Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2010-12-09 16:15:13 följande:

Hello flickor igår kom elias till värden en underbar kille en ängel !
    v 37+6 kl 11.07 vikt 4150g och 51cm snittet var UNDERBAR helt wow !!
    Och jag är redan hemma klar och pigg haha som aldrig förr

Hurra! SkrattandeSkrattande
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-12-09 18:21:59 följande:
    Emelle: bebis för dig inom en vecka, bergis! Förmodligen innan måndag. En känsla bara.
    Äh, vad känslig han är. Här blandar vi ju slemproppar med middagstips haha.

Och ja, det luktar sjuuuukt gott! Men det lät inte fel med muffins och grejer heller!
    Haha, vilket sinnessjukt inlägg.. Du pratar om slempropp och sen "det luktar sjuuuuuuuuukt gott!!"...... Skrattande
  • Karttikeya

God morgon. Sovit lika uselt som vanligt i natt men bättre nu på morgonen, så några timmar har man fått sig.. Sambon är hemma med ryggont och i eftermiddag ska vi besikta den andra bilen som står där som en igloo.. Blir kul att skotta fram den sedan, jag höggravid och han med så ryggont att han knappt kan andas.. Tungan ute

• Karttikeya

Nu märks det att stämningen är otålig här, hoho. Skrattande

Grattis till alla som fått om jag missat någon {#emotions_dlg.flower}

• Karttikeya
    ondar skrev 2010-12-10 11:26:24 följande:
    Tack ni som har tänkt på oss:).
    Bebis har vänt sig IGEN och ligger rätt. Det är ju jättebra i sig men det här tar något enormt på mitt psyke att inte veta vad man har att vänta och inte bli tagen på allvar av någon i princip.
    Barnmorskan vi hade idag var jättenonchalant och bara "nu tror vi den ligger kvar".
    -Jaså? det sa ni sist med och ändå vände den sig för tre dagar sen till säte och inatt till rätt läge igen.

Jag skiter ärligt talat i vad folk TROR och HOPPAS på just nu.
    Så ingen läkare fick jag träffat och pratat med så vet ingenting.
    Visst kan man HOPPAS på att bebis ligger rätt när vattnet går och då fixeras djupt och ligger kvar där men det kvittar ju vad man hoppas på. Jag vill kunna ställa in mig på något, veta om man kan vänta tills det verkligen är ohållbart med värkarna hemma eller om vi ska in direkt för att eventuellt göra kejsarsnitt.
    Den enda som förstår är min BM som själv flera gånger sagt att hon fattar att det här är grymt jobbigt. Och min svägerska förstår också och tycker precis som jag att de ger alldeles för lite info på sjukhuset.
    Pappan fattar ingenting såklart men det e ju inte så konstigt. Det kvittar såklart för honom hur bebis kommer ut, han behöver ju inte direkt göra något eller mentalt förbereda sig för något ändå. Så det var helt tyst i bilen på vägen hem och han frågade ju inte direkt varför jag blev "ledsen" utan sa bara "det e ju bättre att den ligger rätt än att den ligger fel". Som om jag var besviken på det.

GNÄLL GNÄLL:).

Usch vad trött jag bara blev på allt.
    *Kram*

Förstår att det blir väldigt jobbigt psykiskt. Men vi får hålla tummarna stenhårt att den ligger kvar rätt och att det startar inom kort!!
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-12-10 21:08:24 följande:
    Att jag inte mördade gubbfan i affären idag alltså. Skrikandes Min foglossning är så illa att jag knappt kan gå så jag haltar fram. Det står en man och kvinna (gubbe och tant) och blockerar vägen så jag säger vänligt "ursäkta mig" och då säger gubbjäkeln "ja det är visst bäst vi aktar oss, för här kommer det bred last". Tanten bara garvade. JAHA MEN SÅ JÄVLA KUL DÅ. 
    Han tyckte säkert att det var kul och att jag skulle skratta men istället stannade jag till och gav honom en mördarblick varpå han tvärt slutade skratta. Om jag kommit på nåt bra att säga hade jag gjort det.

Okej om någon jag känt hade sagt så på ett trevligt sätt men att en okänt människa säger nåt sånt, det är inte okej. Usch vad arg jag var. Är liksom tvungen att stödja mig på sambon för att kunna gå någorlunda. MORR.

Nåja. Nu ser jag på Idol-finalen och väntar på att sambon ska komma hem från ett julbord. Är lite irriterad över att han inte svarar i telefon, tänk om nåt händer och han är tvungen att komma hem och hämta mig liksom? Nu har jag visserligen min mamma nära som kan köra, men vafan, han får ju tänka lite

Hoppas alla har en trevlig fredagskväll.
    Jösses, hade det där varit jag hade jag nog slängt kundkorgen i ansiktet på honom.. Mitt humör är INTE att leka med just nu.. Är imponerad över att du bara gav honom en blick, haha. Vilka jävla idioter det finns.
  • Karttikeya

Som om det inte räcker med foglossning from hell så har nu mitt högra knä pajat. Jag går som en ledbruten gammal pirat, underbart..

• Karttikeya
    Stefanie skrev 2010-12-11 02:01:53 följande:
    Nu gör det ont också. Mer och mer tycker jag... 
    Wii! Skrattande Eller ja. Du fattar, haha.
  • Karttikeya
    ondar skrev 2010-12-11 14:22:27 följande:
    Jag har fresten en fråga! Många organ blir ju lite flyttade på o så där när livmodern växer osv.
    När jag ligger ner(ibland även när jag är upprätt) så har jag något högst upp på magen, precis under brösten som buktar upp rätt rejält. Det bubblar där,speciellt om man trycker där och det svider på huden men jag är inte öm. Ibland kan det kännas som en "arm" eller något o ta på så tippar ju på att det är en tarm av något slag?
    Någon som vet vad det är?

Frågade min barnmorska för några veckor sen vad de var som bubblade o hon gissade på att det var magsäcken, sitter den så högt upp?

*vilsen;)*

Ja magsäcken sitter ju "högst" upp om man inte räknar med hjärtat och lungorna Tungan ute Skulle nog också tro på magsäcken. Men det låter läskigt Förvånad

Svar på tråden December Bebis 2010 :)