi tar den första tiden. Vi har ändå tänkt att komma tillbaka senare i grav och gör det stora 3D ultraljudet, kostar 1700 visserligen men då får man hela undersökningen på dvd också! Kanske gör den i v28-29 istället.

Vi får se :)Jo jag antar det med, men jag har dåligt immunförsvar sedan innan så tycker inte det behöver bli ännu sämre. Lär ju fortfarande vara sjuk när bebis kommer isf haha. Allt är hanterbart förutom dövheten. Den suger!
    Aha visste inte att de var så att det blev bättre efter vecka 26... 
    visste bara att man inte kunde göra 3D innan vecka 24... då kanske ja ska vänta några dagar till då.... 

Om ja väntar o gör det i slutet av veckan i stället så är ja ju inne i vecka 26 iallafall! 
    Mycket längre än så vill ja inte vänta! Längtar sååå!

Tack för tipset :)
  • MFJG
    SaraKlippan skrev 2010-08-15 14:42:30 följande:
    visste bara att man inte kunde göra 3D innan vecka 24... då kanske ja ska vänta några dagar till då.... 

Om ja väntar o gör det i slutet av veckan i stället så är ja ju inne i vecka 26 iallafall! 

Det står på Emmaultraljudskliniks hemsida att dem rekommenderar efter vecka 26 för att då är där som mest fostervatten. 
  • Momalicious
    MajMamman08 skrev 2010-08-15 12:57:03 följande:
    ah ok ja har gjort 3 st VUL o sen 1 st RUL o sen nu då 1 till UL o om de inte går o se kön,blir de 1 3D. Så sammanlagt om jag gör alla blir 6 st.....e de för mycket o skadligt???
    Alltså nej, det tror jag verkligen inte. Det är ju fortfarande inte bevisat att det ÄR skadligt med ultraljud. Det man tror kan hända av väldigt många ultraljud är att barnet KAN få inlärningssvårigheter senare i livet, men det är som sagt inte bevisat. 
    Dessutom så gör man väldigt lite ultraljud här jämfört med t.ex. USA där man gör flera stycken vanliga ultraljud hos sin doktor.

Jag skulle inte oroa mig om jag var du! :)
    '
    SaraKlippan skrev 2010-08-15 14:42:30 följande:

Det är ju bara ett generellt tips och det är ju inte alltid det stämmer. Anledningen att de skriver det på sin hemsida är ju för att oftast så är det mycket fostervatten i förhållande till hur stort barnet är, och det är då lättare att få bättre bilder. Men som de också skriver så är mängden fostervatten individuell och det kan därför gå bra att få bra bilder både tidigare och senare i graviditeten! :)
    Jag kommer nog göra mitt könsbestämmande i vecka 24 ändå. Fanns inga bättre tider för isf måste sambon ta ledigt från sitt jobb och det är dumt. Bättre att göra ett till, stort ul senare då :) Men vi får se :) 
  • Stefanie
    Momalicious skrev 2010-08-15 00:28:18 följande:
    FÖRRESTEN! Kommer ni ihåg att jag berättade om min mamma och att hon skulle träffa sin gamla kärlek från förr för några veckor sedan?
    Well, det hela slutade precis som i en film också!
    Han kom och de satt uppe hela natten och pratade. Han stannade två dagar längre än det var tänkt och de hade det hur trevligt som helst. Det var INTE svårt att se hur himla kära de var när vi kom för att hämta lite grejer inför vår camping semester, de kunde inte hålla händerna ifrån varandra! Hjärta

Mannen är ju som jag berättade från Holland så i torsdags åkte mamma till Berlin för att möta upp Martin som han heter. De är där nere på kärlekssemester och har det så mysigt så berättade hon via sms. När vi var hos mamma förra veckan så visade hon mig till och med snygga underkläder som hon köpt. 

Aldrig sett min mamma så glad så det är helt underbart! Hon är så himla värd det. Mamma var ensam med mig från början i princip och har aldrig varit med någon under min uppväxt. Är så jäkla glad att hon träffat någon, även om de inte kan ses så himla ofta eftersom de bor i olika länder.

Sagor händer fanimej i verkligheten, helt sinnes! Hjärta 
    Oj, vad häftigt! Det låter ju som en riktig saga!

Jag har suttit i en segelbåt i en vecka, har ju varit strängt beordrad att vila efter alla sammandragningar och jag kan säga att det var rätt härligt att kunna ligga i en segelbåt istället för i soffan några dagar!
    Läste ikapp hela tråden igår, det tog en stund kan jag meddela!

Sammandragningarna hade lugnat sig senaste veckan och igår när jag var hemma första dagen så fick jag för mig att allt var som vanligt. Åkte och sjöng på ett dop och sedan fick vi för oss att grilla med några kompisar. Efter att ha gått runt i tio minuter på Coop Forum drog sammandragningarna igång ordentligt. VI åkte och parkerade bilen och började promenera mot grillplatsen och jag fick lägga mig ner i gräset tre gånger för att det gjorde så ont att stå upp. Trodde att jag skulle få ringa en ambulans men när jag kommit fram till grillen och lagt mig ner en stund blev det bättre och var okej hela kvällen tills det var dags att promenera igen.
    Det är som att det är någon kombination av foglossning och sammandragningar så nu har jag bestämt mig för att plocka upp kryckorna ur källaren och inte gå någonstans utan dem. Då kanske jag avlastar svanken lite och dessutom blir jag tvungen att gå långsamt med kryckor vilket jag verkar behöva bli påmind om.
    Ska se vad barnmorskan tycker om den idén på fredag. Det blir i vilket fall att fortsätta vila vilket känns så otroligt tråkigt. Jag blir så rastlös och uttråkad... 

Nu har jag åkt på den där hemska förkylningen, jag med. Det skär i halsen och jag är alldeles matt. Hoppas att ni andra förkylda kryar på er!

• Sandragumman

Nu har de börjat spåra för mig tror jag.....

Jag har kommit in i den där "boa tiden" nu och vill fixa och dona med allt som har med bebis att göra....
    nu har jag tvättat lite kläder och ska packa BB-väskan så jag har nå att göra....
    skulle jag så skulle jag sätta ihop spjälsängen och bädda den oxå men då kommer den ju stå ivägen i flera månader juh.... Åååå så jobbigt!
    kommer ju säkert packa om bb-väskan ett par gånger oxå men packa till barnet är ju lätt med sitt eget kan mna ju ändå inte packa fören de är dags.....

har putsat fönstren nu inför vintern och snart ska jag väl byta gardiner oxå tror jag.....

• ÄlskarMina
    Karttikeya skrev 2010-08-15 16:06:37 följande:
    Vad har hänt med 2barnsmamma 84 förresten?
    det började jag också fundera på igår..men såg att hon iaf uppdaterat sin blogg häromdagen. 
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Lillebror BF 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-08-15 16:06:37 följande:
    Vad har hänt med 2barnsmamma 84 förresten?
    Hon sa väl att det kontot blivit spärrat eller nåt, så gjorde hon ett nytt och sen försvann det också verkar det som.
    Hon kanske kommer tillbaka :) 
  • ondar

Pappan ringde förut o ville ha lite råd angående sin mammas katt som e sjuk (jag läste djursjukvård på gymnasiet)
    Han frågade efteråt om ja börjar bli tjock än o jag sa att magen har växt MKT sen han såg mig sist i vecka 18, är i 23+4 nu och att bebis sparkar varje dag så vi borde faktiskt ses snart så han får känna bebissparkar.
    Han blev helt tyst först å sa sen att det har ja inte sagt.
    Svarade då att han inte heller har frågat.
    Han sa att han inte visste att man kände sparkar "så här tidigt".

Så ja kände mig samtidigt lite elak sen men man ska väl inte behöva tvinga sig på barnets pappa heller.
    Nu frågade han iaf när ja ska till BM nästa gång o när ja sa tid o datum sa han att han skulle kolla om han kunde följa med o isf ringa mig nu i veckan. Tror att han själv inser att bebis snart är här o han inte har hunnit med nånting.
    Samtidigt känner ja inte att han måste med till Bm, jag har berättat om saker för henne som inte han vet och inte behöver veta om min barndom som jag känner att ja behöver prata mer med henne om- vilket vi iof kan göra nästa gång istället för jag vill ju att han ska vara så delaktig han bara vill.

Personligen längtar jag efter honom och önskar mer än allt att han ska vilja träffa oss mera men mest är det för hans skull. Så att han hinner få in att det snart kommer en liten personlighet som är halva han o halva mig som kommer behöva honom och att jag kommer behöva honom.
    Han inser allt det där själv egentligen, speciellt om man pratar om det, men samtidigt är han bara en sån där person med tusen saker i görningen hela tiden och sånt där som borde vara viktigast kommer alltid "sist", det har vart så så länge jag känner honom o ja undrar när det ska förändras...

Förlåt om ja gnäller men ja har ingen o prata med det här om utan att få massa blickar o oförstående svar...

Jag vet att han kommer bli en toppenpappa när bebis är här, men bebis är ju inte här än och det känns lite ensamt ibland att behöva vara gravid själv när så många andra faktiskt är gravida ihop med sin partner.

Var på ettårskalas till min ljuvliga brorsdotter idag och bebis sparkade så jag försökte låta min andra bror känna, ingen har ju känt sparkar än men då slutade bebis:P. Så kanske kanske att bebis Pappa får bli först iallafall

Svar på tråden December Bebis 2010 :)