Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

nikka skrev 2010-12-09 10:53:18 följande:
    Väntar och väntar och väntar..

Är beräknad om 5 dagar.. Känns så långt bort. Skärskilt då man läser om alla sammandragningar, förvärkar och alla små bebisar som kommer.
    Känner inte av några förvärkar.. Börjar tro att jag är för pigg i kroppen.
    Är ute på promenad varje dag, går i djupsnö för att jobba igång kroppen och springer i trappor. Men nu tror jag att jag ger upp..
    Imorgon ska jag till BM så då får jag höra vad hon tror.

Aja den som väntar på något gott Glad
    Hihi.. Jag gör inget annat än degar och vilar (nu på BM's order) och här har jag inga förvärkar eller sammandragningar som känns heller.. Kanske är det mellantinget man vill åt? Tungan ute Jag är iof beräknad till 28e och är förstföderska så jag förväntar mig inget innan BF Tungan ute
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-12-09 11:23:46 följande:
    Idag ska jag nog göra chokladkola och kärleksmums :)
    Men skjut mig! Cool Vi har inget hemma.. Skulle ju iof kunna baka dårå... Hm....
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-12-09 11:44:19 följande:
    Jag förväntar mig att han kommer typ på mellandagarna/julafton/nyår. Just för att jag verkligen INTE vill att han kommer då. Senast den 16 eller efter nyår typ.
    Karttikeya skrev 2010-12-09 11:33:11 följande:
    Men skjut mig! Cool Vi har inget hemma.. Skulle ju iof kunna baka dårå... Hm....
    Ja gör det! :) Kommer nog inte kunna hålla mig från att smaka en kärleksmums. Dom är ju mums! Oskyldig
    Ja precis, bara för att jag inte heller vill efter jul och innan nyår kommer det säkert bli precis DÄR som det sker! Skrattande

Nej varför ska du baka om du inte får smaka själv? Flört
  • Karttikeya
    Jaya skrev 2010-12-09 11:52:37 följande:
    Igår kväll 23.02 föddes lilla linnéa . 49 centimeter och 3310 gram. Skriver förlossningsberättelse när jag kommer hem. Men det var fantastiskt och vi mår bra alla tre.
    STORT GRATTIS!!!!!!!! Hjärta{#emotions_dlg.flower}
  • Karttikeya
    Stefanie skrev 2010-12-09 11:46:50 följande:
    Du har inte grejer till det här receptet då?

MICROKOLA

50 g margarin el smör
    3/4 dl vetemjöl
    1 msk kakao
    1 1/4 dl socker
    3/4 dl sirap

Lägg allt i en hög microtålig skål/burk utan att blanda.  Värm i micron 1 minut. Rör om och värm 2-3 minuter till (närmare 2 tycker jag blir bäst, blev så hård kola när jag värmde 3).
    Häll ut smeten i en form som är klädd i bakplåtspapper och låt stelna lite. Skär med kniv i lagom stora bitar.

Det är superenkelt, blir ingen jobbig disk och är gott!

Nej, vi har ingen sirap. Obestämd Buhu!
  • Karttikeya
    Emelle: Bara att rätta in sig i ledet nu bland oss sist i kön! Obestämd Kanske om du börjar sluta hoppas så bara "plopp" sker det närsom Flört
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-12-09 12:20:31 följande:
    Hehe, jag får väl men tanken är ju att ha lite god fika i frysen sen när bebisen kommit och hela tjocka släkten vill komma och hälsa på. Och chokladkolan är ju för julen så den får man inte äta upp innan hihi. Men jag tänker äta upp dom "fula" ändbitarna kan jag lova Demon
    Smart. Jag kommer be mina släktingar att köpa med sig istället! {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Karttikeya
    Stefanie skrev 2010-12-09 13:02:11 följande:
    Alla utom Majorima tror jag vill ha bebis till jul! Glad
    Haha... Tungan ute
  • Karttikeya
    MFJG skrev 2010-12-09 14:46:25 följande:
    microkola OMG att jag inte visste om detta innan. Sätter nog i mig hela skiten idag. Har en kopp te framför mig. Hallonblad + kanelstänger + nejlika...gott?
    Det låter gott i mina öron Tungan ute Men jag har ingen aning om hur hallonbladsthe smakar.. Flört
    ondar skrev 2010-12-09 14:51:06 följande:
    Ska vara hos Bm om en timma, håll tummarna nu att jag har jättefel i mina aningar o att bebis ligger rätt:)
    Håller tummar o tår!
  • Karttikeya
    Cissi7006 skrev 2010-12-09 15:40:55 följande:
    Någon som hört av 2barnsmamma?
    Nej, men man är ju sjukt nyfiken nu!! Tungan ute
Svar på tråden December Bebis 2010 :)