• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • delifi2
    NhjärtaD skrev 2010-08-19 21:12:48 följande:
    Suck suck...

Var på f-möte ikväll...barnens pappa var med...
    Då blir det som vanligt ett jäkla liv på min sambo....han hatar när jag träffar deras pappa ele måste prata med honom....detta är såååååå jobbigt....

+ att barnens pappa vill att de ska gå på två olika dagis beroende på vart de är....kan han glömma, är inte bra för barnen kan jag känna, han tänker mest på att slippa köra tror jag....

håll kvar vid era män allt blir bara knas annars, hur man än gör.......
    min din sambo måste väl iaf förstå att deras pappa oxå måste få vara med, oavsett hur relationen mellan er är. JObbigt värre kan jag tänka mig.
    Sånt kan ju inte pappan säga ju, det är ju inte bra för barnen att gå på 2 olika dagis.

Har bara haft 2 förhållandet, de första med döttrarnas pappasom inte var bra och det andra med min nuvarande man.
    Mitt x är faktiskt rätt bra eller han var när han hade sin bra period när jag flyttade ner till skåne, då flyttade han oxå ner till skåne eftersom han inte hade något som band honom kvar i sthlm. Döttrarna bodde ju med honom 1 år innan de flytta ner med honom, så det var bra.
    Vet inte om jag hade bott kvar här nere om inte han hade flyttat ner och döttrarna varit kvar i sthlm
  • Trollungarnasmamma
    delifi2 skrev 2010-08-19 21:21:17 följande:
    min din sambo måste väl iaf förstå att deras pappa oxå måste få vara med, oavsett hur relationen mellan er är. JObbigt värre kan jag tänka mig.
    Sånt kan ju inte pappan säga ju, det är ju inte bra för barnen att gå på 2 olika dagis.

Har bara haft 2 förhållandet, de första med döttrarnas pappasom inte var bra och det andra med min nuvarande man.
    Mitt x är faktiskt rätt bra eller han var när han hade sin bra period när jag flyttade ner till skåne, då flyttade han oxå ner till skåne eftersom han inte hade något som band honom kvar i sthlm. Döttrarna bodde ju med honom 1 år innan de flytta ner med honom, så det var bra.
    Vet inte om jag hade bott kvar här nere om inte han hade flyttat ner och döttrarna varit kvar i sthlm

Ja jag säger till honom att det tyvärr är så, går inte att göra nått åt saken, men ändå samma jäkla liv verenda gång, likadant de helgerna de är där.....

Ne som tur e kan han juh inte bara bestämma det, för det kommer jag inte gå med på.....

Ja det är inte lätt alltid, tycker bara det blir svårare & svårare....

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Mrs TH

Flicknamn: Vi är egentligen ense om ett namn som den lilla ska heta, men velig som jag är så vill jag ha några till namn på listan.

Aili vad tycker ni om det?

• Trollungarnasmamma
    Mrs TH skrev 2010-08-19 21:26:37 följande:
    Flicknamn: Vi är egentligen ense om ett namn som den lilla ska heta, men velig som jag är så vill jag ha några till namn på listan.

Nja Aila e finare då
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Mrs TH

Nej det gillar jag inte, täker bara på alkistanten i huset ovanför jobbet då
    Egentligen är vi ju överrens, men ibland känner jag att man MÅSTE ha typ 10 namn på listan och alla säger ja men så kommer hon ut och så ser hon inte alls ut att passa i det namnet man tänkt ut, och det är klart att det kan hända men det är ju inte så troligt att vår dotter kommer födas och jag känner, nej men det här är ju en Berit, om Berit inte varit ett favoritnamn från början.

Äsch jag får acceptera att listan bara består av 3 namn

• Momalicious
    Mrs TH skrev 2010-08-19 21:26:37 följande:

Hm, jag förknippar det med aoili haha. Det är så svårt, för alla har vi så olika smak! Gå efter vad du/ni gillar för det är bara ni som kan avgöra vad ni gillar. Finns säkert folk som tycker att vår tjejfavorit Ella är hemsk, men det skiter jag i
    Hur uttalar man det? Typ "Ajli" eller "Ajlee" eller nåt annat? 
  • delifi2

jag hoppas att jag slipper mina 2 skräckförlossningar som jag har haft med sönerna.

Med ELliot tog det 3 dagar eftersom de satte igång mig, vi kom in på tisdag morgon och han kom precis efter  tolvslaget natten mellan torsdagen och fredagen.¨

Med William tog det visserligen bara 2 1/2 timme men han låg snett, han låg med huvud neråt fast i ljumskkanten så varje gång jag fick en värk så var de inne med fingrarna och förskte rätta till honom s¨å att han skulle komma rätt.
    Ni som har barn vet hur ont värkar gör och tänk er då ha någon som gräver er där nere samtidigt.
    Till slut så vägrade jag att de höll på där nere för det gjorde så jäkla ont så då körde de ner mig i ilfast till op eftersom han inte tog sig efter varje värk, fick krystvärkar när jag var halvägs över på op-bordet men jag fick inte krysta eftersom jag inte öppnade mig något men till slut sket jag i dom och krysta iaf och han kom ut på 2 1/2 krystvärk.

Efter varje värk så öppnar sig slidan mer om man så säger så att huvud syns men det gjorde de inte på sig så drf sa de till mig att inte krysta.
    Men att inte krysta är näst intill omöjligt, så drf när jag fick 2 krystvärken så tänkte jag bara "inte krysta, inte krysta" så drf blev det 1/2 krystvärk :) 

• Mrs TH
    Momalicious skrev 2010-08-19 21:40:17 följande:
    Hm, jag förknippar det med aoili haha. Det är så svårt, för alla har vi så olika smak! Gå efter vad du/ni gillar för det är bara ni som kan avgöra vad ni gillar. Finns säkert folk som tycker att vår tjejfavorit Ella är hemsk, men det skiter jag i
    Hur uttalar man det? Typ "Ajli" eller "Ajlee" eller nåt annat? 
    Ella är väldigt vackert, det heter min gudsons syster!
     Man uttalar det Aiilii som det skrivs, jag hade en lärare ifrån norrland som hette( heter säkert fortfarande) det. Jag tycker att det låter så mjukt och snällt.

Vårt favvo flicknamn är Elise, min mans mormor hette så och han har alltid sagt att om han får en dotter så vill han att hon ska heta efter hans mormor som dog ung.
    Jag älskar namnet Elise, det enda jag "vänder" mig emot är att vår dotter kommer att heta precis lika som hans mormor, för och efternamn, och hon fick cancer när hon var relativt ung(knppt 50) jag vet inte men ibland känns det konstigt, men det är den enda invändningen jag har. Och hon får ju andra mellannamn, Elise Charlotte Maria, ( charlotte efter min mamma och maria heter alla kvinnor i min familj i för eller mellannamn). Annars har vi Isabella, Lilly, Alice och Elvie( min mormor heter Elvy) som back-up, oops det var lfer än 3 haha.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)