December Bebis 2010 :)
Vägde mig när jag var på mvc idag, har gått ner ca 8 kg av 14.5. Skönt :)
Vägde mig när jag var på mvc idag, har gått ner ca 8 kg av 14.5. Skönt :)
Emelle- det är inget att göra nått åt, det är ju inget som syns som tur e ;) det e mer om det skulle bli ett försäkringsfråga, bm tyckte jag borde kunna få nån slags ersättning iaf. Det ser faktiskt jävligt kul ut, hade det inte varit så att det var en bristning vi snacka om skulle jag lätt lägga upp en bild :D
Har det rätt lyxigt, min sambo ska vara hemma till den 18de januari :D
Idag har jag en dålig dag :( somnade irriterad och vaknade imorse irriterad. Kan inte titta på min sambo utan att vilja dra en stekpanna i huvudet på honom och håller på att bli tokig på att få upprepa allt 13578743 ggr till dottern. Emil sov mellan 23.30-04 ungefär, sen till 7 och sen till 9.30 typ. Sen sov han ju hela kvällen igår också, men då var ju jag vaken dum som jag e :(
Men jag är nöjd över hans sovtider, de är rätt sköna :)
Idag ska jag o barnen hälsa på en kompis o hennes son, ska bli skönt att babbla ur sig..
Majorima - skönt att du pratat med nån och får stöd :) visst låter Tim som en mönsterbebis :)
Maria- hoppas det ökar nu! Det är konstigt att man längtar efter det extrema smärtan.. :P
Efter en dusch känns allt lite skönare faktiskt :)
Emil har de senaste dagarna, förutom igår, varit lite kinkig, inte riktigt nöjd med nått. Jag har två teorier... 1. Hans navel blöder lite och blöjorna satt åt, hade pampers, bytte till libero, som är tunnare för naveln, och Emil blev igår lugnare o nöjdare.
2. En stressad mamma. "glada kor ger godare mjölk". Det här e jättehemskt att skriva för mig, vet inte hur många här som har bonusbarn, men när sambons barn några dagar efter förlossningen kom och stannade en vecka (jag e van vid varannan helg) blev det nog för mkt för mig :( de åkte igår förmiddag o jag känner mig så mkt lugnare. Med ny bebis och stimmiga barn som inte respekterar en blev det too much för en ammande Anna :( känner mig hemsk som tyvärr tror att teori två stämmer...
Bajs! Min lilla pojk bajsar som en tok! Två blöjor per måltid ungefär går det väl åt ;)
När jag tänker efter så blir jag väldigt känslosam o gråtmild när brösten är fulla. Då gråter jag för ingenting o märker saker som inte finns! Såfort jag ammat blir det bättre
Äntligen Maria!! Lycka till!
Cissi- är bröstet jättefullt är det lätt hänt att han vräker i sig för mkt, så kommer överflödet ut sen ;)
Morrn! Började inatt skriva upp amningstider, ska se hur mönstret ser ut ;) tyvärr har lillkillen en vakenperiod mellan ca 4-5. Han skriker inte eller nått utan ligger nyfiket o tittar på allt. Jag får ju så dåligt samvete om jag inte pratar o e vaken med honom då, så nattsömnen störs rejält :( men han e ju såååå fin när han ligger o tittar, världens finaste ögon!
Det e ju en helt ok tid ;)