December Bebis 2010 :)
Kom just på att jag typ skulle skriva ett förlossningsbrev till i morgon.. Om jag har speciella önskemål osv.. Får man som förstföderska vara så "nonchalant" att man säger att "man tar det som det kommer"? xD
Kom just på att jag typ skulle skriva ett förlossningsbrev till i morgon.. Om jag har speciella önskemål osv.. Får man som förstföderska vara så "nonchalant" att man säger att "man tar det som det kommer"? xD
Aww, skrutta!!
Grattis!

Godmorgon! Vilken babyboom det verkar bli nu ^^ Snart är vi inte många kvar, buhu
Stort lycka till till er alla, ingen nämnd ingen glömd! 
Själv har jag inga känningar alls, om inte lite "ilningar" i livmodern räknas? xD Det kommer och går och är så svårt att beskriva så jag tror jag låter bli. Gör ju inte ens särskilt ont.
Utöver det är jag sååå trött på att vanka omkring här som en valross.. Mina fötter och ben är ENORMA.. Är inte lika svullen i ansiktet idag i alla fall, eller så har jag börjat vänja mig.. Det jobbiga är att mina händer fortfarande inte svullnar så (eller ja, det är ju skönt) så när jag berättar om hur mycket vatten jag samlar går blickarna till händerna direkt.. Har sedan innnan väldigt smala fingrar och handleder trots min övervikt. Så folk tror väl att jag gnäller utan anledning. 
Börjar helt klart bli jobbigt nu, när man inte orkar lyfta benen ordentligt ens en gång. Siffrorna på vågen ska vi inte ens tala om, ska INTE bli roligt att väga sig hos BM idag. 
I natt har jag och sambon inte sovit många timmar alls.
Jag har haft hemsk "mens"värk och ont ont ont.
Känner tryck idag och som om jag behöver gå på toaletten, fast jag inte behöver...
Molar och värker hela tiden. Inga värkar dock (som vanligt) utan bara molande...
HINNSVPNING i morgon bitti, så då får man ju veta om jag är något öppen iallafall!
I morse hade jag genomskinlig seg flytning, istället för den "vanliga gryniga vit/gula" kanske lite slempropp???
Hoppas på slempropp iaf! 
Juste, vecka 38 idag! (37+0) Är det nu man räknas som fullgången? 
Känns som om jag gråtit en flod, men det märks inte på min svullna kropp, hoho.. Här kommer ett supergnälligt inlägg, så läs inte om ni inte orkar.
Varit hos BM och det var väl typ blandade besked där. Hade 130/90 i blodtryck när hon mätte första gången och sedan 125/85. Inga skyhöga värden, men hon sa att hon blev lite orolig eftersom jag sade att jag svullnat även i ansiktet och så. Inga proteiner i urinen så ingen havandeskapsförgiftning "ännu", men jag gjorde bäst i att vila mycket nu så att blodtrycket inte skenar iväg. Ska dit igen på måndag så vi får hoppas att det inte stiger i höjden..
Det hemska är att jag typ bröt ihop när vi pratade, jag sa som det var: Jag är en valross och jag kan inte stoppa att vågen pekar uppåt, det känns skit! Jag hatar att gråta "inför folk" och nu satt jag där och storbölade så fort hon frågade "hur är det?". Hon vet att jag har haft problem med vikten sedan innan och jag nämnde även att jag känner mig så egoistisk som är så deppig över vikten, det är ju ett underverk därinne! Men hon tyckte inte det var egoistiskt utan förstår att jag har det jobbigt just nu. Snarkar som en gris, kan inte sova på natten för att jag domnar bort osv osv.. Att jag dessutom börjar få högre blodtryck känns ännu mer "tjockisaktigt" och så tänkte jag: "jaha, nu ska jag vila ännu mer, är ju en rolig ordination för en tjockis". Så allt är bara "tjockis tjockis tjockis" just nu, jag ORKAR inte mer.. Får ont i knäna av att böja mig ner liksom.. Det är verkligen psykisk terror på hög nivå. Försöker skämta bort det men faktum är att jag inte pallar så mycket mer, jag orkar ju knappt ta mig in och ur lägenheten som ligger på andra våningen.. Får använda min pappas skor som är i storlek 42 osv.. *gnäll gnäll gnäll*
Det positiva var väl att jag inte hade protein i urinen, blodsocker var bra och blodvärdet, hör och häpna: 143!
Hjärtljuden gjorde mig i alla fall glad, fast jag grät nästan av det också för att jag är så känslig nu. Tickade iaf på med 152 slag/minut. Magen mätte 36 cm fast jag tycker det känns som om den växt mer än 1 cm sedan sist (tycker hon mäter olika långt ner från gång till gång).
+24 kg ligger vikten på nu. 
Innan jag gick sa BM till mig att hon tycker jag är vacker som gravid. Knappast troligt säger jag, men jo sa hon: "Du som är så lång och har så fin form på magen och med dina mörka färger. Jag ville bara att du skulle få veta det". Underbara människa.

Majorima - Såg du mitt viktinlägg igår? Jag vet hur det känns, gick up 25 kg med dottern och hela jag var stor o svullen, folk kände inte ens igen mig :( Men vilken underbar BM du verkar ha!!
Idag var jag på TUL, hade med mig min mormor (84 år ;P) och hon tyckte det var superhäftigt!! Jag med såklart :) Lilla bebis var inte alls så liten, tror det stog -1.8% eller nått, men idag väger h*n iaf ca 2.8 kg, alltså göööör det inget om bebis skulle vilja ut, typ nu.
Vi vet nu även vad det är för en liten krabat som gömmer sig där inne och jag längtar ännu mer efter att få träffa lilla bebis på riktigt!!!!
Har nu sammandragningar o förvärkar ganska så konstant faktiskt, de känns både i rygg o typ blygdben.
Hoppas det vill dra igång innan helgen, eller efter nyår. Egentligen vill jag ju efter nyår, men jag e så bebissugen nu
Sambon ringde idag och det var som ingenting, inte alls som att han inte pratat med mig igår. Jag uppdaterade honom om bebis o så, men skrev sen ett sms att innan han drar ikväll (till en kompis) så vill jag försöka prata med honom.
Ja min BM är underbar!
Stort grattis till "lilla" killen, haha!
Någon hade det visst bra därinne!