Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

Emynem skrev 2010-12-03 12:35:10 följande:
    Usch är så irriterande att gå med rejäl mensvärk hela tiden... Varför ska det vara så?

Det är liksom hela tiden och så blir det värre om jag får SD vilket jag inte får regelbundet eller jätte ofta men lite då och då.

Det gör ont i ryggen, fram längst ner i magen och ner i ljumskarna... Har satt på mig binda nu för ska ut och handla lite och är rädd för att vattnet ska gå eller nått. Haha, pinsamt!

Men det är bara önsketänkande att förlossningen skulle starta nu, är ju tre veckor kvar till BF så antagligen så är det väl bara kroppen som förbereder sig.
    Suck, suck, suck... 
    Skrev inte klart innan jag skickade iväg, snark.

Men du hade väl fått ditt första barn för tidigt också? Så även om det är önsketänkande är det väl inte omöjligt Glad
  • Karttikeya
    Emynem skrev 2010-12-03 12:41:57 följande:
    Ja, precis... PANG! Och sen är det dyblött, vad gör man då liksom?
    -Förlåt, jag ska torka upp det!
    Haha ;P...

Ruggit pinsamt om det kommer mkt när man är ute... Det vill jag inte vara med om! 
    Nej om det sipprar lite är det väl fine, men "plask" liksom, haha. Vi får hoppas det sker i "stillhet" på förlossningen eller i typ.. Sängen en natt. Mmm.

Cool
  • Karttikeya
    Emynem skrev 2010-12-03 12:43:58 följande:
    Jo men min första kom bara två veckor för tidigt... Men hoppas iaf att den här lille vill komma ut någon dag nästa vecka..
    Dock HELST idag!!! Haha
    Ja ack, tänk om man finge bestämma det där själv. Då vill jag att min förlossning startar någon kvart efter tolvslaget ungefär. = efter nyår och knappast något folk ute på vägarna.. Sen får man ju sällskap av fyrverkerier längs vägen också. Höhö.
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-12-03 12:58:13 följande:
    Haha, precis sådär sa jag till min sambo också. Är gladeligen gravid tills efter nyår om jag bara får slippa allt det onda. 
    Men det är ju faktiskt "bara" mindre än en månad kvar till efter nyår.. Har vi klarat det så här långt.. Ska jag säga som just skrek av smärta när jag reste mig, det kändes ärligt talat som om mitt bäcken hade slitits av och dragit ljumsken med sig! Men det gick över så jag antar att jag är intakt ännu.. Cool

Det jag längtar till nu är att kunna ha min ring igen, haha. Utöver att faktiskt få vara med om det mest fantastiska med livet: få barn. Hjärta
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-12-03 13:08:44 följande:
    Ja men eller hur. Det gör jag med rätt ofta, typ varje gång jag vänder mig åt vänster i sängen. Tur att sambon sover djupt. 
    Jaa jag har inte haft på mig min förlovningsring sen i i början av sommaren så det ska bli trevligt. In fact så ska ALLT bli trevligt. Typ att inte ha ont nånstans hela tiden. Börjar ana hur det är att vara 80 bast nu. 
    Min sambo sover INTE djupt så jag nöjer mig med att stöna lite sådär i hemlighet. Tungan ute

Vore ju trevligt om man kunde få hemtjänst som gravid.. Städa min lägenhet pls! Cool
  • Karttikeya
    Jaya skrev 2010-12-03 13:56:01 följande:
    vad jag vet så har en stor del, typ 75-80 % av de barn som har ADHD många i släkten som har ADHD.
    Barn som jag arbetat med som har den diagnosen har till 99% av fallen en mamma som har diagnosen.

Sedan är det en "modern" diagnos enligt mig.
    barn är stökiga okoncentrerade och har alltid vart i alla år. Med tyvär i dagens samhälle så krävs det att man ska ha en  diagnos för att få extra hjälp i skolan. Det räcker inte att ha svårt med vissa ämnen för att hamna i e lättare grupp/mindre klass, med det "hjälper" själva diagnosen till med.

Diagnos=rättigheter
    Ja det är en modern diagnos, men visst är det "tur" att den ändå finns.
    Ibland räcker det inte med en diagnos för att få hjälp. Du måste orka kämpa som föräldrar för att få din vilja igenom ändå. Min bror och min syster har tur som har så bra föräldrar som mina, som orkar bråka med försäkringskassa, skola osv.. Men det är klart att en diagnos underlättar, och att du har föräldrar som förstår innebörden och inte försöker förneka en eventuell problematik. Jag ser det som en "fördel" att ha det så nära inpå, ifall det skulle "drabba" mina egna barn. Glad
  • Karttikeya
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-03 13:34:50 följande:
    Visste faktist inte om detta

Nej vissa läkemedel tar man nog för givet att det inte ska vara någon fara. Visste inte detta om en vanlig nässpray heller förrän nu. Däremot är jag lite "skadad" så jag kollar alltid på fass innan jag tar något. *kram*

Momalicious skrev 2010-12-03 13:23:51 följande:
    Jag städade häromdagen. Orkade mer än jag gjort på typ hela graviditeten, dock kunde jag inte gå dagen efter men ändå! Idag behöver det dock städas igen. Jäkla kattungar som typ producerar damm.

ALLTSÅ NU GÅR MITT BÄCKEN SÖNDER, AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJ! Gråter

Hahaha, javisst orkar jag städa! Men inte fan är det värt det efteråt ens, uhh! Då är jag hellre bråkig och "tvingar" min karl att göra det. Faktum är att han hjälper mig med det mesta så jag ska verkligen inte klaga, men just städningen tror jag att vi kvinnor har ett skarpare öga för.. Han kanske tänker "oj, det behöver dammsugas", jag tänker :"Nu ska jag dammsuga för det behövs". Så en liten spark i röva är vad min karl behöver. Att jag känner mig värdelös och allmänt klen är en annan sak. Hellre det än att bli MER värdelös och klen, hoho.

• Karttikeya
    ludicrous skrev 2010-12-03 14:09:56 följande:
    Välkommen :) När är du beräknad?

Jag blir sååå trött på sjukvården!! Igår fick jag åka till akuten med mitt ben och det var rosfeber o jag fick antibiotika (heracillin). De ritade ut var svullnaden var och jag fick order om att höra av mig till VC om det svullnade mer än 1 cm utanför. Redan igår kväll hade det svullnat mer men jag väntade till imorse för att se, och jo, visst var det massa mer svullet. Kontaktade min VC och fick en tid och där tyckte dom jag var knäpp kändes det som,o  som att dom på akuten varit knäppa som gett mig Heracillin ist för Kåvepenin... CRP låg igår på 29 tror jag och idag på 41, så infektion har jag ju men ska tydligen inte bry mig. På akuten sa dom att det var bra om jag höll igång lite, på VC sa dom till mig o ligga still med benet högt. FAN  vad trött jag blir på sånt!!!
    Och jag tycker du ska ta det lugnt med foten i högläge när du vilar, men att det är bra att röra sig också Flört Att röra sig underlättar läkningen pga att du bibehåller en god cirkulation och högläge vid vila gör att du minskar svullnad och rodnad, i princip. Sen ska du ju inte springa runt som en yr höna, men att bli helt sängliggande rekommenderar inte jag, eller någon annan hoppas jag!

Jag tycker det är bra att dom gav dig Heracillin! Kåvepenin är ju ett bredspektra som KAN hjälpa dig med just din infektion, Heracillin är inte ett bredspektra och riktar istället in sig på bakterier typiska för rosfeber. Sen att ditt CRP inte är skyhögt rent infektionsmässigt tycker jag inte har med antibiotikat att göra, man vill väl få bukt på infektionen.. Skrikandes
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-12-03 14:33:20 följande:
    Jamen precis. Min sambo är dessutom inte lika noggrann som jag. Jag tycker inte det är någon idé att städa halvdant och typ skita i att dammsuga i hörnen så att säga. Och då måste jag typ påminna honom om olika saker hela tiden, typ "glöm inte att damma där. glöm inte att dammsuga under sängarna." osv. Eller när han gör saker i fel ordning. Typ torkar av borden EFTER han dammsugit. Haha. Ja, inte lätt dethär. Men jag försöker lära mig. Får tjata på honom lite för att det ska bli bra bara :)
    Nej och gud vad jobbig man känner sig när man bara tjatar om hur saker ska göras, haha.. Man vill ju inte riskera att få tillbaka "men gör det själv då!".. Drömmer

Jag brukar linda in det lite.. "Älskling, det skulle underlätta jättemycket för mig om du ville dammsuga idag, även under möbler och sådant som jag inte kommer åt just nu". Drömmer
  • Karttikeya
    ludicrous skrev 2010-12-03 14:38:23 följande:
    Tack! Ja man blir ju tokig på allt, sen har ju jag svårt att låta bli att göra saker, jag blir knäpp när jag inte kan röra mig! Det läkaren tyckte om anitbiotikan var väl att hon inte visste varför heracillin skulle hjälpa mot just det och hon prata staflykocker/streptokocker. Men jag betalade fan 188 kr för heracillinet och tänker då inte slänga dom ;D
    Nej jag har läst på och Kåvepenin är tydligen förstahandsvalet man gör *slår sig själv på fingrarna* Men heracillin är ett "hårdare" penicillin så du kan nog vara lugn ändå Tungan ute Antar att hon inte ändrade till kåvepenin ändå på VC?

Nej rör dig du med måtta, men det är klart att du ska försöka ta det lite lugnare än vanligt, du är trots allt höggravid och har en infektion i kroppen Flört
Svar på tråden December Bebis 2010 :)