• Emelle
    malinsmurfan skrev 2010-12-14 13:32:45 följande:
    ingen bebbe idag heller......................hade tid på förlossningen kl 8 idag för vändningsförsök och igångsättning, men det bidde inget denna gången heller.......förra veckan var det planerat första gången, så NU erkänner jag, JAG ÄR LESS; SKITLESS!!!
    Jag har inte hunnit tröttna på graviditeten tidigare, trots smärtor m.m men nu e det skit....fått en ny tid om en vecka, men då tänker inta jag åka dit, då e jag redan hemma med bebis hade jag tänkt.
    Tappen var fortfarande omogen, så jag förstår beslutet, och hjärnan fattar att det är bäst så, men känslorna rinner över nu................................

min man e ju bra knasig med, alla de 3 gånger vi varit på förlossningen nu, för vändning och ev igångsättn., så har han stensomnat i gungstolen, jag sa "visst, sov du bara, men du skulle bara våga somna sen när det är igång", men smart att passa på nu innan.
    Nä, stacks dig.
    Jag skulle bli helt jävla galen faktiskt.
    Du måste ju ställa in dig menalt varje ggn och så bara blir det inget. Nä fy så...elakt rent ut sagt. Lider med dig!!
    Maria Larsson skrev 2010-12-14 14:00:45 följande:

.

Hur gör BM när hon kollar tappen? Vår BM har inte nämnt någonting om det. Jag har ett besök kvar den 20e, bara några dagar innan BF så skulle kännas tryckt att veta om man närmar sig en förlossning eller inte.

BM kontrollerar tappen genom en vaginal undersökning då hon för in ett par fingrar. Gör inte ont eller så (tycker jag) om hon bara känner efter och inget mer!
  • Emelle

Godmorning!!

Helt ok natt, igen faktiskt! skönt!!

Här sexas det inte så jättevärst mycket. Nån ggn i veckan. De räcker tycker jag nu. Vill egentligen mer, det vill vi nog båda men jag känner mig inte så värst pepp på det rent fysiskt. Inte så hett med en smällstor mage mitt i allt. Kan ju knappt röra mig. Och för att  sätta fart på en ev förlossning funkar inte alls på mig...

Igår städade jag nästan hela huset...har damugning och golvtork kvar på övervåningen. Allt tar sån jäkla tid bara
    Smatidigt vill jag hålla efter nu så man slipepr ta massa extra när man kommer hem från BB sen.
    Fick "skäll" av sambon igår kväll för att jag håller på hela tiden och inte bara vilar. Samtidigt vill jag inte bara ligga på rygg. Måste ju upp och stå så bebisen lättare glider neråt ju
    Jag underar sååå mycket om hon ligger lägre nu än förra ggn hos BM då hon låg riktigt högt fortfarande!
    Jag drömmer om en jul MED bebis. Fast för var dag som går känns det längre o längre borta....

8 days to go....minst!

• Emelle
    ludicrous skrev 2010-12-15 07:52:33 följande:
    Dottern får vara hemma idag så jag får sova :)
    Haha, jag lämnar sonen på dagis när jag vill sova
  • Emelle
    Karttikeya skrev 2010-12-15 08:24:19 följande:
    Till mvc för att mäta blodtryck och "titta på" urin nu då, tjoho! Sen ska jag till skolan, efter idag är det TRE tillfällen kvar varav jag avverkar alla utom ett denna vecka (sista den 22a), nedräkning..... Tungan ute
    HELT otroligt att du orkar. Du är min hjälte!!
  • Emelle
    Momalicious skrev 2010-12-15 09:35:52 följande:
    Emelle; hur gick det med parfymlukten?
    I natt har jag SOVIT! förstår ni?! Somnade vid halv ett och har bara vaknat för att kissa. Har visserligen migrän och så nu men jag har sovit. Åh vad underbart!
    Har fått bort den värsta lukten med korin, ättiksprit och vinäger...Blä!
    Luktar lite i själva badrummet men annars är det ok. Tack för att du frågar *sött*

Så skööönt att du fått sova. Hoppas det håller i sig nu!
    LokesMammi skrev 2010-12-15 09:45:39 följande:
    Nån gång i veckan! Du ska vara glad. Minns inte när jag fick senast. Har försökt varje dag nu i två veckor. Sa till sambon igår kväll att jag känner mig osexig och oattraktiv. Han sa att jag är hans lilla sötböna och att han älskar mig. Ska väl inte klaga egentligen, han har blivit mysigare o gosigare o pussar mig mera nu än vad han brukar göra.
    Men jag behöver mera! =) Han är alltid sån som inte vill sexa så ofta och jag säger nu som jag brukar säga om det tar för lång tid annars med.......det växer snart spindelnät där nere! =)
    Haha!
    Ja vi (med risk för att bli personlig och intim) brukar ha mycket sex annars. Ofta och intensivt. Så det här är en rejäl omställning för oss.
    Jag känner också ett större behov av att få mer än "Du är fin vacker jag älskar dig bla bla bla" även om det är såklart underbart att få höra det varje dag.
    Sambon fokus ligger MYCKET på bebis nu och jag har nog lättare att koppla bort magen (el bebisen däri) under de stunder vi är fysiska med varnadra än vad han har.

Men GUD vad jag längtar till min egen kropp nu alltså.
    Inte bara för sexet...Kläder, vin, brieost, kunna gå ordentligt, springa...Ja, you name it!!!
  • Emelle
    mamma smurfen skrev 2010-12-15 10:19:24 följande:
    *S* ja här pilla mannen i morse, men inte "händer" de nått för de....SUCK....Obestämd
    Vill såååå gärna att de här ska vara över, men verkar inte som lillan vill ut idag heller...hade värkar igår vid Tv´n, men de stanna upp totalt när vi gick för å sova, å nu e de helt borta.....
    Plus 6 dagar idag.....
    Skickar massor av kramar till dig!!
    Vet ju hur surt det är att få vänta på envisa små bebisar som inte vill ut.- Gick +8 dagar med yngsta...fy!
  • Emelle

Å  vad avis ajg är på er med bebisarna här.
    Dels för att ni får vara med era små nya bebisar OCH för att ni nu kan börja tappa vikten och börja få tillbaka er normal kropp.
    Fy satan vad jag ska shoppa kläder ser *längtar*

• Emelle

Godmorgon!
    Ja jäklar du Moma! Där har du en som är på väg ut ju

Har vaknat i natt (tidigt morgon, runt 4) med det där jävla illamåendet. JAg är alltså BOMBsäker på att jag blivit sjuk. Känns som om jag verkligen måste rusa på toa. När jag sen förväntar mig (ursäkta nu) värsta diaréen, är jag helt normal i magen.
    Jag har gått på toa 3 ggr nu sen kl 4 och skött magen, men är inte det minsta dålig (lös) även om det "känns" så hela tiden.

Är sååå trött på att känna mig "sjuk" nu...

EN vecka kvar till BF idag. NU är jag inne i v.40!!

• Emelle

Hej!!

OJ vad ni har skrivit mycket!!
    Grattis till nya lilla Sixten häri tråden

Jag gick och la mig efter mitt inlägg här i morse och somnade vid 9.30 och sov till 12.30.
    SD och "mensvärken" satt kvar men var mycket mindre.
    Efter en varm dusch och panodil försvann det nästan helt och i em har jag kunnat förlja med och köpa vår julgran!
    Jag är fortf. trött, men hellre trött än ont och jag vet att det kommer komma tillbaka inatt så jag njuter av de här timmarna utan värk nu!

Håller med er om att bebisarna, inklusive min nu gärna få komma ut! Drömmer ju som sagt om att få fira jul med vår Agnes, men det verkar ju mindre ch mindre troligt för var dag som går 

Har varit barnvakt en timma åt min bästis 2 månaders son idag. Så vi har provat vår barnvagn, bytt blöja på skötbordet och matat liten bebis med flaska *mys*
    Är så mysigt att se sambon gå och ta upp bebisen och bära runt och stå och gulla med honom. Frågade pm han längtade mycket efter vår bebis...-Ja det gör jag verkligen! sa han då!! *kärlek* Hjärta

Svar på tråden December Bebis 2010 :)