• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Småstadsbönan
    Stefanie skrev 2010-08-15 23:15:42 följande:
    Lillkillen:
    Tack för styrkekramar och förståelse...

Jag gillar den här tråden mer och mer. Jag har inga andra i närheten av mig som är gravida just nu och då känns det så skönt att titta in här och läsa hur ni har det och kunna skriva av sig lite. Här är det liksom ingen som tröttnar på att läsa om graviditetetsnörderi.

Jag berättade förresten för sa,mbon om vad ni skrivit i tråden om svängbara hjul. Att problemet med backarna inte existerar och att hjulen är låsbara (vilket jag sagt till honom tidigare). Först då förstod jag varför han fått för sig det.

"Men då är det bara framhjulen som är låsbara?"

Puckot. Mitt ganska söta pucko, men ändå. Jag kommer att vinna vagnfajten, jag känner på mig det.

HA HA HA det är inte lätt att vara av det manliga könet i bland
  • Stefanie
    Småstadsbönan skrev 2010-08-15 23:19:31 följande:
    HA HA HA det är inte lätt att vara av det manliga könet i bland
    Nej, det kan inte vara det! 
  • Jessika82

Hej på er. Är snart på väg till jobbet. Känns lite jobbigt att börja igen efter 4veckors ledigt.... Klockan är 5 på morgonen och jag har inte sovit bra... Först levde bebisen rövare i magen (det var mysigt) sen när man väl somna så vaknade man stup i kvarten... Hoppas alla har det bra. Kram från mig

• Momalicious
    Stefanie skrev 2010-08-15 20:09:05 följande:
    Usch. Nu blev jag sur. 

Jag har sedan vi började prata barn suttit och läst på om barnvagnar på nätet och försökt hitta en jag gillar. Efter mycket om och men har jag kommit fram till att jag skulle vilja ha en barnvagn med svängbara framhjul. Sambon sade tidigt att han ville ha fyra hjul hellre än tre och rabblade fördelarna med det och jag kunde hålla med. Han har också länge sagt att han vill ha stora hjul.

Jag kom för ett bra tag sedan fram till att jag nog vill ha en brio sing eller go. Det enda som talar emot egentligen är att svängbara framhjul innebär mindre framhjul och det kan bli jobbigt om vi får samma snöfall i år som förra vintern. Jag presenterade Brio sing för honom och han har inte sagt något dåligt om den. Förrän nu.

Han: "Jag vill ha stora hjul"
    Jag: "Men stora hjul innebär fasta hjul och jag vill ha svängbara om jag ska åka en massa kollektivt när jag inte har något körkort"
    Han: "Men det finns fler nackdelar med svängbara hjul. Till exempel, om man går i en brant backe så måste man hålla emot så att vagnen inte svänger"

Va?! Jag undrar då om någon överhuvudtaget upplevt det problemet. Hur ofta kommer vi att gå i branta backar? Jag skulle bra gärna vilja veta om någon förälder med en vagn som har svängbara hjul har upplevt det här som ett problem.

Så nu vill han ha fast hjul och kommer att vilja vinna kampen trots att det är jag som kommer att vara mammaledig och hemma med ungen i princip hela tiden. Det är jag som kommer att använda barnvagnen mest och jag kan rabbla tusen själ till varför jag vill ha någon av vagnarna jag nämnde.
    De är smidigare, mer lättkörda, LÄTTARE vilket känns viktigt när jag har en dum rygg.

Hur knäcker jag honom? Någon som har några argument för svängbara hjul som han inte kan knäcka? Eller emot fasta? 

Någon som har några tips? 
    Har ni haft liknande åsiktsskillnader när det gäller barnvagn med era respektive? 
    Äsch, som alla säger så går ju hjulen att låsa och dessutom tycker jag att du borde vara den som får bossa eftersom du kommer använda vagnen mest. Tänk om han aldrig kör vagnen i princip, men han ändå ska ha en sån vagn han vill ha. Heldumt ju!
    MajMamman08 skrev 2010-08-15 20:55:24 följande:
    Snyft,hänger inte riktigt med här längre bland er goa tjejer! Hinner aldrig läsa ikapp  Jobb o jobb o e de inte jobb så e de renovering....puh!!!
    Men ser ett slut på de o då kan jag hänga på er lite bättre,hihihi 
    Kämpa på! Du är så duktig! Och tänk vad härligt det kommer vara sen när det är färdigt!
    NhjärtaD skrev 2010-08-15 21:11:26 följande:
    MOMA:
    Oj vilka punkter du redan kommit på & första gångs föderska  du är påläst 
    Haha, jag har en tendens att läsa ALLT jag kommer över när det gäller saker jag vill/är intresserad av. Så ja, jag har nog koll på rätt mycket Tack!
    Karttikeya skrev 2010-08-15 22:58:51 följande:
    JAVISST Skrattande
    Fan vad bra!
    Jessika82 skrev 2010-08-16 05:02:12 följande:
    Hej på er. Är snart på väg till jobbet. Känns lite jobbigt att börja igen efter 4veckors ledigt.... Klockan är 5 på morgonen och jag har inte sovit bra... Först levde bebisen rövare i magen (det var mysigt) sen när man väl somna så vaknade man stup i kvarten... Hoppas alla har det bra. Kram från mig
    Förstår att det är jobbigt. Jag kan inte sova, massa tankar som snurrar. Inte så värst kul heller.
  • ondar
    Momalicious skrev 2010-08-15 22:54:58 följande:
    Jag förstår att det är jobbigt. Är helt hundra på att jag inte fullföljt graviditeten om det inte var för min sambo. Jag mådde ju hur dåligt som helst de första 17 veckorna i princip. Mår fortfarande illa på mornarna, nästan varje dag. Min sambo är min klippa alltså. Tycker du är såååå duktig som klarar det själv alltså! Du kommer garanterat bli en jättebra mamma
    Tycker det är synd att det ska vara sån tabu att skaffa barn med någon man inte är tillsammans med. Jag tycker det är modigt! 

Vi finns iaf här för dig om du behöver prata. Du förresten, vi bor ju rätt nära varandra. Vad sägs om att ses någon dag? Majorima kanske vill haka på också? Hade varit kul att träffa andra gravida i verkligheten också

Kram på dig!
    Tack det värmde något enormtHjärta
    Man förstår ju samtidigt varför folk tycker att man ska vara två, men det ska vi ju vara också, på något vis:). Jag är helt säker på att det blir lättare när bebis är ute, men som ni säger så är det enormt att vara gravid också och det tror jag inte riktigt att pappan förstår.
    Är väldigt glad att ni andra har bra stöd i era partners iaf {#emotions_dlg.flower}
    JAVISST Skrattande
    Det hade vart superkul att ses i verkligheten! Efter flytten första september har jag ingenting längre som är uppbokat eller planerat, vi kanske skulle kunna försöka få in en dejt då:)??

Kram på er båda!
  • jinxy

Första dagen på jobbet för mig med idag. Idel kommentarer om att magen växt. Visst är det roligt att den syns men det blir lite tjatigt med alla kommentarer :(

Eller hur tycker ni andra om det?

• Momalicious
    ondar skrev 2010-08-16 08:34:13 följande:
    Tack det värmde något enormtHjärta
    Man förstår ju samtidigt varför folk tycker att man ska vara två, men det ska vi ju vara också, på något vis:). Jag är helt säker på att det blir lättare när bebis är ute, men som ni säger så är det enormt att vara gravid också och det tror jag inte riktigt att pappan förstår.
    Är väldigt glad att ni andra har bra stöd i era partners iaf {#emotions_dlg.flower}
    JAVISST Skrattande
    Det hade vart superkul att ses i verkligheten! Efter flytten första september har jag ingenting längre som är uppbokat eller planerat, vi kanske skulle kunna försöka få in en dejt då:)??

Kram på er båda!
    Låter bra det! Fram tills den 20 september är jag ledig mest hela tiden så det ska mycket till för att jag inte ska kunna då. 20 september börjar jag intensivkursen i kungälv så då kommer allt handla om körkort körkort körkort i princip Men som sagt, innan dess kan jag, och efter körkortet är färdigt kan jag säkerligen någon dag också, och då har jag ju förhoppningsvis garanterat (låt mig vara positiv somfan) körkort med så då blir det lättare!
    Kram på dig! Hjärta
  • ondar
    NhjärtaD skrev 2010-08-15 21:31:15 följande:

Jag var ensam under min andra grav, & jag kände mej jätte ensam stundtals...man läser & hör om andra som delar glädjen med sin partner & själv sitter man där ensam på kvällarna & bara vill att nån håller om en & tar på magen....

förstår dej till fullo!!!

Stefanie skrev 2010-08-15 20:09:05 följande:
    Usch. Nu blev jag sur. 

Jag har sedan vi började prata barn suttit och läst på om barnvagnar på nätet och försökt hitta en jag gillar. Efter mycket om och men har jag kommit fram till att jag skulle vilja ha en barnvagn med svängbara framhjul. Sambon sade tidigt att han ville ha fyra hjul hellre än tre och rabblade fördelarna med det och jag kunde hålla med. Han har också länge sagt att han vill ha stora hjul.

Jag kom för ett bra tag sedan fram till att jag nog vill ha en brio sing eller go. Det enda som talar emot egentligen är att svängbara framhjul innebär mindre framhjul och det kan bli jobbigt om vi får samma snöfall i år som förra vintern. Jag presenterade Brio sing för honom och han har inte sagt något dåligt om den. Förrän nu.

Han: "Jag vill ha stora hjul"
    Jag: "Men stora hjul innebär fasta hjul och jag vill ha svängbara om jag ska åka en massa kollektivt när jag inte har något körkort"
    Han: "Men det finns fler nackdelar med svängbara hjul. Till exempel, om man går i en brant backe så måste man hålla emot så att vagnen inte svänger"

Va?! Jag undrar då om någon överhuvudtaget upplevt det problemet. Hur ofta kommer vi att gå i branta backar? Jag skulle bra gärna vilja veta om någon förälder med en vagn som har svängbara hjul har upplevt det här som ett problem.

Så nu vill han ha fast hjul och kommer att vilja vinna kampen trots att det är jag som kommer att vara mammaledig och hemma med ungen i princip hela tiden. Det är jag som kommer att använda barnvagnen mest och jag kan rabbla tusen själ till varför jag vill ha någon av vagnarna jag nämnde.
    De är smidigare, mer lättkörda, LÄTTARE vilket känns viktigt när jag har en dum rygg.

Hur knäcker jag honom? Någon som har några argument för svängbara hjul som han inte kan knäcka? Eller emot fasta?

Någon som har några tips?
    Har ni haft liknande åsiktsskillnader när det gäller barnvagn med era respektive? 

Har med det jobbigt faktiskt...fast kanske på annat vis, men det är nästan så jag med känner att det  är sista gången...men så tror jag inte det blir, men är deppig över massa saker....vill bara att bebis ska komma ut nu & hoppas det blir bättre med allt & alla!!

Precis, o i alla böcker så står det överallt om hur planerat barnet är med massa kärlek o omsorg o man känner sig som världens sämsta mamma:/. Ja precis, det där med att ha någon annan som delar det o håller om en, det fattas verkligen.
    Skönt att ni är så förstående här inne:)!

Usch va jobbigt:(, hoppas du får bli lite gladare igen snart *kram*
    Snart är bebisarna här iaf, förhoppningsvis blir ju allt bättre med oss alla dåHjärta
  • Momalicious
    jinxy skrev 2010-08-16 08:39:16 följande:
    Första dagen på jobbet för mig med idag. Idel kommentarer om att magen växt. Visst är det roligt att den syns men det blir lite tjatigt med alla kommentarer :(

Eller hur tycker ni andra om det?
    Glömde svara! 
    Tycker också det blir tröttsamt när det är många som har samma frågor och samma kommentarer. Typ släktkalas är blä, alla ska fråga samma saker och alla ska ha samma kommentarer. Skitsegt. Nästa kalas ska jag samla alla och ha frågestund så slipper jag upprepa allt hundra gånger
  • ondar
    Momalicious skrev 2010-08-16 08:48:45 följande:
    Låter bra det! Fram tills den 20 september är jag ledig mest hela tiden så det ska mycket till för att jag inte ska kunna då. 20 september börjar jag intensivkursen i kungälv så då kommer allt handla om körkort körkort körkort i princip Men som sagt, innan dess kan jag, och efter körkortet är färdigt kan jag säkerligen någon dag också, och då har jag ju förhoppningsvis garanterat (låt mig vara positiv somfan) körkort med så då blir det lättare!
    Kram på dig! Hjärta
    Å va roligt! Jag har helt missat att det blev bestämt med körkort iaf:D:D:D. UNDERBART ju!
    Kram!!

Måste fresten fråga om det här med föräldrapenning..

Pappan ringde nyss igen o så släppte han att det bara är ca tre månader kvar tills bebis är här, grattis tänkte jag:). Vi kom då in på föräldrapenning, och den här killen o jag tänker väldigt olika ibland:)..
    Så han föreslog iaf att han skulle ta ut pappadagar även när han är ledig för det har han läst att man får, "lite extrapengar är ju bra". När jag då sa att han bara har tio dagar och att han borde spara dem så sa han att han ju har sextio.
    Så jag förtydligade mig o sa att han bara har tio dagar som han kan ta ut samtidigt som mig o att det inte är så mkt pengar att tala om så det e bättre att han tar ut dagarna så som det behövs än att se dem som "extrapengar" för så kommer det inte vara.

Då sa han att hans arbetskompis får ut 1200 om dagen, det kan väl inte stämma???
    Skulle han då vara hemma i trettio dagar så skulle ju han ha en _enorm_ pappapenning, Pappan måste väl ha missförstått nånting? Eller har jag det?

Han tyckte dessutom att det då är bättre att han tar ut dagarna som tjänar mer än mig o jag försökte förklara att det är min enda inkomst och att jag behöver ta ut mina mammadagar för att klara _min_ hyra och _mitt o bebisens_ levende. "vi löser det på nåt sätt" var svaret.

Oj vad vi har mkt att prata om till december Drömmer
Svar på tråden December Bebis 2010 :)