Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

Har också HMs amningsbhar, men som sagt, en storlek för litet tror jag allt :(

Hur ofta badar ni era små? Emil tycker det är så mysigt att bada, skulle gärna göra det varenda dag. Ibland blir det ju kräkigt o så å då måste man ju typ bada dom..

• ludicrous

2barnsmamma - hm har billigt! 2 bh 199 o 2 toppar typ 249 tror jag :)

Emil har haft sovmaraton! Han har sovit flera timmar nu, jag somnade jag med.. Men det blev matdags, vaknade dyblöt om tutten :P som tur är har han haft två - tre lite längre vakenstunder på 1.5-2 tim, annars hade jag blivit orolig... Nu lär han väl vara vaken hela natten ist :)

• ludicrous

En vecka kvar i tryggheten! Sambon börjar jobba nästa tisdag. Imorrn börjar dottern dagis igen, skönt för henne och för oss :)

Har haft en skön natt! Jag somnade först runt nio, vaknade halv elva, matade o så vaknade Emil efter maten, mysade lite, Emil somnade igen runt tolv. Har börjat lägga honom i hans säng första passet så i natt sov han mellan 03 ca i sin säng. Då sover jag som en stock! Sen får han sova hos oss resten av natten. Mat igen runt 6 och nu :)

• ludicrous

Idag var det herrns andra bvcbesök :) vikten landade på 3.3 kg och längden mättes till 50.5 cm :) fortfarande en liten pojk, men han har gått upp nästan 300 gram på 1.5 vecka, bra jobbat :)

• ludicrous
    Emelle skrev 2011-01-10 16:20:56 följande:
    Jo Max är ju 9-14 tis-ons-tors. Men J slutar ju tidigt ibland och kan hämta då.
    Men jag har ingen koll på tiderna annars, är ju lugnare när det bara är små bebisar där tänker jag...
    Och Mån och Fre är ju Max ledig och då kan ju jag ta med honom. Är William (och Nova Ludi) lediga Mån och Fre med?? Isåfall kan man ju ses där och aktivera dom lite
    Har inte varit nere nått än, vilken tänker du på? Med Nova var jag på Liten och Stor, trivdes jättebra där.
    Nova är också ledig måndag och fredag, än så länge är ju sambon hemma, han börjar jobba nästa tisdag, då tänkte jag komma igång med livet :P  haha än så länge är vi lite i babybubblan då allt annat är avstannat, men nova börjar dagis imorgon så vi mjukstartar med det :)
    Hänger jättegärna på ner sen, både med och utan syskon. Nova kommer absolut behöva busa av sig med andra ungar även om det bara e två dagar hon e hemma :)
  • ludicrous

Ikväll e jag urless :( inte ledsen utan less. En av sambons vänner har problem med tjejen, och sambon har köpt ett Xbox, vilket resulterar i att vännen kommer hit på kvällarna o spelar. Dom spelar dessutom online. Detta gör att jag inte kan kolla på tv för den e ju upptagen, helst får jag inte vara ute på nätet för då laggar spelet, soffan e upptagen så jag får gå upp till övervåningen o amma och jag får inte en minut ensamtid med min sambo :( så jag får helt enkelt sitta i sängen själv o glo in i en vägg tills vännen går hem frammåt 23-00..

• ludicrous

Ondar - att barnet föds går in automatiskt hos fk. När jag loggar in trycker jag på begär föräldrapenning o sen fyller i dagar o så..

Svar på tråden December Bebis 2010 :)