Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

Grattis pickaboo och heja haligh!!

Hur har det gått för majorima??

• ludicrous

Suzzy- jag har köpt Apotekets apolivia bindor, maxi. Man kan ju blöda rätt mkt!

Vi var på BVC idag, Emil blir en vecka imorgon, han har nått sin exakta födelsevikt; 3070 g! Han vägde nått på 2.8 kg i söndags, så han har gått upp ordentligt :)

När han ammas så äter han först ordentligt, sen bajsar han oftast, då byter vi blöja när han verkar nöjd, så får han lite mer mat sen, han verkar behöva en liten paus ibland ;)

• ludicrous

Maria-alla har inte känningar alls innan, bebis kanske vill vara ett januaribarn istället :) jag vet hur segt det e att gå över tiden, med dottern gick jag över 13 dagar! Såå jobbigt! Men NÅN gång kommer dom..

• ludicrous

Moma- första dygnen behöver knappt bebisar äta alls. Märker man att barnet e slött så kan man behöva väcka för att äta, annars ska det inte behövas!

Jag ger Emil mat ibland när boobsen gör alldeles för ont! :)

Idag är sambon iväg och jobbar, lite läskigt faktiskt. Dom hade det körigt på jobbet så han hoppa in, men min mamma slutar tidigt så hon kommer sen :)

• ludicrous

Nu sitter jag finally framför datorn för första gången på en vecka :) tycker det e komiskt att Emil och Agnes kom samma dag ;)

Passar på att visa upp mina vackra barn :)

• ludicrous
    Haligh skrev 2010-12-30 12:16:23 följande:
    Jag har iaf fått min lilla nu det blev en flicka! 3515 gram och 52 cm kom hon vid ett-tiden i natt! Allt har gått bra men förlossningen var vidrigt intensiv, öppnade mig nästan helt jättefort så Eda fick jag ingen, sen sista centimetern tog flera timmar för livmodern var helt slut. Så värkar timme ut och timme in men inget hände, kan säga att jag släppte inte lustgasen för en sekund till slut fick jag värkstimulerande dropp och sitta på pall, och äntligen kom hon ut! Sprack rejält inuti så jag fick ligga på operation och uppvak hela natten och pappan fick sussa lite med tösen. Nu sover hon så sött och är finast i världen! Jag mår bra men underlivet känns väldigt mycket... Orkar inte läsa tråden utan på återseende när vi kommer hem!!
    Grattis! Men vilken turbulens hörru! Jag hade också sånna värkar som inte gjorde någon nytta.. Kom upp till 6 cm sen var det stopp, värkar i timmar som ökade o gjorde ont som attans, men öppnade mig inget :(
    Hoppas du o kroppen återhämtar er!
  • ludicrous

Grattis majorima!
    Vilken tur att allt gick bra, lät läskigt!! Men tack för uppdateringen, vi har tänkt på dig!

Emil var antingen väldigt trött nu eller så hade han ont i magen. I natt och idag har han varit extra " grymtig". Han ligger o gnoffsar o grymtar lite, inte helt tillfreds, idag har också varit den dagen han varit mest ledsen, även om han knappast skriker.. Har druckit kaffe två dagar, kan det vara så att det beror på det? Det är det enda i kosten jag ändrat..

• ludicrous

Det är Victorias secret fashionshow på trean nu, tänk om man hade en kropp som platsade där ;) inte det bästa att kolla på en vecka efter att man fött ;)

• ludicrous

Ååh, kan inte heller se majorimas bild, men Annas lilla sessa ser jag, så fin :)

Har inte sovit så gott i natt, lilleman har legat o gnöffat massor. Har nog haft lite magknip. Så han har legat på mig mage så han skulle få lite värme o jag har strukit och stulit över ryggen. Tack o lov har han inte skrikit...

Hur gör ni om dom små bajsar i sömnen? Väcker ni dom eller låter ni det va?

• ludicrous

Gott nytt år :)

Har blev det korv med bröd till middag :P

Moma- har inte heller mkt till matlust, men trycker i mig ändå. Äter mkt frukt också. Försöker variera kosten så lillebror får bra näring.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)